handdator

Visa fullständig version : Två matlådor, vilken när?


FitnessE
2013-05-28, 10:11
Jag har två matlådor med mig under en dag. En till lunch och en till middag. (Pluggar på dagarna och jobbar kväll extra).

Vanligtvis är det en med mer kolhydrater och en med mer protein.

T.ex.

1. Spagetti med köttfärssås
2. Wokade grönsaker med kyckling (mycket kyckling).

Jag tränar antingen på morgonen innan frukost (runt 7:00) eller på eftermiddagen (runt 16:30).

Till vilket mål skulle ni äta vilken matlåda? Beror det av om jag tränar på morgon/eftermiddag?

Eller vore det bättre att ha två matlådor med både kolhydrat/protein?

Om jag tränar eftermiddag tänker jag att det är bra att ladda med kolisarna innan, men vill ändå fylla på med de efter, men då blir det lite för lite protein efter träning?

Mitt mål är att bygga låååångsamt. Steady and slow. Hade ni tänk annorlunda om ni deffat vs bygger?


(jag äter lite WHEY efter träning, och mellis med kvarg ibland)

Wibba
2013-05-28, 10:15
Ät det du är sugen på. Det spelar ingen som helst roll vilken måltid du äter när, inte vad du nånsin kommer märka av.

Reaper123
2013-05-28, 10:15
Nu beror det helt på hur din kropp funkar, så du borde äta på det sättet som gör att du presterar maximalt på gymmet då ditt mål är att bygga muskelmassa...

Men generellt brukar det rekommenderas att måltiden efter träningen bör vara det kolhydratrikaste för att maximera återhämtningen och påfyllningen av glykogen. Sen hur du äter under övriga dagen är alltså utefter vad du känner passar dig bäst och sen att försöka få dagen som helhet att sluta bra!

Sen om du tex borde äta "lowcarb" under dagen innan ett kvällspass är svårt att säga, men så hade jag gjort utefter hur min kropp fungerar! :)

Ristretto
2013-05-28, 10:17
Jag hade ätit nr 2 till lunch och ätit nr 1 till middag, efter träningen, förutsatt att jag tränat under eftermiddagen.

Dreas
2013-05-28, 11:19
Jag hade ätit den kolhydrattätaste efter pass.

AronP
2013-05-28, 11:22
Jag hade ätit den fetaste tidigt under dagen.

tjing
2013-05-28, 11:24
Jag hade ätit den fetaste tidigt under dagen.

AronP talar sanning.

Birkharju
2013-05-28, 11:53
AronP talar sanning.

Jag har för mig att du skrev fördelarna med det för några veckor sedan. Lust att fräscha upp mitt minne? :)

Fjrebqll
2013-05-28, 19:29
Jag har för mig att du skrev fördelarna med det för några veckor sedan. Lust att fräscha upp mitt minne? :)

http://jensfitness.blogg.se/2012/september/varfor-blir-jag-trott-av-att-ata.html

Enblom
2013-05-28, 21:51
http://jensfitness.blogg.se/2012/september/varfor-blir-jag-trott-av-att-ata.html

Bra skit, tack