handdator

Visa fullständig version : Kvällsmat!


NoPainNoGains
2013-05-27, 21:51
Tjenare, tänkte se vad ni tycker om min senaste måltid som består utav en kesella (250g) smak : hallon! :)
Vad äter ni?
Och vad tycker ni om kesella hallon på kvällen? :)
Ps.Jag äter denna en timme innan läggdags ungefär.

NiklasAlm
2013-05-27, 22:22
Den är god men jag äter kvarg för proteinets skull och då är vanlig kesella light bättre med nästan dubbelt så mkt protein/100 g och hälften av kalorierna.

Linjedomarn
2013-05-27, 22:37
Jag aldrig testat kesella hallon så vet inte vad det smakar. Själv åt man en muffins, cashewnötter och några glas mjölk

OneManArmy
2013-05-28, 06:03
För mycket tillsatt socker, kör naturell och smaksätt själv

Wzup2u
2013-05-28, 06:16
kör mkt kesell vanilj mums

NoPainNoGains
2013-05-28, 13:35
Den är god men jag äter kvarg för proteinets skull och då är vanlig kesella light bättre med nästan dubbelt så mkt protein/100 g och hälften av kalorierna.

Ah okej :) kanske ska börja med den då!

NoPainNoGains
2013-05-28, 13:36
Jag aldrig testat kesella hallon så vet inte vad det smakar. Själv åt man en muffins, cashewnötter och några glas mjölk

Och muffinsen bestod utav vad :) ?

NoPainNoGains
2013-05-28, 13:36
För mycket tillsatt socker, kör naturell och smaksätt själv

Ah, okej... Tillsätta med vad tycker du?:)

jon lord
2013-05-28, 13:44
Ah, okej... Tillsätta med vad tycker du? Mina favoriter:
-FunLight Strawberry
-Kanel, kardemumma, nejlika, sötningsmedel

Eventuellt även tillsätta cacao eller blanda hej vilt med alla ingredienser ovan!

PS: Hur citerar man en post utan copy/paste, hittar ingen knapp.

NoPainNoGains
2013-05-28, 14:16
Mina favoriter:
-FunLight Strawberry
-Kanel, kardemumma, nejlika, sötningsmedel

Eventuellt även tillsätta cacao eller blanda hej vilt med alla ingredienser ovan!

PS: Hur citerar man en post utan copy/paste, hittar ingen knapp.

Okej! Tack för rådet :)
Du citerar genom att trycka på "citera" under kommentar-fältet! :)

Reaper123
2013-05-28, 14:29
Det intressanta är ju egentligen inte vad du äter som sista måltid, utan hur din kost ser ut som helt, om man ska kunna säga om 250g kesella är bra/dåligt för dig som "kvällsmat".

Nu är ju dock kasein väldigt passande att ha som avslutande måltid, så ur den synvikeln är det ett bra livsmedel att inta tex på kvällen. Sen kanske fettfri (kvarg, eller rentav keso) smaksatt med tex lightsaft är ännu bättre, men svårt att säga när vi ej vet hur du äter i övrigt!

ByggarMartin
2013-05-28, 15:05
250g Kvarg med Fun Light Wild Berries + Kanel, Grymt gott!

Sen kasein shake innan man ska skalla kudden!

NoPainNoGains
2013-05-28, 15:09
Det intressanta är ju egentligen inte vad du äter som sista måltid, utan hur din kost ser ut som helt, om man ska kunna säga om 250g kesella är bra/dåligt för dig som "kvällsmat".

Nu är ju dock kasein väldigt passande att ha som avslutande måltid, så ur den synvikeln är det ett bra livsmedel att inta tex på kvällen. Sen kanske fettfri (kvarg, eller rentav keso) smaksatt med tex lightsaft är ännu bättre, men svårt att säga när vi ej vet hur du äter i övrigt!

Var ute efter ett enkelt och snabbt svar angående kesella på kvällen. Inget mer :)
Men du, kasein.. Är det bra kosttillskott? För jag har hört att det är nästintill lika långsamt och bra som alla andra protein pulver så man inte ska fokusera på just den sortens proteinpulvret... Stämmer det? *rolleyes*

NoPainNoGains
2013-05-28, 15:10
250g Kvarg med Fun Light Wild Berries + Kanel, Grymt gott!

Sen kasein shake innan man ska skalla kudden!

Okej! Får allt ta och testa ! :D
Men du, kasein.. Är det bra kosttillskott? För jag har hört att det är nästintill lika långsamt och bra som alla andra protein pulver så man inte ska fokusera på just den sortens proteinpulvret... Stämmer det? *rolleyes*

jon lord
2013-05-28, 15:10
Även något jag gör ibland är att jag tar t.ex. 250-500g Ica basic kvarg, späder ut det med vatten, tillsätter massa kanel, lite kardemumma, och en gnutta nejlika. Rör om till en jämn drick-youghurt liknande konsistens samtidigt som du blandar in lite fiberhusk. In i micron någon minut tills konsistensen är "pudding" liknande. Tillsätt sötningsmedel vid behov. Häll i en skvätt Funligth strawberry = *popcorn*


Okej! Tack för rådet :)
Du citerar genom att trycka på "citera" under kommentar-fältet! :) I firefox existerar inte knappen! Men i chrome finns den, skummt...

jon lord
2013-05-28, 15:13
Var ute efter ett enkelt och snabbt svar angående kesella på kvällen. Inget mer :)
Men du, kasein.. Är det bra kosttillskott? För jag har hört att det är nästintill lika långsamt och bra som alla andra protein pulver så man inte ska fokusera på just den sortens proteinpulvret... Stämmer det? *rolleyes* Proteinet i Kvarg är ju 80% kassein och 20% vassle om jag ej är helt ute och cyklar, så det är ju ett "billigare" alternativ till ren kassein pulver :)

Enblom
2013-05-28, 19:15
Lätt kvarg ska det va, i med funlighten och det smakar som godis

Ps. tropical är bäst

vicarious
2013-05-28, 19:30
Proteinet i Kvarg är ju 80% kassein och 20% vassle om jag ej är helt ute och cyklar, så det är ju ett "billigare" alternativ till ren kassein pulver :)

Nej jag tror det är mer kasein och nästan inget vassle i kvarg. I komjölk är det ca 80/20.

raddum
2013-05-28, 20:02
Jag skulle personligen aldrig köpa kaseinpulver, ser ingen anledning för mig.

NoPainNoGains
2013-05-28, 20:38
Även något jag gör ibland är att jag tar t.ex. 250-500g Ica basic kvarg, späder ut det med vatten, tillsätter massa kanel, lite kardemumma, och en gnutta nejlika. Rör om till en jämn drick-youghurt liknande konsistens samtidigt som du blandar in lite fiberhusk. In i micron någon minut tills konsistensen är "pudding" liknande. Tillsätt sötningsmedel vid behov. Häll i en skvätt Funligth strawberry = *popcorn*


I firefox existerar inte knappen! Men i chrome finns den, skummt...

HAHA shit vilken rolig blandning! Riktigt nice låter det! :P
Tack för tipset!
Ja, enligt mig är Chorme bättre i alla tillfällen, vilket även bevisas i dessa tillfällen också ;) Håll dig till Chrome så stöter du inte på några problem :hbang:

NoPainNoGains
2013-05-28, 20:40
Jag skulle personligen aldrig köpa kaseinpulver, ser ingen anledning för mig.

Okej! Nah, håller med faktiskt. Jag är ju ung och bor med min mor, så hon betalar maten. Så jag håller väl mig till mina kosttillskott som min mor ej köper ;) Kasein verkar vara lite överskattat för att vara ärlig. Tvivlar dock på att det är billigare att köpa en bunke med pulver ist för en massa livsmedel från affären! :)

NoPainNoGains
2013-05-28, 20:41
Lätt kvarg ska det va, i med funlighten och det smakar som godis

Ps. tropical är bäst

Okej! Köper in lite funlight imorgon ;)
Vilka smaker skulle du påstå vara godast? :))

krubkungen
2013-05-28, 20:50
Jag skulle personligen aldrig köpa kaseinpulver, ser ingen anledning för mig.

Proteinfluff? ;)

raddum
2013-05-28, 21:08
Proteinfluff? ;)

En hörnsten i min diet. Men jag gör det på billigare vassle :)!

Enblom
2013-05-28, 21:39
En hörnsten i min diet. Men jag gör det på billigare vassle :)!

Vad är det för kul jag missat? (Proteinfluff alltså)

Enblom
2013-05-28, 21:43
Okej! Köper in lite funlight imorgon ;)
Vilka smaker skulle du påstå vara godast? :))

Själv gillar tropical fruits bäst men hallon är en bra tvåa. Kör på något du skulle tycka var gott som saft så kommer det bli kanon.

raddum
2013-05-28, 22:03
Vad är det för kul jag missat? (Proteinfluff alltså)

om du blandar 250g(min metod) frysta bär med 40-50g proteinpulver och lite sötningsmedel plus lite vatten, under en dl skulle jag säga, vispa sedan länge me elvisp tills det blir ett fluffigt mos som kryper upp på vispen. Det är magiskt. Googla vettja, berkhan har sitt recept på leangains.com

NoPainNoGains
2013-05-28, 22:13
Själv gillar tropical fruits bäst men hallon är en bra tvåa. Kör på något du skulle tycka var gott som saft så kommer det bli kanon.

Okej! Tack åter igen :) Kör på det du säger ;)
Återkommer med åsikter osv ;)

NoPainNoGains
2013-05-28, 22:15
om du blandar 250g(min metod) frysta bär med 40-50g proteinpulver och lite sötningsmedel plus lite vatten, under en dl skulle jag säga, vispa sedan länge me elvisp tills det blir ett fluffigt mos som kryper upp på vispen. Det är magiskt. Googla vettja, berkhan har sitt recept på leangains.com

Låter sjukt nice!

Enblom
2013-05-29, 10:57
om du blandar 250g(min metod) frysta bär med 40-50g proteinpulver och lite sötningsmedel plus lite vatten, under en dl skulle jag säga, vispa sedan länge me elvisp tills det blir ett fluffigt mos som kryper upp på vispen. Det är magiskt. Googla vettja, berkhan har sitt recept på leangains.com

Låter fan inte dåligt, ska testas ikväll!

Beemel
2013-05-29, 11:10
Jag brukar blanda 50 gram kasein (gourmet pro från S.N.) med 150g minimjölk. Blir en ganska tjock pudding, som åtminstonde jag tycker är rätt nice.

Annars är följande nog bland det godaste (hmm... nåja..) jag vet

40g gourmet pro choklad
15g Cookies n Cream whey-80
150g minimjölk
jordnötter efter behag (beroende på vad macrosen tillåter)

Smakar som en snickers i puddingform. ;)

Enblom
2013-05-29, 15:55
Jag brukar blanda 50 gram kasein (gourmet pro från S.N.) med 150g minimjölk. Blir en ganska tjock pudding, som åtminstonde jag tycker är rätt nice.

Annars är följande nog bland det godaste (hmm... nåja..) jag vet

40g gourmet pro choklad
15g Cookies n Cream whey-80
150g minimjölk
jordnötter efter behag (beroende på vad macrosen tillåter)

Smakar som en snickers i puddingform. ;)

Fint det med, inte lika mycket deff tyvär :P

Enblom
2013-05-29, 16:16
om du blandar 250g(min metod) frysta bär med 40-50g proteinpulver och lite sötningsmedel plus lite vatten, under en dl skulle jag säga, vispa sedan länge me elvisp tills det blir ett fluffigt mos som kryper upp på vispen. Det är magiskt. Googla vettja, berkhan har sitt recept på leangains.com

Testa det nyss, då jag ligger i deff tog jag lite mindre totalt 320kcal. Gjorde på hallon och mango. SJUKT gott och orkade inte ens allt utan har ställt in det i kylen för en andra sittning senare.

Beemel
2013-05-29, 16:26
Fint det med, inte lika mycket deff tyvär :P

Jag käkade den under deff. I.o.f.s. käkade jag lowcarb vilket gav utrymmer för nötterna.

Enblom
2013-05-29, 18:52
Jag käkade den under deff. I.o.f.s. käkade jag lowcarb vilket gav utrymmer för nötterna.

Okej, känner att jag behöver ganska mycket kolhydrater för att fungera bra så min diet ser nog lite annorlunda ut.
Men ska nog tillåta mig att testa det i helgen när tenta-perioden är klar :).

Lipservice
2013-05-29, 19:23
Testa blanda chokladpuddingpulver med kvargen och ni kommer aldrig byta, om ni gillar chokladsmak dvs :d

raddum
2013-05-29, 20:15
Testa det nyss, då jag ligger i deff tog jag lite mindre totalt 320kcal. Gjorde på hallon och mango. SJUKT gott och orkade inte ens allt utan har ställt in det i kylen för en andra sittning senare.

det är det fina. Helt perfekt deffmat :)