handdator

Visa fullständig version : Kalorier i pytt i panna?


qwertyabc
2013-05-27, 18:02
Tjena!
Jag åt pytt i panna tull lunch idag, jag gjorde misstaget att inte väga den och vill verkligen veta hur mycket kalorier jag åt.
Jag åt rätt så mycket, två tallrikar pytt i panna med lite rödbetor, rätt så stora portioner. På paketet stod det 140 kcal/100g. Så, ja.. Hur mycket kalorier kan jag ungefär ätit(vet att det är svårt att säga men bara en uppskattning).

Ronn
2013-05-27, 18:20
Skojar du..? Hur skulle vi kunna uppskatta det bättre än dig?

LillisJ
2013-05-27, 18:32
Skojar du..? Hur skulle vi kunna uppskatta det bättre än dig?

:D


Häll upp upp liknande portion och väg den?

broman
2013-05-27, 18:35
900 kalorier, kanske. :D

Wzup2u
2013-05-27, 18:58
lägg ner...
hur ska vi veta detta?
e ju bara 2 tallrikar. du skulle lika väl kunna ringa 118118 och fråga.

Beemel
2013-05-28, 05:18
Tjena!
Jag åt pytt i panna tull lunch idag, jag gjorde misstaget att inte väga den och vill verkligen veta hur mycket kalorier jag åt.
Jag åt rätt så mycket, två tallrikar pytt i panna med lite rödbetor, rätt så stora portioner. På paketet stod det 140 kcal/100g. Så, ja.. Hur mycket kalorier kan jag ungefär ätit(vet att det är svårt att säga men bara en uppskattning).

Hur mycket är "rätt så mycket"
Hur stor är en tallrik?
Hur stor är en portion?

Är du en flicka som är 1.57 och väger 45 kg eller en man på 2.02 som väger 145? dessa två exempel påverkar inte kaloriinnehållet på tallriken. men jag misstänker att de skulle ha ganska olika syn på vad som är "en stor portion" och "rätt så mycket".

Kort sagt det är helt omöjligt att svara på din fråga.

Antingen är du bara ett troll.... Om du mot förmodan inte skulle vara det så ger jag dig tipset att nästa gång lägga på ungefär lika mycket på tallriken och sedan väga det, då kan du bokföra dina kalorier retroaktivt.