handdator

Visa fullständig version : Tips på kvällsmål/kvällsmat! Och tipspåhur jag ska ta mig uppåt på vågen!


adlan
2013-05-27, 17:57
Tja!
Någon som har nått tips på kvällsmål/kvällsmat.
Har en burk tonfisk på 150gram tonfisk men sen då?

Har idag ätit 2 lingongrova, 1 med mjukost och skinka en med 2 skivor ost och messmör
ugnspannkaka gjord på: 1.5 dl vetemjöl,1 ägg, 3 dl mellanmjölk, 2 skivor skinka, 2 soltorkade tomater. Åt halva denna med 100 gram keso och riven vitkål
250 gram keso med 15 gram havregryn
sen till middag blev det fiskgratäng: 1 torskfille, mos på 3 potatisar och lite mjölk, sås på 50 gram milda 4% och 50 gram mellanmjölk och 1 msk ketchup ärtor och 2 dl mjölk att dricka!
Stats på dagen än så länge: P-170 K-206 F-50 Kcal-1980
har tillgång till det mesta hemma skulle jag tror!

Är 18, 183 cm och väger ynka 56 kg(pinsamt) försöker ta mig upp men vet inte hur om jag inte kan börja styrketräna och lägga på mig muskler!
Får värkligen anstränga mig för att få i mig mat och protein och fett är ju inte så svårt att få i sig svårare med kollisar, då jag tycker det mättar mkt bra för inte så stor mängd(just mängder jag har svårt för blir mätt)!
Några tips?

Kvicksilver
2013-05-27, 18:02
Ett tips är att alltid ha havregryn hemma så du kan göra gröt.
Standardmjölk till gröten ger vitaminer, mineraler, fett och protein.
Släng i lite nötter för Crunch och lite mer fett.
Tycker du proteinhalten är för låg vräk i en skopa vassle.

Wzup2u
2013-05-27, 19:00
deffar du? varför kör du värsta diet maten för?
183 cm och 56kg inte anorektiker?

OneManArmy
2013-05-27, 19:17
Det här funkar rätt bra
http://i.imgur.com/VOQyCUBl.jpg

broman
2013-05-27, 19:44
nae han ska käka på massa vanlig mat och öka från lättprodukter till standard och inte äta diet och deff mat, en pizza hit och dit behöver inte betyda viktuppgång.

lol

Wzup2u
2013-05-27, 19:47
lol

moget.

Gober
2013-05-27, 20:05
Extremt låg vikt, och som vanligt när någon i ditt läge redovisar kosten så är det deffmat. Ät mat med mycket energi, mer fett och mer kolhydrater. Mackor och 3% (kanske med proteinpulver eller gainer) är perfekt mellanmål. Ät riktig husmanskost, pasta med köttfärsås, köttbullar osv. Inte torsk och keso om du vill (vilket du VERKLIGEN borde) upp i vikt.

Linjedomarn
2013-05-27, 22:28
Som många redan har skrivit så äter du extremt kalorisnålt. Skippa keso och torsk, mättar bra men är lite energi i. Jag har suttit i din sits och min hjälp var att dricka mycket mjölk (3,0%) 600kcal litern. Ett annat tips är att göra en shake på t.ex havregryn, mjölk, oboy, banan och sedan hälla i lite rapsolja för att få i dig den extra energin, på så sätt kan man lätt få i sig 1000-1500kcal på en gång.

Du verkar ju räkna noga så om du räknar på det du käkar och sedan på kvällen ser du att det inte räcker till för ditt dagliga behov så rekommenderar jag nötter (t.ex cashew) och mjölk tills du fyllt ut ditt dagsbehov, det klarar du att få i dig ;)