handdator

Visa fullständig version : Söker ersättare till Craze som PWO


CiB
2013-05-27, 17:20
Jorå.

Efter att burken nu är slut vill jag ha en liknande produkt som Craze, en rejäl kicker in the butter så att säga.

Fördelen med Craze var att jag kraschade aldrig som med Jack3d=Skitprodukt!

Finns det likvärdiga produkter som succén Craze på svensk marknad just nu?

Feelgood
2013-05-27, 18:07
Jorå.

Efter att burken nu är slut vill jag ha en liknande produkt som Craze, en rejäl kicker in the butter så att säga.

Fördelen med Craze var att jag kraschade aldrig som med Jack3d=Skitprodukt!

Finns det likvärdiga produkter som succén Craze på svensk marknad just nu?

Finns ju att köpa craze om du vill ha det, Svensk kostillskott

CiB
2013-05-27, 18:16
Finns ju att köpa craze om du vill ha det, Svensk kostillskott

TACK! :hbang:

herrståtlig
2013-05-27, 20:01
Sportkost med! kampanj nu..

slackerguru
2013-05-27, 20:24
Sportkost med! kampanj nu..

Kallar du 399 kampanj?

Nisseg
2013-05-27, 21:01
Någon som testat Jacked Super Charge (som finns hos en vanlig svensk återförsäljare)? Den ska enligt innehållslistan vara rätt lik Craze.

Innehåll:
3-PH-CM (trippelbuffrat pH-kreatin monohydrat), glycin, beta-alanin, arginin alfa-ketoglutarat (AAKG), citrullinmalat, l-tyrosin, l-arginin, taurin, l-fenylalanin, acetyl l-karnitin, natriumbikarbonat, koffein,
Speed Matrix (dendrobiumextrakt [stjälk] (standardiserat för dendrobin, dendroxin, dendramin, b-fenyletylamin, N,N-dimetyl-b-fenyletylamin och N,N-dietyl-b-fenyletylamin), rosenrotextrakt [Rhodiola Rosea l.] (standardiserat för 3% rosaviner), kaliumcitrat, kaliummalat.

Danieel
2013-05-27, 21:12
Prozis har Craze för 235/275 kr.

Annars kan jag rekommendera Bliss.

Klein
2013-05-28, 02:06
Det är inte tillåtet att länka till eller nämna andra kosttillskottsbutiker vid namn på detta forum. Om trådskapare vill ha mer information om vars man kan köpa ett tillskott som inte säljs på kolozzeum kan ni ju skicka dem till google eller annan valfri sökmotor.

Gober
2013-05-28, 05:35
Någon som testat Jacked Super Charge (som finns hos en vanlig svensk återförsäljare)? Den ska enligt innehållslistan vara rätt lik Craze.

Innehåll:
3-PH-CM (trippelbuffrat pH-kreatin monohydrat), glycin, beta-alanin, arginin alfa-ketoglutarat (AAKG), citrullinmalat, l-tyrosin, l-arginin, taurin, l-fenylalanin, acetyl l-karnitin, natriumbikarbonat, koffein,
Speed Matrix (dendrobiumextrakt [stjälk] (standardiserat för dendrobin, dendroxin, dendramin, b-fenyletylamin, N,N-dimetyl-b-fenyletylamin och N,N-dietyl-b-fenyletylamin), rosenrotextrakt [Rhodiola Rosea l.] (standardiserat för 3% rosaviner), kaliumcitrat, kaliummalat.

Denna kör jag och varvar med en annan PWO som inte innehåller dendrobiumextrakt. Den ger liknande effekt som craze fast mer pump, jag gillar den bättre än Craze. Men som sagt det är bra att varva pwo med dendrobiumextrakt bl.a för att toleransen byggs upp snabbt. PWO bör man givetvis inte bara varva utan även ta uppehåll från bör ju tilläggas.

herrståtlig
2013-05-28, 05:50
Kallar du 399 kampanj?

2 för 699 annars.

PureWhey
2013-05-28, 07:27
Säljs craze fortfarande? Vad var det en massa tjöt om då?

Blindguard1
2013-05-28, 08:27
Säljs craze fortfarande? Vad var det en massa tjöt om då?

Det är inte olagligt i andra ländar samt att internetshoppar kommer bli svåra att stoppa, precis som det vilt säljs illegal narkotika på flera hemsidor, vissa svenska.

bigjepp
2013-05-28, 08:39
Det är inte olagligt i andra ländar samt att internetshoppar kommer bli svåra att stoppa, precis som det vilt säljs illegal narkotika på flera hemsidor, vissa svenska.

Det är ju inte olagligt i sverige? Så man behöver inte stoppa internetsidor..

Blindguard1
2013-05-28, 09:34
Det är ju inte olagligt i sverige? Så man behöver inte stoppa internetsidor..

Är det inte?

Beemel
2013-05-28, 09:56
Är det inte?

Tror han syftade på craze och inte narkotika.

bigjepp
2013-05-28, 18:29
Är det inte?

Syftade självklart på craze.

Depzon
2013-05-28, 18:45
Är de tröga på att tillverka nya batchar, är vissa av de större kosttillskottsäljarna fortfarande skygga, är det fortfarande någon avgörande analys som det väntas på eller varför dyker det inte upp på de stora ställena?

bigjepp
2013-05-28, 19:54
Är de tröga på att tillverka nya batchar, är vissa av de större kosttillskottsäljarna fortfarande skygga, är det fortfarande någon avgörande analys som det väntas på eller varför dyker det inte upp på de stora ställena?

G-grossisten gör en egen analys som drar ut på tiden. Mm, inte en aning..

EiseltUK
2013-05-28, 22:25
Är de tröga på att tillverka nya batchar, är vissa av de större kosttillskottsäljarna fortfarande skygga, är det fortfarande någon avgörande analys som det väntas på eller varför dyker det inte upp på de stora ställena?

Det handlar nog om att det är mer badwill att sälja något som eventuellt innehåller något som inte står på innehållsdeklarationen och - om SKL har rätt - sannolikt kan klassas som narkotika.

Ett ämne som inte är klassat kan givetvis säljas men frågan är om det är rätt? Jag tycker att det är rätt av de seriösa aktörerna på marknaden att inte sälja Craze tills detta är ordentligt utrett. Att ett ämne i ett kosttillskott klassas som narkotika eller hälsofarlig vara är negativt för hela branschen.

Mats Larsson
2013-05-29, 07:28
Det handlar nog om att det är mer badwill att sälja något som eventuellt innehåller något som inte står på innehållsdeklarationen och - om SKL har rätt - sannolikt kan klassas som narkotika.

Ett ämne som inte är klassat kan givetvis säljas men frågan är om det är rätt? Jag tycker att det är rätt av de seriösa aktörerna på marknaden att inte sälja Craze tills detta är ordentligt utrett. Att ett ämne i ett kosttillskott klassas som narkotika eller hälsofarlig vara är negativt för hela branschen.

Vad SKL fann var att Craze innehåller inga substanser som är narkotika- eller dopningsklassade. Däremot fann de substan(ser) som är kemiskt lika substanser som finns upptagna på WADA:s lista. Det ingår inte i SKL:s uppdrag att utreda detta närmare. Det finns alltså en viss risk att den som använder Craze skulle kunna testa positivt i en dopingtest. Hur stor risken är kan jag inte bedöma eftersom jag inte har tillgång till SKL:s analysrapport.
Jag gissar att grossisterna tvekar hur de ska göra eftersom situationen är oklar. Dopinglaboratoriet i Huddinge kommer inte att göra några tester på Craze om det inte är en del av en dopingutredning.

Företaget som producerar Craze verkar ha anlitat ett laboratorium för att utreda om Craze innehåller något som kan ge positivt utslag vid en dopingtest. Som jag förtår så hävdar de att så inte är fallet, men åter, jag har naturligtvis inte sett någon fullständig analysrapport. Så fråga står öppen och det är upp till var och en att bedöma risken.

Rent allmänt, vilket är min erfarenhet från flera dopingfall där jag varit ombud, så är kosttillskotten en trolig källa till positivt utslag. Men jag har också sett motsatsen.

tlk
2013-05-29, 07:39
Det är inte olagligt i andra ländar samt att internetshoppar kommer bli svåra att stoppa, precis som det vilt säljs illegal narkotika på flera hemsidor, vissa svenska.


Förbjudet i Danmark dock.

EiseltUK
2013-05-29, 12:09
Vad SKL fann var att Craze innehåller inga substanser som är narkotika- eller dopningsklassade. Däremot fann de substan(ser) som är kemiskt lika substanser som finns upptagna på WADA:s lista. Det ingår inte i SKL:s uppdrag att utreda detta närmare. Det finns alltså en viss risk att den som använder Craze skulle kunna testa positivt i en dopingtest. Hur stor risken är kan jag inte bedöma eftersom jag inte har tillgång till SKL:s analysrapport.
Jag gissar att grossisterna tvekar hur de ska göra eftersom situationen är oklar. Dopinglaboratoriet i Huddinge kommer inte att göra några tester på Craze om det inte är en del av en dopingutredning.

Företaget som producerar Craze verkar ha anlitat ett laboratorium för att utreda om Craze innehåller något som kan ge positivt utslag vid en dopingtest. Som jag förtår så hävdar de att så inte är fallet, men åter, jag har naturligtvis inte sett någon fullständig analysrapport. Så fråga står öppen och det är upp till var och en att bedöma risken.

Rent allmänt, vilket är min erfarenhet från flera dopingfall där jag varit ombud, så är kosttillskotten en trolig källa till positivt utslag. Men jag har också sett motsatsen.

Dopingrisken är en sida. Om Craze innehåller N,a-dietylfenetylamin så är det nog ganska troligt att man åker dit, i varje fall att det kan bli praxis inom snar framtid.

I Australien har ju atleter fällts, se t ex http://www.asada.gov.au/publications/media/media_releases/asada_release_130516_INBA.pdf.

Det som jag ser som lite mer allvarligt att detta ämne troligen uppfyller kriterierna för att bli narkotikaklassat. Den kemiska strukturen gör att det inte är utsatt för nedbrytning av MAO och har detta gemensamt med många andra droger, http://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2Fs11419-012-0158-1.pdf. Visst det går att sälja men det gick ju att sälja mefedron, GHB och sånt också innan det blev klassat.

Blindguard1
2013-05-29, 13:21
Syftade självklart på craze.

Joo, det var det jag trodde det var, att en ingredient där i var olaglig och därför gjordes "original" craze olaglig. Den stoppas i alla fall i tullen om man beställer hem från utlandet.

Alltidxx
2013-05-29, 15:41
Är det någon som testat amfetamin då? Ska vara fantastiskt uppiggande och prestationshöjande har jag hört.

bigjepp
2013-05-29, 15:53
Joo, det var det jag trodde det var, att en ingredient där i var olaglig och därför gjordes "original" craze olaglig. Den stoppas i alla fall i tullen om man beställer hem från utlandet.

Eftersom den inte är förbjuden och säljs så ska den inte stoppas i tullen. Källa på det gärna.

Perra.S
2013-05-29, 16:00
Eftersom den inte är förbjuden och säljs så ska den inte stoppas i tullen. Källa på det gärna.

Tullen har rätt att förstöra preparat som förväntas bli klassade.

http://rod.se/ny-lag-har-stoppat-100-kilo-droger-vid-gr%C3%A4nsen

Cerberus
2013-05-30, 19:15
jag söker också en ersättare, fast jag önskar nog en mer måttlig variant(inte koffein-piller). Craze är för kraftfullt och har missbruksrisk. Kan itne neka att jag älskar det för träning men jag är för en balanserad livsstil och föredrar att ha ett jämnt humör vilket Craze iaf inte ger mig. Craze-crash.

EiseltUK
2013-05-30, 22:52
jag söker också en ersättare, fast jag önskar nog en mer måttlig variant(inte koffein-piller). Craze är för kraftfullt och har missbruksrisk. Kan itne neka att jag älskar det för träning men jag är för en balanserad livsstil och föredrar att ha ett jämnt humör vilket Craze iaf inte ger mig. Craze-crash.

Har du testat Bliss. Jag gillar inte überstims och då är Bliss bra för mig men vi är ju alla olika.

hurtbullen
2013-05-30, 23:29
Creatine complete extreme. Finns att köpa för 249 kr.
Jag brukar blanda den ihop med ca 30 gram Vitargo innan träningspassen, har fungerat riktigt bra dom dagarna som jag känt mig väldigt trött.
Annars brukar jag undvika PWO produkter så mycket det bara går. Men känner du att det är ett måste så skulle jag verkligen rekommendera den produkten.

Mazakov
2013-05-31, 00:10
Det handlar nog om att det är mer badwill att sälja något som eventuellt innehåller något som inte står på innehållsdeklarationen och - om SKL har rätt - sannolikt kan klassas som narkotika.

Ett ämne som inte är klassat kan givetvis säljas men frågan är om det är rätt? Jag tycker att det är rätt av de seriösa aktörerna på marknaden att inte sälja Craze tills detta är ordentligt utrett. Att ett ämne i ett kosttillskott klassas som narkotika eller hälsofarlig vara är negativt för hela branschen.

Dom verkade inte ha några problem med att rea ut produkten innan sälj-stoppet, trots att det handlade om en vid det tillfället möjligtvis skadlig produkt

Cerberus
2013-06-03, 18:46
Har du testat Bliss. Jag gillar inte überstims och då är Bliss bra för mig men vi är ju alla olika.


Bliss? Nyss köpt massa tillskott, men Bliss skriver jag upp... blir en fin note-it på laptopen där.

Sparven från Minsk
2013-06-06, 17:06
Testade nyss nya power från mm sports och var positivt överaskad av den. Lite mycket beta alanin i den kanske, fick ordentligt med stickningar i huden men annars var den kanon. Bra fokus och energi på gymmet utan att bli för stimmad.

Feelgood
2013-06-06, 17:19
Testade nyss nya power från mm sports och var positivt överaskad av den. Lite mycket beta alanin i den kanske, fick ordentligt med stickningar i huden men annars var den kanon. Bra fokus och energi på gymmet utan att bli för stimmad.

+1, grym pwo.

herrståtlig
2013-06-07, 14:26
D-stunner är riktigt jävla vass!