handdator

Visa fullständig version : Gym i/eller i närheten Solna


KlartHöger
2013-05-26, 22:33
Är som sagt ute efter ett gym kring Solna. Föredrar källargym framför flashiga gymkedjor men jag tar tacksamt emot alla tips.

Carnes
2013-05-26, 22:37
Actic, bra sket.

Edit; Det är ''flashigt'' men bra priser, bra utrustning och snygga tjejer man kan stirra på i smyg mellan seten, nomsayin'

KlartHöger
2013-05-26, 23:00
Actic, bra sket.

Edit; Det är ''flashigt'' men bra priser, bra utrustning och snygga tjejer man kan stirra på i smyg mellan seten, nomsayin'

Okej! Ja, det låter ju rätt bra. Hur är öppettiderna och hur mycket folk är det vanligtvis?

Carnes
2013-05-26, 23:02
Okej! Ja, det låter ju rätt bra. Hur är öppettiderna och hur mycket folk är det vanligtvis?

Ingen aning och ingen aning, ta dig en titt. Lär funka :)

KlartHöger
2013-05-26, 23:04
Ingen aning och ingen aning, ta dig en titt. Lär funka :)

Hittade tiderna. Tack för input!

Red Apple
2013-05-27, 00:05
Har för mig att det finns ett 24 fitness i den stora korsningen mellan huvudstavägen och någon annan väg jag inte kommer ihåg namnet på. Den kedjan har extrem bra priser om jag inte minns fel. Är ofta åt källarhållet också.

Red Apple
2013-05-27, 00:23
Har för mig att det finns ett 24 fitness i den stora korsningen mellan huvudstavägen och någon annan väg jag inte kommer ihåg namnet på. Den kedjan har extrem bra priser om jag inte minns fel. Är ofta åt källarhållet också.

Sen edit: Enligt deras hemsida finns det inget i Solna, men jag kan svära på att jag sett ett där! Hemsida: http://www.alwaysfitness.se/

FoxCharlie
2013-05-27, 04:12
Jorå. Du letar efter fel kedja.
http://fitness24seven.com/anlaggningar/alla/anlaggningar/solna_centrum

miaz
2013-05-27, 05:09
Är ofta åt källarhållet också.
mjaeee. bokstavligt kanske.
men speglar, tv, NRJ och fler maskiner än skivstänger skulle jag inte kalla åt källarhållet.

jag säger STK, 10min på cykeln från solna.

VikG
2013-05-27, 05:09
Finns world class solna kvar? Det var/är bra.

Oxe
2013-05-27, 05:14
Ute vid huvudsta har du må bra hälsa (det hette iaf så när jag hade kort där) det är bra.

Lövbiffen
2013-05-27, 08:35
Jag har själv flyttat till Solna nyligen och börjat träna på Sundbybergs tynglyftningsklubb. Om du föredrar källargym framför "flashiga" gym borde du gilla STK!

Jag bor nära Näckrosen och det tar cirka 5 minuter att åka buss därifrån till gymmet. Bussarna går var 7e minut.

Knatcharn
2013-05-27, 08:43
Det finns Solna Atletklubb nära Solnahallen och Sundbybergs Tyngdlyftningsklubb vid Löthallen om du söker seriösare gym. World Class Sundbyberg är något dyrare (och en kedja) men är väldigt "oldschool" jämfört med t.ex. SATS. Lokalen i Sumpan har funnits där länge.

Enligt vad jag har hört är SAK ett ganska välkänt gym inom byggning medan STK satsar mer på tyngdlyftning och styrkelyft och har en hel del framgångsrika inom det. Trevlig atmosfär är det också!

Morty
2013-05-27, 09:05
Var i Solna? Actic ligger i Business Park, World Class nästan vid Karolinska, Må Bättre och 24/7 ligger på Storgatan i Huvudsta. Lite högre upp på den gatan ligger också Granbackas gym. Solna Atletklubb ligger i Vireberg rätt nära Business park. Finns ytterligare ett 24/7 i Hagalund och ett litet gym i Råsunda, rätt nära Vasalundshallen (som också har ett gym).

De som jag kommer på utan att tänka för noga.

Piranha
2013-05-27, 09:06
Fitness Club sumpan kan rekomenderas också.

KlartHöger
2013-05-27, 09:32
Grymt med alla svar. Får helt enkelt provträna på ställena ni tipsar om och se vilket som faller mig i smaken. Tack!

4623
2013-05-27, 12:52
Jag har själv flyttat till Solna nyligen och börjat träna på Sundbybergs tynglyftningsklubb. Om du föredrar källargym framför "flashiga" gym borde du gilla STK!

Jag bor nära Näckrosen och det tar cirka 5 minuter att åka buss därifrån till gymmet. Bussarna går var 7e minut.

Ligger det vid Idrottsplatsen? Vad kostar det?

Lövbiffen
2013-05-27, 16:14
Ligger det vid Idrottsplatsen? Vad kostar det?

Här hittar du den information du behöver http://www.sundbybergstk.se/ :)

4623
2013-05-27, 16:58
Här hittar du den information du behöver http://www.sundbybergstk.se/ :)

Tack, verkar inte helt dumt.

r4ll3
2015-12-27, 19:10
Nån som tränar på Solna Atletklubb och kan berätta lite om det? Brukar det vara fullpackat vissa tider som de mer kommersiella gymmen eller är det lite mer ledigt?

srenix
2015-12-27, 19:38
Crossfit Tegen är ett alternativ också, ligger inne i Solna Centrum i en källare där nere.

Aningen dyrare avgift mot de mindre källargymen exemeplvis STK.

fitcross
2015-12-28, 23:16
Vill avråda folk från STK om man inte går in för att tävla. Annars är det nog bättre att man söker sig till andra gym där nivån är lite högre.

mini
2015-12-28, 23:20
Du får nog definiera "nivå". Motionärer är självklart också välkomna att träna på samma villkor som tävlande. Därmed inte sagt att stk passar alla.

fitcross
2015-12-28, 23:45
Du får nog definiera "nivå". Motionärer är självklart också välkomna att träna på samma villkor som tävlande. Därmed inte sagt att stk passar alla.

Finns väldigt mycket som kan höja och sänka nivån. Att inte plocka upp vikter/redskap/bänkar efter sig, inte ha överseende för utrymmet när det är mycket folk och att många inte byter om i omklädningsrummen är tre faktorer som iallafall enligt mig sänker nivån.

I övrigt är STK ett mycket fint gym så jag tycker det är trist att allt det andra händer.