handdator

Visa fullständig version : Prisvärda kostymer i Stockholm?


Thewind
2013-05-26, 12:26
Är på jakt efter ett par skapliga kavajer/kostymbyxor samt några skjortor att ha i jobbet.

Undrar om det är någon som har tips på något smultronställe i Stockholmsområdet, kanske någon outlet eller liknande?

awesomooo
2013-05-26, 12:38
Barkarby outlet kanske har något, dock brukar det väl bara finnas skumma storlekar. Ibland kan man hitta något som passar men var beredd på att kriga eftersom folk beter sig som djur där.

dauit
2013-05-26, 13:02
Hur mycket kan du tänka dig att lägga ut?

Thewind
2013-05-26, 13:07
Tack för svar, ska kolla in Barkaby!

dauit: Får nog lägga budgeten på ~10k iaf och se vart jag kommer med det. Vore bra om det kunde räcka till två kavajer/byxor, eller åtminstone två kavajer.

dauit
2013-05-26, 16:19
Tack för svar, ska kolla in Barkaby!

dauit: Får nog lägga budgeten på ~10k iaf och se vart jag kommer med det. Vore bra om det kunde räcka till två kavajer/byxor, eller åtminstone två kavajer.
Du är inte sugen på nätshopping istället?

Suitsupply har schyssta kostymer, skjortor och slipsar.

Dessutom har dom fri frakt och fri retur!

Thewind
2013-05-26, 17:13
Du är inte sugen på nätshopping istället?

Suitsupply har schyssta kostymer, skjortor och slipsar.

Dessutom har dom fri frakt och fri retur!

Kan tänka mig det, men har dålig koll på storlekar och vill helst prova innan köp. Kanske kan man prova i annan affär först, alt skicka tillbaka sånt som inte passar?

Tack för hjälpen!

dauit
2013-05-26, 17:24
Kan tänka mig det, men har dålig koll på storlekar och vill helst prova innan köp. Kanske kan man prova i annan affär först, alt skicka tillbaka sånt som inte passar?

Tack för hjälpen!

Hur det är med storlekar har jag ingen aning om, du kan alltid testa i butik för att på så sätt få ett hum om vilken storlek du behöver. Eftersom dom har fri retur kan du beställa två olika storlekar på kostymer och ta ena som passar och skicka tillbaka den andra. Suitsupply har dessvärre ingen butik i Sverige, närmaste butik finns i UK.

Det är väldigt svårt att hitta en kostym som sitter helt perfekt, så länge den sitter bra runt axlarna och midjan så är det okej, resten kan skräddaren för ett par hundra lappar.

Köp också en kostym där kavajen täcker hela rumpan, trender kommer och går, klassisk stil består.

4623
2013-05-26, 19:51
Hade aldrig köpt en kostym utan att prova den. Även om du vet vilken storlek du har så skiljer det sig enormt mellan olika kostymer.

Brukar finnas någon reklam i tunnelbanan för något ställe som verkar ha bra priser (tror det ligger vid Odenplan). Men har dock aldrig lagt namnet på minnet. Ska ha denna tråd i åtanke nästa gång jag ser.

Thewind
2013-05-26, 20:05
Tror jag vet vilka annonser du menar, undrar just om det är schysst...

4623
2013-05-26, 20:12
Tror jag vet vilka annonser du menar, undrar just om det är schysst...

Okej, ja jag har ingen aning om hur det är där. :) Annars är det väl snart rea.