handdator

Visa fullständig version : Upp i vikt som tjej


Simel
2013-05-25, 19:17
Hej.

Antar att kroppens interna funktioner inte skiljer sig åt jättemycket mellan kvinnor och män. Men kan jag följa denna artikel med deras tips även som tjej? http://traningslara.se/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/

Hört att grädde kan orsaka celluliter t.ex., men det är rappakalja?

Rabiat
2013-05-25, 19:19
Att någon viss mat kan ge dig celluliter är rappakalja. Är man överviktig får man lättare celluliter, vad man åt för att bli överviktig spelar ingen roll.

Du går upp i vikt lika bra som en man på de tipsen, men får jag fråga vad ditt utgångsläge är, och vad ditt mål är? Både estetiskt och viktmässigt.

Simel
2013-05-25, 19:47
Att någon viss mat kan ge dig celluliter är rappakalja. Är man överviktig får man lättare celluliter, vad man åt för att bli överviktig spelar ingen roll.

Du går upp i vikt lika bra som en man på de tipsen, men får jag fråga vad ditt utgångsläge är, och vad ditt mål är? Både estetiskt och viktmässigt.

Precis vad jag trodde, och vid en snabb googling hittade jag ingenting. Men antar att du vet hur det är, tjejkompisar som snackar om det senaste man hört, hehe.

Jag väger 45kg, 164cm. Inser att jag är underviktig och vill upp i vikt, för hälsans skull.

Rabiat
2013-05-25, 19:51
Gå inte helt nuts bara, försök hålla rimliga nivåer på fettintaget och passa på att styrketräna under uppgången, så du inte bara lägger på dig fett. Du har givetvis mycket större marginaler för fettintag än många andra, men det är ändå en bra idé att få majoriteten av kalorierna från protein och kolhydrater.