handdator

Visa fullständig version : 2 frågor angående alkohol och träning


j0nisch
2013-05-25, 12:57
Hej Kolozzeum! Nu är det så att jag inte intagit nåt alkohol på ett halvår och satsat på träningen. Men nu blir det sommar och ikväll var det dags för lite supande igen, så jag har 2 frågor angående det.

1. Jag körde ett hårt pass igår på gymmet och idag tänkte jag köra ett pass på gymmet + löpning. Så jag undrar, om jag ser till att äta rejält efter träningen innan drickandet, kommer dagens träning bli helt onödig och inte göra nytta eller funkar det? Att tillägga är att jag inte tänkt supa skallen av mig.

2. Jag ska ha ett löptest på torsdag då jag ska springa 2,4 km på under 11 minuter. Då jag inte har världens bästa kondition men försöker träna upp den nu snabbt, kommer konditionen påverkas kraftigt negativt av sprit?

3. När jag väl är inne på det kan jag fråga hur man ökar i kondition snabbast? Intervaller 60:60 eller långdistans?

Mvh Johan

PureWhey
2013-05-25, 13:03
Läs inne på träningslära om alkohol och träning.

Arvid92
2013-05-25, 13:06
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20110718/sanningen-om-alkohol-fettforbranning-och-muskeltillvaxt

Kanske kan vara något att läsa :)

r1kkie
2013-05-25, 13:07
1 och 2 har besvarat månge många gånger. Använd sökfuntionen.

3. Intervaller tränar konditionen bättre än långdistans men belastar kroppen mer.