handdator

Visa fullständig version : Tips på hur jag ska lägga upp min träning


Shilliwippen
2013-05-24, 19:37
Hej!

På måndag hade jag tänkt att jag skulle börja gymma igen. Har lite efarenhet av gymmet innan, kommer tillbaka på det nedan när jag beskriver min bakgrund. Så jag har letat runt nu, på olika sidor, youtube etc. Men är helt lost hur jag ska börja!

Min bakgrund:
Gymmat från och till 1-3 månaders perioder sen jag var ~17. Men inget riktigt seriöst.
Men förra året så bestämde jag mig för att söka till armén och då gymmade jag 2 dagar i veckan från Agusti till mitten av Januari i år. I kombination med extremt mycket kondition och lite kroppsviktsträning.

Sen i januari så spenderade jag 1,5 månad på P7. Mycket, i princip bara kroppsviktsövningar.

Fick av privata andledningar hoppa av (Blev inte kickad :P ). Har fortsatt träna kroppsvikts ända fram till nu.



Är 21 år gammal, väger 81kg, är typ smalfet :P


Anledningen till att jag behöver hjälp är för att när jag gymmade tidigare så körde jag 2 helkroppspass i veckan. Tyckte det var jävligt tråkigt, skulle tycka det var roligare att både spendera fler dagar i gymmet och att arbeta mer specifika kroppsdelar vid varje pass. MEN! Vill absolut inte skada mig för att jag är lite för hastig av mig!

Kan jag dra igång med något lite mer avancerat med min bakgrund eller skulle 3 pass i veckan (Det jag sett många rekommenderat nybörjare) vara det mest optimala för mig?

Tack i förhand!