handdator

Visa fullständig version : T3


jenni
2013-05-24, 16:53
någon som vet om detta tillskott fungerar som utlovat och vilka biverkningar har det?

tlk
2013-05-24, 19:05
Inte för att jag tror att den här tråden kommer att få vara kvar... men visst:

Att hålla på och tillsätta sköldkörtelhormon till kroppen utan att ha genomgått ordentlig läkarundersökning och fått det hela okejjat av läkare, och då recept på t.ex. levaxin (T4), känns inte som det smartaste draget.

Skulle inte förvåna mig om de här receptbelagda preparaten också är ordentligt med dopingklassade enligt WADA, och mycket möjligt även enligt svensk dopningslag.


Vad du har blivit lovad att det gör är det svårt att säga.

För bieffekter tittar du lämpligtvis på https://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20000407000102&DocTypeID=3&UserTypeID=0 eller helt sonika frågar den läkare som har gett dig receptet. Det är verkligen inte något kosttillskott som säljs över internet på något lagligt vis öht.

Kika gärna in på https://sv.wikipedia.org/wiki/Tyroxin#Tillskott_av_tyroxin


Det säljs på marknaden många tillskott som ökar kroppens nivåer av tyroxin (Guggulsterones), eller som rentav innehåller tyroxin i dess färdiga form (T3, T4). Läkemedelsverket avråder dock bestämt från intag av dylika preparat, då de kan leda till långtgående störningar i kroppens hormonproduktion samt framkalla svåra biverkningar liknande de vid struma.

Gober
2013-05-24, 19:09
Alltså nu tror jag att TS menar kosttillskottet som heter T3 och det ska knappast jämföras med något otillåtet/klassat preparat (det som en del byggare kör). Jag tycker trots att det förmodligen har minimal effekt är lite tveksamt tillskott.

tlk
2013-05-24, 19:11
Alltså nu tror jag att TS menar kosttillskottet som heter T3 och det ska knappast jämföras med något otillåtet preparat (det som en del byggare kör). Jag tycker trots att det förmodligen har minimal effekt är lite tveksamt tillskott.

I see. My bad. Hade ingen aning om att det fanns något kosttillskott som hade (det ypperligt korkade) namnet.


Men då är det säkert så att det inte alls håller vad det lovar. *popcorn*

jenni
2013-05-26, 11:46
Inte för att jag tror att den här tråden kommer att få vara kvar... men visst:

Att hålla på och tillsätta sköldkörtelhormon till kroppen utan att ha genomgått ordentlig läkarundersökning och fått det hela okejjat av läkare, och då recept på t.ex. levaxin (T4), känns inte som det smartaste draget.

Skulle inte förvåna mig om de här receptbelagda preparaten också är ordentligt med dopingklassade enligt WADA, och mycket möjligt även enligt svensk dopningslag.


Vad du har blivit lovad att det gör är det svårt att säga.

För bieffekter tittar du lämpligtvis på https://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20000407000102&DocTypeID=3&UserTypeID=0 eller helt sonika frågar den läkare som har gett dig receptet. Det är verkligen inte något kosttillskott som säljs över internet på något lagligt vis öht.

Kika gärna in på https://sv.wikipedia.org/wiki/Tyroxin#Tillskott_av_tyroxinmen det säljs ju helt öppet hos vanliga sporttillskottsbutiker :confused:

Alltså nu tror jag att TS menar kosttillskottet som heter T3 och det ska knappast jämföras med något otillåtet/klassat preparat (det som en del byggare kör). Jag tycker trots att det förmodligen har minimal effekt är lite tveksamt tillskott.
Aha det förklaringen till kommentaren innan😊

Kvicksilver
2013-05-26, 11:53
Läser att det under diet "kan hjälpa en att behålla ämnesomsättningen". Vad betyder det? Ämnesomsättningen slutar ju knappast för att man ligger på ett kaloriunderskott.
Det står vidare att det är en "stimulansfri" produkt. Vad betyder det?
Sen står det att det stimulerar ökad sköldkörtelhormonproduktion (säger emot föregående påstående) som då ska ge ökad förbränning!
Låter som bullshit tycker jag.

-squat-
2013-05-26, 12:59
Utgångspunkten är att alla deff-pordukter är skräp förutom koffein.

stridis
2013-05-26, 13:25
Inte för att jag tror att den här tråden kommer att få vara kvar... men visst:

Att hålla på och tillsätta sköldkörtelhormon till kroppen utan att ha genomgått ordentlig läkarundersökning och fått det hela okejjat av läkare, och då recept på t.ex. levaxin (T4), känns inte som det smartaste draget.

Skulle inte förvåna mig om de här receptbelagda preparaten också är ordentligt med dopingklassade enligt WADA, och mycket möjligt även enligt svensk dopningslag.


Nej det är inte dopingklassat: vare sig t4 eller t3
http://www.antidoping.se/rodgronalistan/notering.asp?idnr=3243&strval=franborjan&sokstr=lev&page=1

Svensk dopinglag berör bara testosteron,gh och dess frisättande ämnen. Finns länder där de gått längre och förbjudit även epo i dopinglagstiftning.

t4 kommer ge rejält pådrag så det är inte så jättebra mot hjärtat. Rekommenderas ej, finns smartare deffgrejer om man nu måste ta till sådant.

jenni
2013-05-26, 18:11
Nej det är inte dopingklassat: vare sig t4 eller t3
http://www.antidoping.se/rodgronalistan/notering.asp?idnr=3243&strval=franborjan&sokstr=lev&page=1

Svensk dopinglag berör bara testosteron,gh och dess frisättande ämnen. Finns länder där de gått längre och förbjudit även epo i dopinglagstiftning.

t4 kommer ge rejält pådrag så det är inte så jättebra mot hjärtat. Rekommenderas ej, finns smartare deffgrejer om man nu måste ta till sådant.

är dem lagliga? isf vilka?:)

Tolkia
2013-05-26, 18:12
är dem lagliga? isf vilka?:)
Det är receptbelagda mediciner. You do the math.

stridis
2013-05-26, 18:25
är dem lagliga? isf vilka?:)

Jag tänker inte gå in på saker som numera har dragits tillbaka som receptbelagd medicin, eller old school kosttillskott som inte får säljas i Sverige längre. De är inte utan biverkningar liksom.

Deff är ju den lätta biten, skaffa sig muskler den svåra.

Någon som kan länka till ingredienslistan på kosttillskottet vi skulle diskutera istället? Kan jag ju uttala mig om den.

Tolkia
2013-05-26, 18:30
Någon som kan länka till ingredienslistan på kosttillskottet vi skulle diskutera istället? Kan jag ju uttala mig om den.
Eller kanske kopiera in, mtp forumregler. Innan någon har lite bråttom och drar på sig väldigt onödiga straffpoäng.

Gober
2013-05-26, 18:41
Edit.

Baronpanda
2013-05-26, 20:05
http://aleointernational.com/nutri/san-t3.png

exevision
2013-05-26, 20:24
Vet inte om det stämmer, men detta har skrivits tidigare här på forumet om guggulsteroner:

Hursomhelst så är guggulsteroner inget att hålla på med då det tydligen påverkar proteinsyntesen negativt.

Dessutom så fungerar nog inte guggulsteroner så bra alls som fettförbrännande heller, jag menar, de har funnits på marknaden rätt länge nu och jag har då aldrig hört talas om att någon fått några resultat att tala om av dem.

Och allvarligt talat, man behöver inget "speciellt" för att komma i mycket bra form. Man kan komma i tävlingsform bara genom en bra diet och lite förbränningsträning. Kör en vecka till på dieten så har du samma resultat som en vecka mindre med de allra värsta och ohälsosamma fettförbrännare som finns (om vi räknar bort en, som är direkt dödlig dårå).


Man vill ju inte sänka proteinsyntesen, om nu guggulsteroner gör det.