handdator

Visa fullständig version : Före/efter, inga resultat! Se bilder.


FitnessE
2013-05-24, 09:09
Hej,

Jag har nu styrketränat i ca 6 veckor. Det är ca 4 veckor mellan bilderna. Till vänster på varje bild ser ni mig för 4 veckor sen, till höger ser ni mig denna morgon.

Jag har tränat hårt med tunga vikter och få repetitioner. Men som ni märker uteblir resultaten helt och hållet?

1. Vad tror ni min fettprocent är?
2. Bör jag ta bilder när jag spänner mig istället för att stå vanligt och slappna av?

Jag vill nå hit: http://lolways.com/Portals/0/Images/Geblog/201210/2136_fitness-girls_0.jpg

Tips? Jag bifogar bilder.

Squamata
2013-05-24, 09:18
6 veckor är inget.. Prova träna kontinuerligt i 2+år så ska du få se på resultat :)

Tjejen på bilden har nog antingen tränat andra sporter tidigare eller rätt många år på gymmet..

Din fett% ser ut att vara väldigt låg, om jag var dig och ville bygga muskler hade jag försökt gå upp i vikt samtidigt som du tränar tungt.

Se även till att få i dig 2gram protein per kg kroppsvikt och var inte rädd för kolhydrater.

Sikta på att gå upp 12kg över 2 år och träna hårt så bör du vara i närheten av ditt mål.

gratefuldead
2013-05-24, 09:27
Har det hänt något med vikten? Om du inte ökat, så ät mer mat.

Dessutom är ju 6 veckor i princip ingenting som tidigare nämnts. Mer tid än så behövs för att se skillnad.

Gober
2013-05-24, 09:28
Har du tränat i 6 veckor sen start? Att bygga upp en kropp som på bilden du visar tar lång tid, tjejen har säkert tränat många år. Dessutom måste man äta för att bygga upp kroppen. Det ser ut som du har väldigt lågt kroppsfett men inte mycket muskler. Så hård styrketräning och tillräckligt mycket mat är det som gäller om du vill nå målet. Givetvis under lång tid, 6 veckor? Återkom om några månader och se om något hänt.

King Grub
2013-05-24, 09:30
Du ser i alla fall ut att ha strukturen och muskelbukarna för att få den fysik du önskar på sikt.

Jeml
2013-05-24, 09:32
lol 6veckor? var glad om du ser skillnad efter 1år med kontinuerlig träning och bra kost...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

FitnessE
2013-05-24, 09:33
Har det hänt något med vikten? Om du inte ökat, så ät mer mat.

Dessutom är ju 6 veckor i princip ingenting som tidigare nämnts. Mer tid än så behövs för att se skillnad.

Jag vet att sex veckor är inget alls. Men jag vill så gärna se resultat utan att vräka i mig onyttig mat och gå upp endast i fett.

Min vikt har under denna månad ökat med ca 1 kg. I början av månaden vägde jag ca 54 varje morgon, denna vecka har det legat runt 54,9-55,4.

Hur många kcal per dag skulle ni gissa att jag behöver för att gå upp mest i muskler och mindre i fett under lång tid?

Jeml
2013-05-24, 09:37
Jag vet att sex veckor är inget alls. Men jag vill så gärna se resultat utan att vräka i mig onyttig mat och gå upp endast i fett.

Min vikt har under denna månad ökat med ca 1 kg. I början av månaden vägde jag ca 54 varje morgon, denna vecka har det legat runt 54,9-55,4.

Hur många kcal per dag skulle ni gissa att jag behöver för att gå upp mest i muskler och mindre i fett under lång tid?

varför skulle du vräka i dig onyttig mat?

ät nyttig mat och tillräckligt mkt för att gå upp i vikt i en lagom takt (1-2kg/mån).


har ingen aning om hur mkt mat tjejer behöver och det varierar ju väldigt också från person till person och beroende på hur mkt man rör sig. testa 2500kcal ett tag och se vad som händer. går du inte upp tillräckligt så får du äta mer, så enkelt är det.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

King Grub
2013-05-24, 09:40
Min vikt har under denna månad ökat med ca 1 kg. I början av månaden vägde jag ca 54 varje morgon, denna vecka har det legat runt 54,9-55,4.

Ett kilo muskler, vilket det ser ut att vara, är ett väldigt bra resultat på en månad.

FitnessE
2013-05-24, 09:43
Ett kilo muskler, vilket det ser ut att vara, är ett väldigt bra resultat på en månad.

Vilken lycka. Ett proffs har sagt att jag har potential!!!


Jag blir så taggad. Nu ska jag köra benhårt (men lagom) och på sikt bli snygg som fan. och äta ska jag, jäklar vad jag ska äta (men lagom).

PureWhey
2013-05-24, 09:45
Vilken lycka. Ett proffs har sagt att jag har potential!!!


Jag blir så taggad. Nu ska jag köra benhårt (men lagom) och på sikt bli snygg som fan. och äta ska jag, jäklar vad jag ska äta (men lagom).

Tänk på att mer är inte alltid bättre, speciellt i början.

FitnessE
2013-05-24, 09:46
Tänk på att mer är inte alltid bättre, speciellt i början.

Jag vet! Blir så överexalterad. Men där jag la till "men lagom". ;)

HMB
2013-05-24, 11:03
Jag tycker du ser mer definierad ut nu samt om du har gått upp 1kg så tycker jag du har fått väldigt bra resultat. Jag tycker du ska uppmärksamma dina styrkeökningar mer istället, blir du starkare så har du fått resultat av träningen. Försök håll dig till ett träningsschema med samma övningar och för journal över dina pass, då är det lätt att se ökningarna i efterhand.

BobaFett
2013-05-24, 11:11
Hej,

Jag har nu styrketränat i ca 6 veckor. Det är ca 4 veckor mellan bilderna. Till vänster på varje bild ser ni mig för 4 veckor sen, till höger ser ni mig denna morgon.

Jag har tränat hårt med tunga vikter och få repetitioner. Men som ni märker uteblir resultaten helt och hållet?

1. Vad tror ni min fettprocent är?
2. Bör jag ta bilder när jag spänner mig istället för att stå vanligt och slappna av?

Jag vill nå hit: http://lolways.com/Portals/0/Images/Geblog/201210/2136_fitness-girls_0.jpg

Tips? Jag bifogar bilder.

Tycker att man ser lite mer konturer på armarna :)

Det absolut snabbaste sättet att nå ditt mål är att offra en del av ditt liv där du ser något mindre bra ut. Det kan handla om ett par månader till år.

Kör en bulk d.v.s. du äter för att medvetet gå upp i vikt. Gå upp tio kilo under loppet av ett år, eller kanske 5 kilo på ett halvår för att sedan deffa. Du bör köra väldigt hårt under den här tiden.

Sen tycker jag att du ska köra både styrka och hypertrofi (muskeltillväxt). Kör varannat tungt pass 2-6 repetitioner med 3 minuter vila mellan set (styrka) och varannat pass 10 repetitioner med 30-90 sekunder vila muskelökningar). Du får ha ett stoppur för att mäta vilan.

Gober
2013-05-24, 11:40
Ett kilo muskler, vilket det ser ut att vara, är ett väldigt bra resultat på en månad.

+1 om du gått upp 1kg på en månad är det bara att fortsätta i samma takt.

Lachrillo
2013-05-24, 12:47
om du går NER i vikt får man tydliga reslutat

Men att gå upp 1 kilo i månaden av styrketräning är bra!

Gober
2013-05-24, 13:07
om du går NER i vikt får man tydliga reslutat

Men att gå upp 1 kilo i månaden av styrketräning är bra!

Va?

Lachrillo
2013-05-24, 19:11
Va?

Om man tränar i en månad för att gå ner i vikt och gör det rätt blir tydliga resultat

Men om du tränar 1 månad för att gå upp i vikt så kommer det inte synas märkvärdigt...

Det var min tanke :)