handdator

Visa fullständig version : PT-online


Therese
2013-05-24, 06:04
Träningen och maten har balkat ur en aning och behöver hitta tillbaka.

Någon som rekomenderar någon pt-online? Behöver ju inte vara värsta, dyrast inte alltid bäst.

Har byggt på mig lite massa och vill få fram det vackra under det inte så vackra.

frippe86
2013-05-24, 07:21
Den bästa och billigaste pt online är kolo. Bättre pt-online hittar du inte. Här finns mycket kunskap som människor gärna delar med sig av.

PureWhey
2013-05-24, 09:42
Vad är det du undrar om?

Therese
2013-05-24, 10:53
Jo tack vet att här finns kunskapen men det är svårt att skilja agnarna från vetet..
Behöver mer hjälp med att se till att jag håller mig på mattan & inte svävar ut med mat, eller träning. Någon som faktiskt håller koll på mig.

Annars hade jag lätt kunnat försöka lusläsa här inne och starta en träningsjournal men jag har svårt att formulera mig på ett vettigt sätt och det märker man bara i detta lilla jag skriver här.
Tankarna och orden faller inte på plats.

Låter säkert som jag antingen är en idiot, latmask eller bara okunnig, men det bjuder jag på :P

Rabiat
2013-05-24, 10:59
Jo tack vet att här finns kunskapen men det är svårt att skilja agnarna från vetet..
Behöver mer hjälp med att se till att jag håller mig på mattan & inte svävar ut med mat, eller träning. Någon som faktiskt håller koll på mig.

Annars hade jag lätt kunnat försöka lusläsa här inne och starta en träningsjournal men jag har svårt att formulera mig på ett vettigt sätt och det märker man bara i detta lilla jag skriver här.
Tankarna och orden faller inte på plats.

Låter säkert som jag antingen är en idiot, latmask eller bara okunnig, men det bjuder jag på :P

En barnvakt hittar du nog inte här ;) Det finns ju flera appar där du sätter upp dina "löften" i form av hur mycket du ska träna osv, och missar du det får du böta med riktiga pengar.

svenbanan
2013-05-24, 11:00
Tycker inte det låter som du är speciellt idiotisk. Hurpass lat eller okunnig du är är svårt att avgöra på bara några få inlägg. ;)

Skulle du inte ha lika svårt att formulera dig till en PT om ni skulle kommunicera via mejl eller nåt då?

Therese
2013-05-24, 11:13
Testar lägga upp en träningsjournal eller fortsätter på den jag har/ börjar om så får vi se vad som händer.

Så jävla svårt ska det väl inte vara förutsatt att den är intressant nog för andra att läsa.

Sätter igång såfort jag har klartecken från läkaren att min bihålsinflammation lagt sig.

Kosten är en annan femma. Att utesluta/minska på gluten är första steget. Andra steget är att hitta hållbar "diet" som inte är för extrem men som ändå tillåter lite fettsläpp.

Vi får väla se ;)

PureWhey
2013-05-24, 12:00
Har svårt att tro att någon pt kommer vara din mamma, som i all träning kan annat folk ge dig tips och riktlinjer - det är upp till dig att dölja de.

Therese
2013-05-24, 12:17
Har svårt att tro att någon pt kommer vara din mamma, som i all träning kan annat folk ge dig tips och riktlinjer - det är upp till dig att dölja de.

Det är ingen mamma jag söker. Söker hjälp för att kunna ta mig till normal träning och kosthållningen, en som är villig att berätta för mig hur mycket jag ska äta och komma med tips. Men ja jag kan leta vidare på forum, eftersom det verkar lättast att sköta sig själv.

PureWhey
2013-05-24, 12:19
Det är ingen mamma jag söker. Söker hjälp för att kunna ta mig till normal träning och kosthållningen, en som är villig att berätta för mig hur mycket jag ska äta och komma med tips. Men ja jag kan leta vidare på forum, eftersom det verkar lättast att sköta sig själv.

Allt det finns här på forumet, bara att söka runt lite, och om du fortf undrar något göra en egen tråd.

Kvicksilver
2013-05-24, 13:07
Jag tror inte på PT online, bortkastade pengar. En PT måste träffa och dig regelbundet. Se hur du tränar och hur du reagerar på justeringar i träningen.
Allmänna råd får du gratis här på forumet.
Inga seriösa PT säljer personliga råd digitalt.

PureWhey
2013-05-24, 13:26
Jag tror inte på PT online, bortkastade pengar. En PT måste träffa och dig regelbundet. Se hur du tränar och hur du reagerar på justeringar i träningen.
Allmänna råd får du gratis här på forumet.
Inga seriösa PT säljer personliga råd digitalt.

Jodå. Fast då till folk med erfarenhet, som inte behöver hjälp med utföranden och liknande.

rooz
2013-05-24, 13:28
Jag tror inte på PT online, bortkastade pengar. En PT måste träffa och dig regelbundet. Se hur du tränar och hur du reagerar på justeringar i träningen.
Allmänna råd får du gratis här på forumet.
Inga seriösa PT säljer personliga råd digitalt.

Rätt många gör det, sedan är det väl upp till var & en vad som ska definieras som en "seriös PT"

La ca 50kg på mitt marklyft av internetcoachande på ca 4 månader, jag är rätt nöjd med det.

Loke
2013-05-24, 20:41
Rätt många gör det, sedan är det väl upp till var & en vad som ska definieras som en "seriös PT"

La ca 50kg på mitt marklyft av internetcoachande på ca 4 månader, jag är rätt nöjd med det.

Vem va det, och hur fick du kontakt med denne? Man blir ju sugen, låter awesome :D

rooz
2013-05-25, 17:22
Vem va det, och hur fick du kontakt med denne? Man blir ju sugen, låter awesome :D

Kika i journalen, så inser du nog vem han är*popcorn*

Sen så krävs det lite eget kunnande, jag behövde slippa tänka själv för att få resultat.