handdator

Visa fullständig version : PT I Uppsala


Wolfgang
2013-05-23, 18:48
Hej Kolo

Jag vill börja ''träna på riktigt''. Finns det några Bra Pts åt Uppsalahållet? Gärna tyngdlyftare/Styrkelyftare.


Mvh

rooz
2013-05-23, 18:50
På UTK finns det en del OL'are, men hur deras PT-verksamhet är ska jag inte syna om.

Men på atletklubbar brukar det räcka med att du köper kort, så får du ofta hjälp gratis.

lei
2013-05-23, 18:51
Precis. Tror inte så många styrkelyftare är PTs.. Vi är ett gäng som tränar och tävlar på UTK dock, det är bara att komma förbi så får du säkert hjälp och input.

Carnes
2013-05-23, 18:52
Spana in UTK.

Edit; 3 UTKinlägg i rad :>

lei
2013-05-23, 18:53
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=189414&page=19

Där har du en tråd med några av oss aktiva där samt lite info.

Wolfgang
2013-05-23, 18:54
Tack för inläggen!

Jag skrev i tråden men ingen svarade.. Det jag är ute efter är att lära mig bänkpress, knäböj och mark. Har gymmat ett par år, inget jätteseriöst.

Wolfgang
2013-05-23, 18:55
Såg nu att MtotheM hade svarat på mitt meddelande. Fick alla svar jag sökte. Tack alla


Mvh

lei
2013-05-23, 18:55
Om du läser lite så finns svaret där, men tar det här med då.

På samma sida i den tråden som du skrev:

"
Senaste tiden har det varit rätt få som kommit på dom gemensamma träningarna som vi brukar ha på lördagar från ~kl.10 och frammåt, men om du PM:ar mig så ser jag till att vara där. Annars så brukar det bli ett par styrkelyftare där ~kl.17 på onsdagar, men även andra dagar, fast då brukar vi inte bli lika många samtidigt. "

ceejay
2013-05-23, 18:56
Squat every day!

Bara att kika förbi UTK, som folk sagt :)

Wolfgang
2013-05-23, 18:59
Jag får kika förbi snart då, tack alla!


Mvh

Loke
2013-05-24, 10:13
Jag jobbar på friskis, är styrkelyftare och kör mycket sånt med nybörjare och mer rutinerade, speciellt på friskis ultuna, men även på Ekeby. Jag titulerar mig snarare som "instruktör" än "PT" egentligen, men close enough ;)

Eller så gör man som tidigare föreslagit, att gå till UTK på en lördagsförmiddag, risken är rätt stor att man stöter på mig där också ;)
Den samlade kompetensen är nog större på UTK, men så vitt jag vet har vi ingen direkt nybörjarverksamhet där, så man kan inte räkna med att få helt dedikerad hjälp på samma sätt som på friskis. Det beror alltså på lite vad man är ute efter, är man total nybörjare så är nog friskis bättre, är man mer ute efter ett ställe att lyfta vikter och snacka med andra lyftare så är UTK kanske bättre. Det är inte ovanligt att ha kort på både UTK och något annat gym.

Sen finns det ju även crossfitfolk i stan. Jag vet ganska lite om dem, men de jag har träffat har varit åtminstone hyffsat kompetenta. Har för mig att jag hört att det är rätt dyrt hos dom, dock. Är man intresserad av crossfit i stort så är det nog värt.

svenbanan
2013-05-24, 10:22
Jag jobbar på friskis, är styrkelyftare och kör mycket sånt med nybörjare och mer rutinerade, speciellt på friskis ultuna, men även på Ekeby. Jag titulerar mig snarare som "instruktör" än "PT" egentligen, men close enough ;)

Eller så gör man som tidigare föreslagit, att gå till UTK på en lördagsförmiddag, risken är rätt stor att man stöter på mig där också ;)
Den samlade kompetensen är nog större på UTK, men så vitt jag vet har vi ingen direkt nybörjarverksamhet där, så man kan inte räkna med att få helt dedikerad hjälp på samma sätt som på friskis. Det beror alltså på lite vad man är ute efter, är man total nybörjare så är nog friskis bättre, är man mer ute efter ett ställe att lyfta vikter och snacka med andra lyftare så är UTK kanske bättre. Det är inte ovanligt att ha kort på både UTK och något annat gym.

Sen finns det ju även crossfitfolk i stan. Jag vet ganska lite om dem, men de jag har träffat har varit åtminstone hyffsat kompetenta. Har för mig att jag hört att det är rätt dyrt hos dom, dock. Är man intresserad av crossfit i stort så är det nog värt.

Jag känner en av snubbarna på crossfituppsala, Martin. Han är trevlig och kunnig, även vad det gäller traditionell styrketräning/lyftning. Har dock ingen koll på vad de har för slags PT-verksamhet där.

Wolfgang
2013-05-24, 13:39
Jag jobbar på friskis, är styrkelyftare och kör mycket sånt med nybörjare och mer rutinerade, speciellt på friskis ultuna, men även på Ekeby. Jag titulerar mig snarare som "instruktör" än "PT" egentligen, men close enough ;)

Eller så gör man som tidigare föreslagit, att gå till UTK på en lördagsförmiddag, risken är rätt stor att man stöter på mig där också ;)
Den samlade kompetensen är nog större på UTK, men så vitt jag vet har vi ingen direkt nybörjarverksamhet där, så man kan inte räkna med att få helt dedikerad hjälp på samma sätt som på friskis. Det beror alltså på lite vad man är ute efter, är man total nybörjare så är nog friskis bättre, är man mer ute efter ett ställe att lyfta vikter och snacka med andra lyftare så är UTK kanske bättre. Det är inte ovanligt att ha kort på både UTK och något annat gym.

Sen finns det ju även crossfitfolk i stan. Jag vet ganska lite om dem, men de jag har träffat har varit åtminstone hyffsat kompetenta. Har för mig att jag hört att det är rätt dyrt hos dom, dock. Är man intresserad av crossfit i stort så är det nog värt.

Tack för ditt svar.

Jag kommer nog glida förbi UTK den 1a, om du vill kan vi mötas upp och diskutera vidare :)

Juste, jag är nybörjare men inte helt lost, har ett par ''oseriösa'' år bakom mig.