handdator

Visa fullständig version : Ditt användarnamn


Skön
2013-05-22, 11:05
Hur uttalas ditt användarnamn och vart kommer det ifrån?

mangemani
2013-05-22, 11:07
precis som det stavas, mangemani.
norpade användarnamnet utav en polare för en herrans massa år sedan då han blev mindre och mindre aktiv på nätet.

jockke
2013-05-22, 11:07
Trådskaparen brukar börja

Jokke som i jocke för att jocke var upptaget. Fantasin flödar

Skön
2013-05-22, 11:08
Trådskaparen brukar börja

Tänkte det men hade bråttom så lovar återkomma:)

knuckles
2013-05-22, 11:12
Man uttalar det med ett stumt k, så det blir som nuckles. Fick det från min kampsportskarriär då mina knogar var helt blodiga.

Slartibartfast
2013-05-22, 11:15
Uttalas som det stavas.

Slartibartfast is a Magrathean, and a designer of planets. His favourite part of the job is creating coastlines, the most notable of which are the fjords found on the coast of Norway on planet Earth, for which he won an award. - wikipedia

Fagen
2013-05-22, 11:25
Uttalas som det stavas.

Finlandssvenskt uttal?

Bryggan
2013-05-22, 11:26
Kort "B" följt av ett kort "r" följt av ett sammansatt "ygg", följt av ett längre "a" och sist ett kort "n"

Skön
2013-05-22, 11:29
Mitt uttalas som det låter. Prövade ett par användarnman innan men de var upptagna. Sedan skulle jag skriva "Skönaste" på skoj men råkade aktivera efter halva istället för ta bort och göra något annat.

Tänker t.ex på King Grub, har alltid uttalat det på svensk vis, typ Grubb. Korrekt?

Finns ett par till jag speciellt undrar över.

hahavaffan
2013-05-22, 11:29
http://translate.google.com/?sl=auto&tl=sv&js=n&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&eotf=1&text=hahavaffan#sv/en/hahavaffan

Och klicka på ljud-symbolen till höger.

Skön
2013-05-22, 11:29
Kort "B" följt av ett kort "r" följt av ett sammansatt "ygg", följt av ett längre "a" och sist ett kort "n"

Glasklart:)

Doggeh
2013-05-22, 11:30
Uttalas dogge. Tänkte ta Ogge men det var upptaget och då kvarstod ett mysterium, vad fan ska jag ha för användarnamn? Av en slump lyckades jag ha på TVn när dogge doggelito var med i Elgigantens reklam "Cykel på köpet".

I dagsläget ångrar jag mitt val av användarnamn :laugh:

Akerhage
2013-05-22, 11:32
Mitt efternamn fast A istället för Å, har väl det på mina sådana här internetcribs för att inte glömma av så håller jag det simpelt.

Måttlig
2013-05-22, 11:38
Inga konstigheter med uttalet av mitt användarnamn.

Bakgrunden till användarnamnet ligger i att man aldrig kommer bli helt nöjd. Inte minst med en sak som utseendet. Lika bra att vara måttlig och försöka göra sitt bästa med att vara nöjd med det. Kan vara speciellt viktigt att ta en funderare ibland, speciellt på en så utseendefixerad plats som detta muskelforum!

BigSpawn
2013-05-22, 11:40
Ångrar att jag tog detta nick, har haft det sen jag var 14typ och spelade med polarna och sen har det hängt med sen dess men jag börjar blir aaaningens för gammal för ett sånt nick

Holmeros
2013-05-22, 11:41
Mitt efternamn är Holmer, os lades till för att känna mig som en maffiaboss. Typ.

Det ska uttalas ganska fort och med lite brytning. Eller något, jag vet inte.

PureWhey
2013-05-22, 11:43
För jag lever på wheypulver 365dagar/året. Fuck micros.

chamuyero
2013-05-22, 11:44
tja-mu-che-ro
Slang från Buenos Aires och betyder ungefär; "Person som ljuger / smörsnackar för att få något de vill ha".

Blaine
2013-05-22, 11:49
Mitt användarnamn uttalas ganska logiskt "blejn". Bakgrunden är magikern David Blaine, som jag fick upp ögonen för för en så där femton år sedan kanske. Har haft en del olika användarnamn eller "nicks" genom åren, men Blaine och variantformen Blaiwne (som jag mestadels använder i dagens sammanhang, för Blaine brukar ofta vara upptaget redan; det intryckta w:et i Blaiwne har inspiration från anime-serien Escaflowne, som har ett w i namnet) har alltid levt kvar. Enkelt och snyggt.

Lasse Kongo
2013-05-22, 11:54
Det uttalas med två snabba F i början tätt följt av 3 snabba afrikanska klickljud, följt av 18 minuters tystnad för att sedan börja om med ett mer långsamt F och sedan är det klart.

Det kommer från början från Vilda Västern, den allra första kända Lasse Kongo var Sitting Bulls livvakt, exakt varför han fick det namnet av Sitting Bull är inte helt klart, men den främsta teorin är att det var lätt att uttala till skillnad från många andra indiannamn, och dessutom ett namn med stor pondus i.

Och ja, det var väl därför jag valde namnet, och så! är det med den saken.

Silveta
2013-05-22, 11:55
Silveta

Sil = kort
veta = långt e kort a

Gammalt nick jag använt i Ultima Online, Dark Age of Camelot, World of Warcraft, Lineage 2, Perfect World samt Forsaken World. Det har med andra ord hängt med länge.

Kör antingen det eller Aenema efter favoritgruppen Tool

Thornblom
2013-05-22, 12:00
Finlandssvenskt uttal?

Exakt så tänkte jag det också! :)

begt
2013-05-22, 12:02
Vilket alternativ är rätt?

1. Jag tog ett nick med få bokstäver för att det skulle gå snabbt att logga in på en porrsajt, och det har hängt med sedan dess.

2. Min farfar heter Bengt, men han är visare och mer erfaren än mig så jag har inte förtjänat "n" än.

3. Jag tog något slumpmässigt och kommer inte riktigt ihåg varför.

Markera hela inlägget för att se svaret nedan.

alt 3 :) trots att farfar heter Bengt.

Pepz
2013-05-22, 12:03
uttalas: throatwobbler mangrove

jag kallas för det. gjort det länge, vetifan när det började

PowPow
2013-05-22, 12:03
fs0uLXodDVA

mattilainen
2013-05-22, 12:24
Uttalas med finsk brytning. Dock är inte jag eller någon i familjen finsk. Det började med att min brors kompisar kallade mig mattilainen på skoj. Nickade detta på lunarstorm och sen när jag skaffade detta kontot så hängde det med.. Sen var jag inte aktiv de första tre åren och kom tillbaka hit för att läsa om träning och när jag gjorde ett nytt konto stog det att jag redan hade ett. Då tog jag upp detta helt enkelt. Nu skulle jag väl kallat mig Mattiis eller något mer neutralt och mer likt mitt namn.

Red Apple
2013-05-22, 12:42
Jag är lite utav en filmfantast, och ett stort fan av Tarantino. Tarantino är i sin tur inte ett stort fan av product placements i film. Av denna orsak så finns det väldigt sällan med produkter i hans filmer, ett exempel är frukostflingorna; Alla är gamla märken som inte sålts på några decennier. Red Apple är ett alster av Tarantinos fantasi, till skillnad från flingorna, och det enda cigarett märke som syns i någon av hans filmer, förutom Reservoir Dogs där de röker Westchester, ett märke som inte heller finns på riktigt.

Så det är en filmreferens mao.

Duran
2013-05-22, 12:45
Det uttalas med två snabba F i början tätt följt av 3 snabba afrikanska klickljud, följt av 18 minuters tystnad för att sedan börja om med ett mer långsamt F och sedan är det klart.

Det kommer från början från Vilda Västern, den allra första kända Lasse Kongo var Sitting Bulls livvakt, exakt varför han fick det namnet av Sitting Bull är inte helt klart, men den främsta teorin är att det var lätt att uttala till skillnad från många andra indiannamn, och dessutom ett namn med stor pondus i.

Och ja, det var väl därför jag valde namnet, och så! är det med den saken.

:laugh:

Exakt så tänkte jag det också! :)

Jag med!

Jag var skitförbannad på manssläktet när jag skapade kontot och kände mig hotad av män så jag ville ha ett namn som inte lät feminint och som inte på något vis kunde kopplas till mig som person. Jag tänkte: "Vad har jag ingen relation alls till?" och kom på DuranDuran. Minns inte vilka de är eller vilka låtar de gjort, tycker varken bra eller illa om dem. För att namnet skulle gå fort att skriva och för att folk inte ska tro att jag älskar DuranDuran så tog jag bort hälften.

Jag vet inte hur mitt namn uttalas men jag hoppas på: "Duurann". Jag avskyr mitt namn, låter som en riktigt tråkig grå tönt som inte har några åsikter.

aronohman
2013-05-22, 12:47
Mitt namn fast med o istället för ö

hungry
2013-05-22, 12:52
Hungry för jag alltid är hungrig; )

Stefan J
2013-05-22, 12:56
Stefan J, uttalas precis som det stavas.

Stefan J var i grekisk mytologi den yngste av de ursprungliga gudarna, titanerna. Han var son till Uranos (som han dödade med en lie) och Gaïa. Hans hustru var Rhea. Med henne fick han döttrarna Hera, Demeter och Hestia, samt sönerna Hades, Poseidon och världsalltets härskare Zeus. Han hade för vana att äta upp sina barn när de hade fötts eftersom ett orakel förutspått att ett av dem skulle ta makten från honom. Zeus undkom dock genom att Rhea gav Stefan J en sten att äta istället för Zeus. Stenen smorde hon in med honung och grädde för att den lättare skulle slinka ner. Se Abadir. Senare i livet tvingade dock Zeus Stefan J att spy upp alla han ätit.

Stefan J var den som angav det eviga tema av fejder och skulder som löper genom hela den grekiska mytologin genom att han kastrerade sin far för att tränga undan honom från makten.

Stefan J associerades även med det grekiska ordet för tid - Stefanos J - men det var först under senare tid som antiken kom att i honom se personifikationen av tiden och evigheten. Han benämns av Homeros som "den listige". Stefan J är tidens och åkerbrukets gud och avbildas oftast med en skära.

Quint
2013-05-22, 13:18
Uttalas ungefär som förväntat, bara att kolla på första Hajen filmen om man vill veta säkert, där heter hajjägaren just Quint.

Har haft det som mitt "nick" hur länge som helst. Det är en förkortad version av ett namn jag blev tilldelad i mellanstadiet, när en klasskompis hittade på långa och komplicerade smeknamn åt folk, då var det fulla namnet "Mikael Quintelius Ralfus - The biggest misstake in the world". Tyckte det var omständigt långt, så kortade ner det lite :)

MasterChief
2013-05-22, 14:11
Master Chief

(Gillar dock inte den engelska "särskrivningen" så det blev MasterChief)

http://www.pcgameshardware.com/screenshots/medium/2008/01/Halo_-_Master_Chief.jpg

Grazzafukkinrazzi
2013-05-22, 14:13
Ja du, jag vettefan. Hur brukar ni "uttala" mitt användernamn?

Holmeros
2013-05-22, 14:19
Silveta

Sil = kort
veta = långt e kort a

Gammalt nick jag använt i Ultima Online, Dark Age of Camelot, World of Warcraft, Lineage 2, Perfect World samt Forsaken World. Det har med andra ord hängt med länge.

Kör antingen det eller Aenema efter favoritgruppen Tool

*cupid* *cupid* *cupid*

Fenrir
2013-05-22, 14:29
Fenrir är ett annat namn för Fenrisulven som har sin plats inom den nordiska mytologin, precis som jag.

Red Apple
2013-05-22, 14:29
Ja du, jag vettefan. Hur brukar ni "uttala" mitt användernamn?

Lite Husby-gangster uttal, med samma betoning på fukkin som skogsturken.

GrazzaFUKKINrazzi.

Korrekt italienskt uttal på zz btw.

Grotesk
2013-05-22, 14:51
Uttalas Grotesk.

Beskriver mitt yttre.

Onigiri
2013-05-22, 15:15
"Onigiri (お握り, おにぎり), eller omusubi, är japanska risbollar vanligtvis formade triangulära eller ovala, ofta inslagna i japanskt sjögräs (nori). Traditionellt är en onigiri fylld med inlagda plommon (umeboshi) eller saltad lax (shiojake), saltad torskrom (tarako) och torkade fiskflingor (katsuobushi)."

/wiki

Viktor_Balck
2013-05-22, 15:21
fs0uLXodDVA

haha, "have you actually seen him eat a mans penis?"

Red Apple
2013-05-22, 15:26
Onigiri, det där lät jävligt gott. Tror jag ska göra några, har lax i frysen om jag inte missminner mig.

Lipservice
2013-05-22, 18:42
Kommer från ett albumnamn från Hårdrocksbandet Gotthard.
http://userserve-ak.last.fm/serve/500/78240896/Lipservice.jpg

en stor stark
2013-05-22, 18:43
Jag är lite utav en filmfantast, och ett stort fan av Tarantino. Tarantino är i sin tur inte ett stort fan av product placements i film. Av denna orsak så finns det väldigt sällan med produkter i hans filmer, ett exempel är frukostflingorna; Alla är gamla märken som inte sålts på några decennier. Red Apple är ett alster av Tarantinos fantasi, till skillnad från flingorna, och det enda cigarett märke som syns i någon av hans filmer, förutom Reservoir Dogs där de röker Westchester, ett märke som inte heller finns på riktigt.

Så det är en filmreferens mao.

Coolt!

WLHung
2013-05-22, 18:44
Uttalas WellHung.

Fått det ifrån The Office. Todd Packer for president!

Vasstand
2013-05-22, 18:48
Från dinosaurien Carcharodontosaurus, namnet kommer från grekiskans karcharo som betyder vass och odonto tand, alltså "Vasstand". Uttalas precis som orden Vass och Tand ihop.

knuckles
2013-05-22, 18:50
Från dinosaurien Carcharodontosaurus, namnet kommer från grekiskans karcharo som betyder vass och odonto tand, alltså "Vasstand". Uttalas precis som orden Vass och Tand ihop.

Hur uttalas dessa ord "vass" och "tand" då?

Wzup2u
2013-05-22, 18:51
wzup2u=what up to you.
betyder typ, hur stär det till, vad görs, hur mås det osv.

wazzaahhhhhh. =)

knuckles
2013-05-22, 18:53
wzup2u=what up to you.
betyder typ, hur stär det till, vad görs, hur mås det osv.

wazzaahhhhhh. =)

http://3.bp.blogspot.com/_TRqzr1iUO8g/TO1dFCYrivI/AAAAAAAAAAQ/42Pa-DSUI5E/s1600/wazza1.jpg

Wzup2u
2013-05-22, 19:21
http://3.bp.blogspot.com/_TRqzr1iUO8g/TO1dFCYrivI/AAAAAAAAAAQ/42Pa-DSUI5E/s1600/wazza1.jpg

yes lite förknippat med det också såklart =) best ever. måste dra den filmen snart och kolla på. :hbang:

Helgon1
2013-05-22, 19:44
Var ett stort fan av bilsorten Volvo P1800 när jag var yngre, kollade på "Helgonet" serien och blev frälst. När man skulle skaffa mail någon gång i gymnasiet har jag för mig, så blev det impulsnamnet helgonet_linda för att få till något över huvudtaget.
Sen har det hängt med i alla möjliga sammanhang.
Här fanns inte Helgonet ledigt, så jag fick dra till med Helgon1.

wo0ord
2013-05-22, 20:11
http://i76.photobucket.com/albums/j12/TheSuperiorJoe/word.jpg

Dyrgripen
2013-05-22, 20:18
Dyrgrepn.

För att jag är en raritet.

Lachrillo
2013-05-22, 20:18
Något jag brukade kallas av min syrra när jag var liten.. heter Christian blev kallad Chrillo sen blev det La Chrillo ( ur spanska )

Tyrwing
2013-05-22, 21:08
Tyr precis som det låter, guden Tyr.
Wing som i engelskans vinge.
Skulle egentligen varit Wing of Tyr. Intern och meganördigt skämt inom mig själv, så jag tänker inte berätta hur det uppkom.

Dreas
2013-05-22, 21:15
Dyrgrepn.

För att jag är en raritet.Ha, läste det som dynggrepen! :D

http://www.riketssal.se/wp/wp-content/uploads/2011/03/grep_200.jpg

Mitt kommer ifrån AnDreas

MackeJuve
2013-05-22, 21:49
Macke: Marcus
Juve: Juventus

Hade detta nick på bildagboken haha, jag blev väl lite utav en profil där hur illa det än låter. Efter detta var det inte många "Marcus" när man man var på krogen utan allt som oftast "MackeJuve", nu har det utvecklat sig till "Juve".

HumanTarget
2013-05-22, 22:12
Apropå Slartibartfast så är det en karaktär i "Liftarens guide till galaxen", ifall det inte nämndes. Såg dock frågan om uttal.

Human Target var en bra amerikansk action-tv-serie sol gick (bara två säsonger) just när jag reggade konto här. :)

spoon
2013-05-22, 22:48
Ett smeknamn som har hängt med i 15 år. Snodde en sked när jag var ung och sen bet smeknamnet sig fast.

Ganska trött på det så det var ganska dumt att använda det här.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

BlötSnö
2013-05-22, 22:55
För att jag är kylig, slabbig och allmänt jobbig att ha att göra med.
Eller något liknande... :d

Puryeah
2013-05-22, 23:03
Puryeah, uttalas "Purryeah". Heter Purje i efternamn så det är en lite "rolig" twist på mitt efternamn bara.

Tolkia
2013-05-22, 23:06
http://static.guim.co.uk/sys-images/Books/Pix/pictures/2009/01/07/tolkien460.gif

Det har hängt med länge.

Ladugårdsdörr
2013-05-22, 23:10
Ambitionen är att bli bred som en ladugårdsdörr, så ja: ladugårdsdörr!

Rosvall
2013-05-22, 23:14
Som det stavas. Mitt nick är lite utstuderat för att se seriöst ut men ändå vara anonymt. Jag heter alltså inte Rosvall, utan tog ett namn som var tillräckligt ovanligt för att vara ledigt och tillräckligt vanligt för att ingen enskild person ska känna sig utpekad.