handdator

Visa fullständig version : Vader (dåligt utrustad gym)


Inhoc
2013-05-22, 05:32
Hola.

Jag undrar på vilket kan jag bäst träna mina vader i ett gym som inte har någon utrustning alls specifikt för vader. Att hitta ett annat gym är inte aktuellt eftersom det gymmet jag går på är det bästa i stan jag befinner mig i.

Rent spontant tänkte jag att man slänger på vikter på enda smith-maskinen som finns i gymmet, greppar stången och börjar köra vader i den. Visst, ser säkert skitdumt ut men det kan jag ta. Kan säkert även köra med en fristående stång men tänkte mer på stabiliteten med smithen.

delizh
2013-05-22, 05:49
Vadpress i en benpress om ni har?

r1kkie
2013-05-22, 06:08
Nya favoriten är å köra i Hackliften.

hugok
2013-05-22, 06:13
Kör på smithen som du säger. Vadträning är i princip det bästa man kan ha den till. Jag skulle nog inte köra med fri stång för vader, man är i ett utsatt läge balansmässigt och kan behöva mycket vikt. Glöm inte spärrarna i smithen bara!

Beemel
2013-05-22, 07:38
Hola.

Jag undrar på vilket kan jag bäst träna mina vader i ett gym som inte har någon utrustning alls specifikt för vader. Att hitta ett annat gym är inte aktuellt eftersom det gymmet jag går på är det bästa i stan jag befinner mig i.

Rent spontant tänkte jag att man slänger på vikter på enda smith-maskinen som finns i gymmet, greppar stången och börjar köra vader i den. Visst, ser säkert skitdumt ut men det kan jag ta. Kan säkert även köra med en fristående stång men tänkte mer på stabiliteten med smithen.

Jag kör istort sett alltid vader i Smith.
Lägger två viktskivor på golvet som jag har tårna på.
Kör även i benpressen och avslutar med vadpress stående på ett ben med hantel i ena handen.

z_bumbi
2013-05-22, 08:17
Höjden och fästet brukar vara problemet med att köra vader i smithen men har du något att stå på som verkar stabilt och som har fäste så kör det. Har du inget att stå på så kör på golvet (svagt böjda knän) men avsluta med att köra enbensvarianter i någon trappa etc för att få full rörelse.
Sittande kan man få till genom att lägga viktskivor i knät och för att slippa släpa runt med mycket vikt så kan man köra med ett ben i taget, även här vill man ha något att få upp foten på men en bänk och några viktskivor är lättare att flytta runt än en smith :)

Pjotor
2013-05-22, 08:29
En eller två viktskivor nära en vägg och vadpressa med ett ben i taget. Håll i dig med en hand så kan du ha en hantel i den andra om du vill ha mer vikt.

Arne Persson
2013-05-22, 08:35
Spring uppför branta backar...

Inhoc
2013-05-22, 10:49
Jag tackar för alla svaren, en hel del bra förslag!

slafs
2013-05-22, 11:03
Nya favoriten är å köra i Hackliften.

Testade detta i förrgår och tycket den var riktigt bra. Rekommenderas!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2