handdator

Visa fullständig version : Fixa magrutor


BLANK
2013-05-21, 20:35
Tja, har tränat ett tag och jag har typ alltid varit smal men aldrig haft abs.
Hur ska man träna för att få abs? Jag gör 30 per dag men hur många måste man göra för att få dem synliga? Måste man använda vikter?

Och kosten är det inga problem med, som sagt, jag är smal och brukar faktiskt äta för LITE än för mkt.

Sundqvist
2013-05-21, 20:40
få mindre kroppsfett..

alla har abs, men mindre synliga beroende på kroppsfettprocent.

delizh
2013-05-21, 20:41
Träna upp dom, sen deffa ner dig.

Tjockiz
2013-05-21, 21:53
Tja, har tränat ett tag och jag har typ alltid varit smal men aldrig haft abs.
Hur ska man träna för att få abs? Jag gör 30 per dag men hur många måste man göra för att få dem synliga? Måste man använda vikter?

Och kosten är det inga problem med, som sagt, jag är smal och brukar faktiskt äta för LITE än för mkt.

30 vad*facepalm*? 30 sit-ups är ju ingenting.

pezrulezhaakon
2013-05-21, 21:57
BLANK

Äter du för lite så har du mycket svårare att bygga magmusklerna större.

tossefar
2013-05-21, 21:58
Är du smal utan rutor så är du helt enkelt lönnfet. Att gå ner i kroppsfett är det enda sättet att få fram magrutor. Vad är det du gör 30 av per dag?

BLANK
2013-05-21, 22:04
få mindre kroppsfett..

alla har abs, men mindre synliga beroende på kroppsfettprocent.

Det som är grejen jag är redan smal och liten fettprocent men har aldrig tränat magrutorna så.

Blindguard1
2013-05-21, 22:18
Det som är grejen jag är redan smal och liten fettprocent men har aldrig tränat magrutorna så.

Svara på de frågorna som ställts om du vill ha hjälp... 30 av vad? Situps? Hurdå? Allt på ett och samma set? Eller kör du 6x5? Lol.

BLANK
2013-05-21, 22:39
Svara på de frågorna som ställts om du vill ha hjälp... 30 av vad? Situps? Hurdå? Allt på ett och samma set? Eller kör du 6x5? Lol.

Ja, när jag kommer hem så kör jag 30 stycken på typ en halv minut, heh.
Fast jag vill inte stora magmuskler som leonidas i 300 utan jag vill bara ha synliga. Har inte mkt fett därnere alls. Men hur mkt måste jag köra för att få fram de.

Hydlee
2013-05-21, 22:47
Du lägger ned 30 sekunder om dagen på att träna magen. Du har redan en låg fettprocent (enligt dig själv ivf).

Säger det inte sig självt? träna mer! och som pez skrev så äter du för lite blir det väldigt svårt att bygga upp dem.

aldoschadewitz
2013-05-22, 07:44
Sluta oroa dig för att få för stora magmuskler när du inte har några.som allt annat krävs det tid för att saker ska bli bra. Inga jävla 30sekunder. Kör 20min istället och kanske 3-4 gånger i veckan. Funkar för mig i alla fall
Postat via en mobil enhet

Bryggan
2013-05-22, 08:44
Tja, har tränat ett tag och jag har typ alltid varit smal men aldrig haft abs.
Hur ska man träna för att få abs? Jag gör 30 per dag men hur många måste man göra för att få dem synliga? Måste man använda vikter?30 situps utgår jag ifrån att du gör? Hur som helst så är vikter nästan ett tvång, ja.

Lycka till.

Kvicksilver
2013-05-22, 12:04
Magen ska tränas på samma sätt som alla andra muskelgrupper.
Kör du sit ups varje dag.... så blir du bra på det. Men du bygger inte mycket muskler. På samma sätt som att du inte bygger armar av att flexa biceps ett visst antal gånger/dag.

Jag kör oftast enl nedan 2gnr/vecka.
5x16 sit ups/crunches med 10-15kg vikt
3x120 sekunder plankan
3x25 benlyft

Som så många andra tror jag du underskattar hur mycket fett du har på magen. att vara smal betyder inte nödvändigtvis jättelåg fettprocent.

Blindguard1
2013-05-22, 12:08
Magen ska tränas på samma sätt som alla andra muskelgrupper.
Kör du sit ups varje dag.... så blir du bra på det. Men du bygger inte mycket muskler. På samma sätt som att du inte bygger armar av att flexa biceps ett visst antal gånger/dag.

Jag kör oftast enl nedan 2gnr/vecka.
5x16 sit ups/crunches med 10-15kg vikt
3x120 sekunder plankan
3x25 benlyft

Som så många andra tror jag du underskattar hur mycket fett du har på magen. att vara smal betyder inte nödvändigtvis jättelåg fettprocent.

Cable crunches är kung. Kör du basövningar så kommer magen aktiveras passivt, speciellt vid knäböj och marklyft, släng därefter på 1-2 övningar för magen så bör det räcka, själv kör jag marklyft dagen innan knäböj och på knäböjsdagen även cable crunches 3x10-14 på ungefär 60kg, viktmagasinet går max upp till 45 men du kan lägga på hantlar ovanpå. Sen brukar jag köra benlyft efteråt. Men det händer att jag är så pass trött i magen efter marklyftet och knäböjen att jag inte orkar två övningar.

Beemel
2013-05-22, 12:57
Tja, har tränat ett tag
Vad är "ett tag" ??

och jag har typ alltid varit smal men aldrig haft abs.
Smal är inte samma sak som låg kroppsfettprocent, vilket är det som krävs för synliga magrutor.

Hur ska man träna för att få abs?
Träna allaround träning. Marklyft och knäböj gör mycket för hela bålen.
Viktade crunches, situps, planka, benlyft etc. är bra magövningar.

Jag gör 30 per dag men hur många måste man göra för att få dem synliga?
30 vadå?

Måste man använda vikter?
Måste och måste, någon slags motstånd måste ju muskeln få. Om det är av kroppsvikt eller av vikter spelar mindre roll. Jag brukar köra crunches med en kettlebell på bröstet som jag lyfter rakt upp medan jag håller magen spänd i översta läget.

Och kosten är det inga problem med, som sagt, jag är smal och brukar faktiskt äta för LITE än för mkt.
För lite relativt vad? räknar du kalorier? vad är din ungefärliga energiförbrukning?

BLANK
2013-05-22, 13:24
Vad är "ett tag" ??

Totalt kanske 1-2 år.


Smal är inte samma sak som låg kroppsfettprocent, vilket är det som krävs för synliga magrutor.

Jo, fast jag är ganska låg procent ändå. För mina muskelseparationer syns ganska bra i t.ex. biceps och axlar.


30 vadå?

30 situps.



För lite relativt vad? räknar du kalorier? vad är din ungefärliga energiförbrukning?[/QUOTE]

Alltså jag äter knappt nånting. Kanske en måltid om dagen och jag tar inga proteintillskott heller.

Kvicksilver
2013-05-22, 13:30
Vad är "ett tag" ??

Totalt kanske 1-2 år.


Smal är inte samma sak som låg kroppsfettprocent, vilket är det som krävs för synliga magrutor.

Jo, fast jag är ganska låg procent ändå. För mina muskelseparationer syns ganska bra i t.ex. biceps och axlar.


30 vadå?

30 situps.



[B]För lite relativt vad? räknar du kalorier? vad är din ungefärliga energiförbrukning?

Alltså jag äter knappt nånting. Kanske en måltid om dagen och jag tar inga proteintillskott heller.

På mig kommer ådrorna fram på armar bröst långt innan magrutorna ens kan skönjas. Fettet är tyvärr inte jämt fördelat över kroppen. på män samlas det mesta runt magen. På kvinnor är det höfter och lår.

Äter du för lite.... går du ner i vikt.
Äter du precis så mycket du förbrukar... står vikten still.
Äter mycket... går du upp i vikt.

Det är enklare att bygga muskler om du ligger på ett litet överskott.

Beemel
2013-05-22, 13:33
Vad är "ett tag" ??

Totalt kanske 1-2 år.


Smal är inte samma sak som låg kroppsfettprocent, vilket är det som krävs för synliga magrutor.

Jo, fast jag är ganska låg procent ändå. För mina muskelseparationer syns ganska bra i t.ex. biceps och axlar.


30 vadå?

30 situps.



För lite relativt vad? räknar du kalorier? vad är din ungefärliga energiförbrukning?

Alltså jag äter knappt nånting. Kanske en måltid om dagen och jag tar inga proteintillskott heller.[/QUOTE]

30 situps är typ INGENTING.
Jag kör 3x30 eller 5x20 bara crunches.
Förutom det kör jag en del i "magmaskin" och så planka och 3x15 eller 5x10 benlyft på det.

Jag har en jäkla definition på mina spinkiga vader. men inte tillstymelse till magrutor. Fettet sitter där fettet sitter. Sorgligt men sant

Macroman
2013-05-22, 13:50
Det som är grejen jag är redan smal och liten fettprocent men har aldrig tränat magrutorna så.

Du har antagligen mer fett% än du tror. Fokusera på att bygga muskler först sedan kan du fundera på att deffa fram magmusklerna.