handdator

Visa fullständig version : Erfarenhet av att strypa kreatinet vid deff


Silencer
2013-05-21, 12:36
Jag har hört olika åsikter angående att deffa med kreatin. Vissa menar att den ökade styrkan hjälper en att bibehålla muskelmassa, medan andra menar att kreatinet gör att man blit vattnig under huden och därmed missar en del hårdhet.

Vad har ni för erfarenheter av att strypa kreatinet under deff?

hurril
2013-05-21, 12:38
Kreatin ökar hastigheten du bygger muskler med. Vatten under huden är något man märker vid, vad, 3-4% bf? Få ämnen är så fulla med tjurskit som kreatin.

vicarious
2013-05-21, 12:57
Den vätska som kreatin binder hamnar ju i musklerna och inte under huden. Så att man skulle se sämre ut när man tar kreatin känns mest som en myt.

Silencer
2013-05-21, 13:38
Få ämnen är så fulla med tjurskit som kreatin.

Vad menas?

hurril
2013-05-21, 13:57
Vad menas?

Alla myter som finns runt kreatin som ämne betraktat och hur man ska ta det.

vicarious
2013-05-21, 13:57
Vad menas?

tjurbajs
struntprat

En svensk översättning av engelskans "bullshit".

http://www.folkmun.se/definition/tjurbajs

strango
2013-05-21, 15:24
Intressant! Här har jag gått runt och trott att man blir plufsig och fylld med vätska av kreatin under deff. Hoppade faktiskt av min "kur" bara därför. Det är alltså felaktigt?

Enblom
2013-05-24, 21:23
Intressant! Här har jag gått runt och trott att man blir plufsig och fylld med vätska av kreatin under deff. Hoppade faktiskt av min "kur" bara därför. Det är alltså felaktigt?

Trodde samma sak. Var väldigt länge sedan jag körde med kreatin så kan inte riktigt minnas. Fick precis hem lite kreatin med ligger mitt i deffen och vet inte om jag ska köra på det eller inte.

Så ser man mindre rippad ut med kreatin eller inte?

Gober
2013-05-24, 21:31
Skulle aldrig få för mig att ta bort kreatin ur menyn på diet. Faktiskt renat av korkat imo. Om vi nu inte talar om slutfasen i tävlingsdiet, det vet jag inte ett skit om.

Men det är i musklerna vätskan lägger sig inte under huden. De som säger att de är pluffsiga av kreatin skyller på det eftersom att de äter något annat, tex små rosa piller...



Edit, TS är visst bannad :P

Enblom
2013-05-24, 21:38
Skulle aldrig få för mig att ta bort kreatin ur menyn på diet. Faktiskt renat av korkat imo. Om vi nu inte talar om slutfasen i tävlingsdiet, det vet jag inte ett skit om.

Men det är i musklerna vätskan lägger sig inte under huden. De som säger att de är pluffsiga av kreatin skyller på det eftersom att de äter något annat, tex små rosa piller...

Tack för svar. Trist bara att man kommer gå upp vikt under uppladningsfasen, känns fel under deffen :P.

Sorry att man lånade tråden lite.

Gober
2013-05-24, 21:39
Tack för svar. Trist bara att man kommer gå upp vikt under uppladningsfasen, känns fel under deffen :P.

Sorry att man lånade tråden lite.

Varför är det trist, du går upp något hekto max 1-2kg kanske. Du vet att det är vätska och det kommer inte försämra det du ser i spegeln. Men visst, det är ju smart att börja med kreatin innan man startar en diet.

Fuark
2013-05-24, 21:42
Jag tycker ändå mig se en viss skillnad i "pluffsighet" när jag påbörjat en kreatinkur. Under skinnet och inte enbart i musklerna. Jag tvekar skarpt på att det binds på så sätt att det inte är synligt. Jag har inga svar, men jag tror på att det kan synas

http://katrinarasbold.com/wp/wp-content/uploads/2010/03/i-want-to-believe.jpg

Enblom
2013-05-24, 21:42
Varför är det trist, du går upp något hekto max 1-2kg kanske. Du vet att det är vätska och det kommer inte försämra det du ser i spegeln. Men visst, det är ju smart att börja med kreatin innan man startar en diet.

Sant

Sheogorath
2013-05-24, 22:00
Jag kände mig sjukt pluffsig på min profilbild. :(