handdator

Visa fullständig version : 100 pushups i en minut! Hur träna?


instakol
2013-05-20, 13:16
Tränar 4 ggr/vecka. Mån:bröst triceps. Om det inte är mån eller tisdag så kan jag köra 60 pushups på en minut. . Hur ska jag träna pushups för att få ett optimalt resultat utan att ska brösten (Man vill att de blir större)?

Gäller samma sak för pull ups också?

Tack

tossefar
2013-05-20, 13:22
Va? Vad är det du frågar? Vill du kunna göra 100 pushups på en minut så får du träna mer pushups. Vill du att bröstmusklerna ska växa är pushups väldigt ineffektiva. Skillnaden mellan att göra 60 pushups och 100 pushups är att du blivit bättre på pushups, inte att bröstmusklerna blivit större.

instakol
2013-05-20, 13:25
Vill du kunna göra 100 pushups på en minut så får du träna mer pushups.

Tack för svaret.
Men ska jag träna typ pushups de dagar jag inte kör bröst?
dvs: alla dagar utom måndag, söndag(vila). typ 3 sets x max reps

r1kkie
2013-05-20, 15:34
Tränar 4 ggr/vecka. Mån:bröst triceps. Om det inte är mån eller tisdag så kan jag köra 60 pushups på en minut. . Hur ska jag träna pushups för att få ett optimalt resultat utan att ska brösten (Man vill att de blir större)?

Gäller samma sak för pull ups också?

Tack

:confused::confused::confused:

Gör om gör rätt...

Börja med att skriv ner vad du vill uppnå?
Sen hur du tränar nu...

svenbanan
2013-05-20, 16:36
Tycker det verkar uppenbart att han vill träna pushups (för att öka från 60 på en minut till att klara 100 på en minut). Dock vill han inte att det ska gå ut över den "vanliga" bröstträningen.

TS: Det är säkert positivt för dina pushups om du kör flera gånger i veckan. Men samtidigt behöver du vila (inte minst efter dina bröstpass). Då får försöka hitta nån balansgång som funkar för dig. Det du vill uppnå står ju i viss mån i motsatsförhållande till varandra. Ungefär som att satsapå sprint och maraton samtidigt.

Morty
2013-05-20, 17:38
Fuck, 1.8 pushups per sekund eller nåt. Respekt till den som kan.

dluddeckens
2013-05-20, 18:32
Tränar 4 ggr/vecka. Mån:bröst triceps. Om det inte är mån eller tisdag så kan jag köra 60 pushups på en minut. . Hur ska jag träna pushups för att få ett optimalt resultat utan att ska brösten (Man vill att de blir större)?

Gäller samma sak för pull ups också?

Tack

"Om det inte är mån eller tisdag så kan jag köra 60 pushups på en minut." <= Du klarar 60 st från ons till sön? Hur många klarar du i början av veckan?


Pavel Tsatsuline har skrivit en intressant artikel om att bli bra på push ups!

instakol
2013-05-20, 19:03
Tack alla för tipsen. Ska prova fram och se hur min kropp klarar sig!

Ska skicka en video när jag klarar 100 under en minut. :)