handdator

Visa fullständig version : Hur lång tid tog det er att komma tillbaka efter uppehåll?


Sach
2013-05-20, 00:41
Godkväll, rubriken säger det mesta.
Hur lång tid tog det för er som har varit borta 4+ veckor ifrån gymmet att komma tillbaka till där ni slutade när det gäller styrka och muskelmassa?
Och vad var anledningen till erat "uppehåll"?
Skada, sjukdom eller brist på motivation?
Fått vara borta i lite över 1 månad nu pga något jävla virus som inte ger med sig och jag får mer panik för varje dag som går, vet inte vad jag ska ta mig till snart*gah!*

Nutrid
2013-05-20, 03:42
Sådana här frågor är ju väldigt svårt att svara "brett" på då det är väldigt individuellt och har att göra med många faktorer.

Ju längre du kommit i din träning ju mer bör du tappa "fortare" tänker jag. Men så länge man är relativt ung och inte är borta i flera månader samt missköter kosten så tror jag de flesta kommer tillbaka rätt fort.

Förra året åkte jag på en influensa som varade i en vecka och jag hade dålig aptit under den perioden. För mig tog det säkert en månad att komma tillbaks efter det bara för att sjukdomen slagit så otroligt jävla hårt mot kroppen i kombination med ett alldeles för lågt kaloriintag.

Så mitt tips till de som blir sjuka är att inte glömma äta på åtminstone balans för annars ryker mer än bara muskler (vilket man förhoppningsvis förstår för annars förstår man inte skillnad på deff och diet).

AronP
2013-05-20, 06:42
1-2 veckor per månad jag är borta brukar jag räkna med.