handdator

Visa fullständig version : Sidomuskler-Mage


Tompafjompa
2013-05-19, 21:42
Jag är igång med en deff för att få fram magrutor, och då märker jag att min muskler ligger väldigt centralt. har inte lika mycket synliga muskler på sidorna. Delvis kan det bero på att jag har lite fett kvar där. skulle också vilja ha lite större och bredare muskler i mitten.

Vad är bästa övningarna för att träna sidomusklerna samt få större och bredare muskler?

Rabiat
2013-05-19, 22:26
Oblique crunches för sidorna. Allmän träning för större muskler.

Ristretto
2013-05-19, 22:28
Om det är rectus abdominis, "sexpacket", som du upplever vara smalt är det inte så mycket att göra. Muskelbukarnas form går i princip inte att påverka annat än att de kan blir större/mindre.

pezrulezhaakon
2013-05-19, 23:00
Tompafjompa

Du har för liten muskelmassa till det du är ute efter.

Träna crunches för att öka volymen på magmusklerna,men glöm inte resten av kroppen. Det är inte alls specellt snyggt med fjortisrutor på en spinkig kropp.

villefille
2013-05-20, 08:08
Om du menar "fjällen" på var sida om magmusklerna (http://exrx.net/Muscles/Obliques.html) så fick dragon flags mina att nå nya nivåer. Ganska teknikkrävande övning dock.

tlk
2013-05-20, 10:15
Om du menar "fjällen" på var sida om magmusklerna (http://exrx.net/Muscles/Obliques.html) så fick dragon flags mina att nå nya nivåer. Ganska teknikkrävande övning dock.

Dragon flags med någon liten vikt fäst vid fötterna, håll statiskt, och vippa benen upp å ner så att säga. Några reps sånna bränner gött.

StarkaUlf
2013-05-20, 10:45
Dragon flags med någon liten vikt fäst vid fötterna, håll statiskt, och vippa benen upp å ner så att säga. Några reps sånna bränner gött.

Har man inte vikt så kan du lägga in 3-4 sekunder statisk hållning i bottenläget, sedan vända. Blir otroligt mycket jobbigare än att vända direkt som i vanliga.

malkin
2013-05-20, 11:45
Tompafjompa Det är inte alls specellt snyggt med fjortisrutor på en spinkig kropp.

AKA biafrapack.

Stor Hård Ådrig
2013-05-20, 13:17
Sidebends är nog bäst för obliquesen

Illustrerade mannen
2013-05-20, 14:08
Jag kör dragonflags och ibland sneda. Men det är tungt...

pezrulezhaakon
2013-05-20, 16:42
Stor Hård Ådrig

Nej, rena sidoböjningar är mest en ryggbetonad övning.

gregpl
2013-05-20, 18:15
Genetiskt visar sig sidomagmusklerna sig ibland tydligt även på bulkade människor och på andra väldigt långt in i deffen. Tycker du ska ha detta i åtanke innan du tror du saknar dem. Rekommenderar annars sidoplanka med belastning, abwheel med ökad belastning och någon form av rotationsövning är de viktigaste, typ sitta på en bänk med ett sånt träskaft bakom nacken och rotera från sida till sida med fokus på att starta och bromsa rörelsen med hjälp av bålen, ungefär som man slår en krok i boxning.