handdator

Visa fullständig version : Diet som ändrar ämnesomsättningen.....


AJO
2004-02-27, 00:23
Här kommer en dum fråga...... förmodligen är svaret nej...

Men jag har hört talas om dieter som ska fungera på så sätt, att efter avslutad diet ska man kunna äta nästan "hur mycket som helst" under några år utan att gå upp i vikt (eller fett)....

Finns det ngn sanningshalt i detta?




:eating: ;)

Prankie
2004-02-27, 00:26
Jag har läst såna flygvärdinnor diet där de knappt äter i 2 veckor där tuggummi är t.o.m förbjudet och sen kan de frossa hur mycket som helst för att kroppen inte ta upp maten lika effektivt. Men jag tror inte att det fungerar.

King Grub
2004-02-27, 07:33
Bondfångeri på högsta (speciellt när det gäller flygvärdinnor - HA!) nivå.

Pitchare
2004-02-28, 01:03
När vissa bantar så höjer dom ju ämnesomsättningen med tex fler mål per dag, så efter en diet så kan man ju äta mer än man kunde före, iaf ett litet tag.

King Grub
2004-02-28, 11:24
Originally posted by Pitchare
När vissa bantar så höjer dom ju ämnesomsättningen med tex fler mål per dag, så efter en diet så kan man ju äta mer än man kunde före, iaf ett litet tag.

Inte med den typen av veckotidningsdiet som beskrivs ovan, där ämnesomsättningen snarare sjunker på grund av förlorad muskelmassa.

RealElwood
2004-02-29, 20:21
Ämnesomsättningsneutraliseringsdieten från Rigshospitalet i Oslo är det ni pratar om antar jag.

Min far gjorde detta för ett par veckor sen, han tappa väl 15 kg, ser fortfarande ut som en tunna. Men han har inte gått upp igen.

Finns säkert att hitta på nätet, skumma direktioner. Man får bara äta det som står på pappret, men det står t.ex "En stor fisk", "innanlår" inga vikter. Han käka ju ett halvkilo kött när d va dags ibland.

Här har ni den (http://www.geocities.com/reflexstorm/viktnorskdiet.htm)

Edit: han va inte "sällskaplig" mellan dag 7 och 8.....