handdator

Visa fullständig version : Vilken är den bästa PWO utan tvivelaktiga substanser?


Oredsson
2013-05-19, 18:54
Hej!

Letar efter en vanlig och prisvärd PWO som inte innehåller några tvivelaktiga substanser. Räcker med koffein och lite annat. Vilken är den bästa i kategorin?

Tack för svar!

LillisJ
2013-05-19, 19:04
Koffeintabletter :)

Baronpanda
2013-05-19, 19:04
Skiljer från person till person men Fairing har några med "Naturliga:naughty:" ämnen i ex Rage etc.

Varför inte bara blanda ihop en själv så kan du bestämma ämnen själv, enklast så.

difeddy
2013-05-19, 19:05
http://www.apoteket.se/_ApoLayouts/img/produkt/thumbs/020600s.jpg

Rabiat
2013-05-19, 19:33
Är beta-alanin tvivelaktigt? Annars är ju koffein+beta-alanin bra.

Kung atlas
2013-05-19, 19:59
Rage orginal

Rasmus Carlsson
2013-05-19, 20:24
WNT Loading Drink Extreme är kung! *flex*

Fylld av aminosyror, koffein, taurin, beta-alain, kreatin osv utan luddiga stim och extrakt substanser.

Fjrebqll
2013-05-19, 20:34
Beta Alanine är väl tveksamt som "PWO" då effekten inte är akut. Eller?

Rabiat
2013-05-19, 20:41
Beta Alanine är väl tveksamt som "PWO" då effekten inte är akut. Eller?

Åtminstone parestin är ju akut, och den tycker jag hjälper :) Sen finns det ju en hel del grejer som funkar bra i en PWO även om de inte har någon akut effekt.

Arne Persson
2013-05-19, 22:31
Rikligt med sömn och 4-5 kolhydratrika mål innan träning samt sist men inte minst maximal psykisk laddning innan passet.

Fordon
2013-05-19, 22:43
Rikligt med sömn och 4-5 kolhydratrika mål innan träning samt sist men inte minst maximal psykisk laddning innan passet.

Håll dig till ämnet *slap*

miaz
2013-05-20, 07:25
kreatin och koffein

Romeo
2013-05-20, 07:32
Utöver tidigare nämnda bidrag så kan man sniffa ammoniak på samma sätt som fattiga gatubarn sniffar lim, för att komma igång liksom. Mycket populärt inom strongman och liknande.

Tap3worm
2013-05-20, 09:07
Beror väl lite på vad man anser dom tvivelaktiga. Personligen tycker jag CCE (Creatine complete Extreme) har rätt ok innehåll! Den är ju dock inte värt sitt pris, men plocka ut de viktigaste ingredienserna och blanda själv annars så blir det mycket billigare :-)!


Ingredienser Blue Raspberry: Maltodextrin, di-kreatin malat, L-arginin alfa ketoglutarat, L-citrullin L-malat, taurin, L-leucin, beta alanin, klumpförebyggande medel (kiseldioxid), L-isoleucin, L-valin , aromer, surhetsreglerande medel (E330, E296), L-tyrosin, koffein, emulgeringsmedel (sojalecitin), sötningsmedel (sucralos), pyridoxin hydroklorid, färgämne (E132).


Vip-X kanske kan vara ett annat alternativ?

Beta-Alanin, Tri-Kreatinmalat, Buffrat Kreatin, L-Citrullinmalat, Arginin,
Alpha keto-glurat,L-arginin, L-tyrosin, ALC, Taurin, Koffein, Rosenrot (Rhodiola Rosea)


Rätta mig gärna om det finns "tvivelaktiga" substanser i dessa! Och i så fall vad/hur! :-)

Tapeworm

benya
2013-05-20, 09:30
Omega Sports - Ultima (latest version)

Joakim pettersen
2013-05-20, 09:51
Muscle Pharms Assault helt klart

Drughi
2013-05-20, 10:07
Muscle Pharms Assault helt klart

Vette fan alltså, det bästa med Assault är nog smaken...är näst intill inget riv i den påminner lite om Superpump MAX fast utan pumpen :) får bättre riv med 2-3 koffeintabletter än assault :)

Annars är nog VIP-X en favorit utan "tvivelaktiga" substanser (?)

exevision
2013-05-20, 12:59
Utöver tidigare nämnda bidrag så kan man sniffa ammoniak på samma sätt som fattiga gatubarn sniffar lim, för att komma igång liksom. Mycket populärt inom strongman och liknande.

Om man inte vill ha "tvivelaktiga substanser" så vill man knappast sniffa ammoniak då det förmodligen inte är det bästa för hälsan!

Alsor
2013-05-20, 14:43
Testade Muscle pharms assault. Kände absolut ingenting av den iaf.

DJJOHANSSON
2013-05-20, 15:23
Assault, No xplode, Superpump, Creatine complete, Amino energy, Redweiler...

Grejen med PWOer utan tvivelaktiga substanser är att innehållet är i princip det samma i alla produkter, Bara att prova sig fram.

NO xplode är prisvärd med sina 8kr / dosering, Assault tätt efter med 9kr / dosering.
CCE däremot kostar nästan 15kr / Dosering

exevision
2013-05-20, 17:45
Assault, No xplode, Superpump, Creatine complete, Amino energy, Redweiler...

Hur kan man verkligen lite på att det är det som står på innehållsförteckningen verkligen stämmer?

Latissimus Dorsi
2013-05-20, 17:52
Hur kan man verkligen lite på att det är det som står på innehållsförteckningen verkligen stämmer?

Får väl lita på den, som allt annat i livet : P

jasonmago
2013-05-20, 18:17
Hur kan man verkligen lite på att det är det som står på innehållsförteckningen verkligen stämmer?

Är det så att man verkligen är orolig så kan man ju bara låta bli helt?

Sparven från Minsk
2013-05-20, 18:19
Vip-x tycker då jag är bra.

Tap3worm
2013-05-20, 18:29
Jag som trodde jag var extrem som drog till med Vip-x och CCE... NO-Xplode, superpump, assault mf innehåller väl en hel del lite spökigare substanser än t.ex de vanliga aminosyrorna, kreatin och koffein?
Eller räknas dessa som "retro" PWO? I så fall, vad är en PWO med tvivelaktiga substanser? Förutom craze....

Baronpanda
2013-05-20, 18:58
Jag som trodde jag var extrem som drog till med Vip-x och CCE... NO-Xplode, superpump, assault mf innehåller väl en hel del lite spökigare substanser än t.ex de vanliga aminosyrorna, kreatin och koffein?
Eller räknas dessa som "retro" PWO? I så fall, vad är en PWO med tvivelaktiga substanser? Förutom craze....

I mina ögon är det en pwo som har extrakt,ämnen etc som saknar långtidsstudier/grundläggande material för det ämnet helt enkelt.

exevision
2013-05-20, 20:02
Är det så att man verkligen är orolig så kan man ju bara låta bli helt?

Ja, det gör jag med många utländska märken. Även en del svenska som jag tycker bara kastar ihop något snabbt bara för att få sälja, utan att de är insatta på vilka bieffekter ämnena kan ge.

Sheogorath
2013-05-20, 20:13
De enda PWO:erna som är intressanta är väl dom med just tvivelaktiga substanser kan jag ju tycka. Vill man inte ha i sig dessa är det ju bara att dra i sig X st koffein 200 mg.

Övriga ingredienser i de vanligare PWO:erna antingen saknar akut effekt (varför de inte bidrar till PWO-effekten) eller saknar effekt överhuvudtaget. Ja, jag tar i och jag provocerar, men det är typ så det ligger till. :)

Gober
2013-05-20, 20:15
De enda PWO:erna som är intressanta är väl dom med just tvivelaktiga substanser kan jag ju tycka. Vill man inte ha i sig dessa är det ju bara att dra i sig X st koffein 200 mg.

Övriga ingredienser i de vanligare PWO:erna antingen saknar akut effekt (varför de inte bidrar till PWO-effekten) eller saknar effekt överhuvudtaget. Ja, jag tar i och jag provocerar, men det är typ så det ligger till. :)

Så är det, sen är det upp till var och en vad som är "tvivelaktigt" men vill man ha någon PWO med rejält drag i så blir det nog ganska "tvivelaktigt" ;-)

Otur
2013-05-20, 20:27
Frågade efter någon liknande produkt utan tvivelaktiga substanser.
Fick tips om denna då, Amino Energy, 270 g från Optimum Nutrition.
Tycker den ser "bra" ut. Har dock bara sett den på GG, där vill jag inte handla.

NO Xploda kör jag med nu.

exevision
2013-05-20, 20:35
Annars finns ju Gakic

Sniggel
2013-05-20, 21:57
Så är det, sen är det upp till var och en vad som är "tvivelaktigt" men vill man ha någon PWO med rejält drag i så blir det nog ganska "tvivelaktigt" ;-)

Rätt bra drag i tillräcklig mängd koffein. Sen får man kanske veta vad "drag" är. Om det känns som man är en best men siffrorna i journalen inte kan visa på något som börjar närmar sig en statistisk ökad prestation så är det inte "drag" man upplever utan helt enkelt bara en sinnesstämning.

Klein
2013-05-20, 23:01
Ämnen med akut effekt som ej faller in under "tvivelaktiga substanser":

Nitrat
Glycine-Propionyl-L-Carnitine (GPLC)
Agmatine
L-Citrulline
Kolhydrater
Koffein

Jack3d Micro innehåller allt utom GPLC och kolhydrater som du kan lägga till separat. Du kan eventuellt lägga till Glycerol också men det är dopingklassat som "masking agent" så kanske faller in under "tvivelaktiga substanser". I kombination med övriga komponenter kan du räkna med en sjuk pump iaf.

Depzon
2013-05-20, 23:27
Jag kan inte påstå att jag känt någon direkt härledningsbar effekt av koffein någon gång. Jag är å andra sidan en kaffedrickare av rang. För mig så känns det som att beta-alanin är det ämne jag mest kunnat pinpointa som givande för mig.

Testade Raw Rampage, där är det 4 000 µg beta-alanin per dos. Och det kändes/stack konstigt nog betydligt mindre än Ripped Freak som bara har 750 µg. Ripped Freak är för övrigt en av de få PWO:erna som inte har kreatin – bra grej. Annars verkar det ju som att alla PWO-makare vill plocka poäng genom att skylta med kreatin i sin produkt, något som en seriös styrketränare rimligtvis borde kunna och vilja styra upp själv vid sidan av, för en mycket billig penning.

Rage X2 är väl en någorlunda PWO för "folkhemmet"? Den funkar bra tycker jag.

Johan.S
2013-05-21, 08:31
Brutal FX. Inga konstigheter, basic och bra!

Lance Uppercut
2013-05-21, 17:30
Koffein och Beta-alanine tycker jag fungerar grymt bra.