handdator

Visa fullständig version : Bröstmuskel av -> operation -> optimal återhämtning?


Dav0d
2013-05-18, 17:59
Hej,

skriver inte många ord för kan bara använda en arm. Hur kan jag återhämta muskelskadan snabbast genom kost, hälsokost och aktivitet? Går det att påverka nämnvärt?

Läkarna sa 4 månader innan jag kan brottas igen, låter väldigt mycket för en muskelskada.

Tips?

Mvh!

RassK
2013-05-18, 18:04
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21346336

Protein, kreatin, omega3, mikronutrienter och A small weight gain may be preferable to lack of energy to support proper muscle healing.

Sheogorath
2013-05-18, 18:07
Om bröstmuskeln är helt av och du ska opereras finns det inte på kartan att du kan brottas om fyra månader utan stor risk för att dra upp den igen. Du ska naturligtvis få kontakt med en sjukgymnast som är kunnig i idrottsmedicin som hjälper dig i din rehabilitering. Att du successivt ökar rörelseomfång och styrka på rätt sätt är A och O för att du om kanske sex månader så smått kan börja testa brottningslika rörelser. Men knappast "brottas". Klar att du "kan" men det vore dumt.

Om du bara låter det läka utan att rehabilitera axeln kommer du för all framtid att ha förstört förutsättningarna för en välfungerande bröstmuskel.

Dav0d
2013-05-18, 18:46
Om bröstmuskeln är helt av och du ska opereras finns det inte på kartan att du kan brottas om fyra månader utan stor risk för att dra upp den igen. Du ska naturligtvis få kontakt med en sjukgymnast som är kunnig i idrottsmedicin som hjälper dig i din rehabilitering. Att du successivt ökar rörelseomfång och styrka på rätt sätt är A och O för att du om kanske sex månader så smått kan börja testa brottningslika rörelser. Men knappast "brottas". Klar att du "kan" men det vore dumt.

Om du bara låter det läka utan att rehabilitera axeln kommer du för all framtid att ha förstört förutsättningarna för en välfungerande bröstmuskel.

redan opererats. läkaren sa 3-4 månader. efter 4 månader kan jag köra hårt. har redan sjukgymnast.

Dav0d
2013-05-18, 18:47
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21346336

Protein, kreatin, omega3, mikronutrienter och

tusen tack!