handdator

Visa fullständig version : Högt BF på låg vikt AKA "smalfet" 189/80 ca 16% hur styr jag upp detta!


trapz star
2013-05-16, 23:44
Tränar 3 dagar i veckan både låg/hög reps, promenerar 2 dagar och cyklar överallt jag ska. Rör på mig relativt mycket, trots det har jag fettat på mig en hel del på hela kroppen. Känns faktiskt inte alla roligt trots att jag även byggt lite massa och blivit starkare. Dock har inte vikterna på gymmet ökat på längre men fettet har! Jag blir starkare varje vecka eftersom jag är nybörjare så visst ökar jag bra i styrka men som sagt fettet! Något gör jag fel! Bänk : 75 * 1 Max Mark : 135 * 1 Max. Böj : 100-105 1-3 reps minns inte exakt. För det första borde jag lyfta mycket mer vikt på 80kg och för det andra borde jag inte ha så högt BF på en så låg kroppsvikt. Har tränat till och från 1 år seriöst eller vad man ska kalla det och kört på "Ät allt så länge det passar dina macros" lätt tänkte jag! Är väl bara svepa rödmjölk och allt med hög fetthalt så är väl 3800kcal en enkel match. Men när jag räknade på det är det riktigt mycket fett jag får i mig, 150-200g alltså lika mycket som protein varje dag! Jag går upp i vikt sakta ligger t.om på balans men fettet ökar som 17! Vad hade ni gjort? Bulka/deffa/balans? Skita i IIFYM och köra på leanbulk? Periodisk fasta? Kan inte fatta för 3 år sedan vägde jag 60 och var skrämmande smal, nu väger jag 80 och är på g att bli fet?! Var kul att bli starkare i början så man glömde bort spegeln. Perfekt form nu när sommaren är här också *popcorn*

trapz star
2013-05-16, 23:48
Skriver på mobilen och vet inte hur man gör styckeutdelning?

Endumen
2013-05-17, 00:04
Att svepa mjölk för att komma upp i rätt kalorimängd är nog inte det bästa enligt mig. Det är bättre att få i dig kalorierna från mer näringsrika matvaror.

Då du går upp i fettprocent så får du helt enkelt i dig mer kcal än vad du gör av med (och som behövs för muskeluppbyggnaden efter träning). Det lägger sig runt magen istället.