handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att nå mål.


Meloveulongtime
2013-05-16, 23:26
Hej, som ni läste i rubriken så behöver jag hjälp med att nå några mål.
Jag strävar efter att bli vältränad till sommaren och ha snygg kropp, vilket vill säga tvättbräda, snygga bröstkonturer bic och etc.
Jag är 21 år kille, 178 cm på 69-70 kg.
Vad min fråga är vad ska jag ändra på min träning, för nu läget tränar jag 5 gånger i veckan (gym) efter varje pass löper eller så kör jag sån cross maskin och förbrukar ungefär 300-400 kalorier (enligt maskin)
Mina gym pass ser ut som följande:
1: Axlar (Måndag)
2:Bic och rygg (Tisdag)
3:Bröst och triceps (onsdag)
4:Ben (torsdag)
sen på oftast helgen (lördag eller söndag)
Så kör jag extra på biceps, triceps lite rygg och kanske ben. Helt enkelt det jag känner mig rätt klen och vill köra mer på.*flex*

Sen i sidan av mitt gymande tränar jag innebandy måndagar och torsdagar. Det e ju inget vidare tungt arbete men man springer en hel del.
och jag går ut och springer 6 km med uppförsbackar och dylikt nästan 2 ggr i veckan på detta. (nu när det blivit bättre väder)

Under träningar tuggar jag protein från mm sport whey 100% (sen jag börjat och träna, 1 år sedan).
Och har nu i 2 månader använt aminosyror (extend, sen nu duramax)
Min kost består av endast hemma lagad mat, vilket vill säga pasta kött fisk och sallad mest. Måltider oftast 3 gånger om dagen.
Under månaden blir det en och annan utgång med alkohol.

Så här har mitt schema sett ut i runt nästan 4 månader idag (jag bör nog påpeka att jag har gymat runt ett år tidigare (men inte då lika seriös som jag är nu), och min kropp har inte förändrats något sen jag ändrat min syn på kost och träning (för ungeför 4 månader sen), jag har stannat på min vikt 70 kg nu i 2 månader, och jag har svårt att bygga upp muskler kring biceps och öka vikter överhuvudtaget.*gah!*

Min kompis påstår att jag inte bör springa så mycket om jag vill bygga muskler, men om det nu skulle stämma så tkr jag ändå jag borde få lite mer muskler än vad jag har nu, och iaf inte ha kärleks handtagen på sidorna och en mjuk tjock rumpa.*kissass*

Jag behöver hjälp, synpunkter vad ni tkr jag ska behöva ändra, vad ni tror jag jag för fel, vad jag behöver göra mer av, mindre av etc etc.
Jag uppskattar alla tips och råd jag får.:)

Hydlee
2013-05-16, 23:37
För kort tid att hinna bygga nån skaplig mängd muskler till sommaren nu va... Det som kommer göra mest resultat rent estetiskt är förmodligen att deffa ned kroppsfettet en del, dvs förbruka mer än du stoppar i dig. Spelar ingen roll om du kör 10 konditions/styrke/innebandy-pass i veckan om du till slut ändå stoppar i dig mer än/lika mycket vad du gör av med, kärlekshandtagen kommer vara kvar ändå. Fortsätt styrketräna för att behålla musklerna du har. Sen satsa på att bygga lite mer seriöst till höst istället. Hade jag gjort.

Alternativt skita i tvättbrädan denna sommaren och ställa in siktet på nästa istället. Dvs börja ät mer och satsa på att bygga.

Endumen
2013-05-17, 00:10
för kort tid att hinna bygga nån skaplig mängd muskler till sommaren nu va... Det som kommer göra mest resultat rent estetiskt är förmodligen att deffa ned kroppsfettet en del, dvs förbruka mer än du stoppar i dig. Spelar ingen roll om du kör 10 konditions/styrke/innebandy-pass i veckan om du till slut ändå stoppar i dig mer än/lika mycket vad du gör av med, kärlekshandtagen kommer vara kvar ändå. Fortsätt styrketräna för att behålla musklerna du har. Sen satsa på att bygga lite mer seriöst till höst istället. Hade jag gjort.

Alternativt skita i tvättbrädan denna sommaren och ställa in siktet på nästa istället. Dvs börja ät mer och satsa på att bygga.

+1

DAke
2013-05-17, 05:09
Alternativt skita i tvättbrädan denna sommaren och ställa in siktet på nästa istället. Dvs börja ät mer och satsa på att bygga.

+1!
Du är nog tyvärr ute lite sent min vän!

Meloveulongtime
2013-05-20, 10:40
Tack för alla svar!