handdator

Visa fullständig version : Krånglande nacke o skuldror.


bambipåhalis
2013-05-16, 07:13
Hej!

Har fått nått konstigt problem med nacken. Nacke och skuldror knakar vid rörelse. Allmäna obehagakänslor i nacken.. typ i mitten där ryggraden slutar. T.ex.

Tittar jag ned och sedan upp igen känns det ungefär somatt något hoppar till. Känner mig allmänt svag i nacken kan man säga.


:)

svenbanan
2013-05-16, 07:22
Hej!

Har fått nått konstigt problem med nacken. Nacke och skuldror knakar vid rörelse. Allmäna obehagakänslor i nacken.. typ i mitten där ryggraden slutar. T.ex.

Tittar jag ned och sedan upp igen känns det ungefär somatt något hoppar till. Känner mig allmänt svag i nacken kan man säga.


:)

Gå till farbror doktorn.

bambipåhalis
2013-05-16, 08:25
Ingen som har nå tankar/ideer vad som kan vara fel? :)

Pjotor
2013-05-16, 10:46
Har du råkat ut för något trauma (slag/vridning/böjning) på huvud eller nacke nyligen? Eller sovit i konstig ställning?

trool
2013-05-16, 14:24
Hej!
Nacke och skuldror knakar vid rörelse.

Menar du låsningar i rörelser? Hur "knakar" det?


...typ i mitten där ryggraden slutar.

Här förstår jag inte alls vad du pratar om. Ryggraden sträcker sig från skallbenet och ned till svanskotan, totalt 33 eller 34 kotor. Var menar du?


Tittar jag ned och sedan upp igen känns det ungefär somatt något hoppar till. Känner mig allmänt svag i nacken kan man säga.


Känner du någon smärta vid dessa rörelser? Strålar "obehagskänslan" ut i armar eller liknande?

Rabiat
2013-05-16, 14:26
Har du kört knäböj med stången högt, och dessutom haft huvudet i något annat än neutral position?

bambipåhalis
2013-05-16, 16:24
Kan jag möjligtvis ha överansträngt nacken nät jag kört marklyft och sedan gått ned för fort. Skakar ju rätt rejält när stången slår i golvet. ?

Eller gjory klassikern o trycka ned huvude för hårt i n
Bänken när man bänkpressar??

mikaelj
2013-05-16, 17:00
Kan jag möjligtvis ha överansträngt nacken nät jag kört marklyft och sedan gått ned för fort. Skakar ju rätt rejält när stången slår i golvet. ?

Eller gjory klassikern o trycka ned huvude för hårt i n
Bänken när man bänkpressar??

Hur ska vi kunna veta vad du sysslar med?

emi23j
2013-05-16, 17:43
Sitter du hela dagarna?

jag har också börjat få problem med nacke och skuldror eftersom jag sitter hela dagarna när jag pluggar. det enda som hjälper är massage med boll, stretching och knäckande av ryggen.

bambipåhalis
2013-05-16, 18:14
Sitter du hela dagarna?

jag har också börjat få problem med nacke och skuldror eftersom jag sitter hela dagarna när jag pluggar. det enda som hjälper är massage med boll, stretching och knäckande av ryggen.

Oh ja! Flitig facebook användare!! :)

bambipåhalis
2013-05-16, 18:17
Menar du låsningar i rörelser? Hur "knakar" det?



Här förstår jag inte alls vad du pratar om. Ryggraden sträcker sig från skallbenet och ned till svanskotan, totalt 33 eller 34 kotor. Var menar du?



Känner du någon smärta vid dessa rörelser? Strålar "obehagskänslan" ut i armar eller liknande?

1. Ja typ som låsningar. Att det är en konstig rörelse.

2. Bra fråga :p

3. Japp senaste tiden har jag haft domningar i händerna lite då o då. Spec om jag bara låtet dem hänga rakt ned. Börjar sticka :)

bambipåhalis
2013-05-17, 06:17
Ingen som kanske har koll på några övningar som stärker nackens muskler och man med fördel kan göra? :)