handdator

Visa fullständig version : Min väg till studenten 2014 med blod svett och bärs


jimmiem
2013-05-15, 22:08
Kan ju vara bra att presentera mig för er här nu efter jag smygläst under en perdiod utan att säga någonting på detta vackra forum.

Namn: Jimmy Markström
Bosatt: Västerås
Ålder: 18
Vikt: 95kg (färdigskiten och glad på morgonen)
Längd: 182

Träningserfarenhet:
Spelade fotboll i ca 10 år men slutade för ca 3 år sedan, har varit aktiv på gym ett par kortare perioder den senaste från november till januari men motivationen bara dog plötsligt och nu sitter jag här med motivationen återfunnen och SKA HA REVANCH.

Mina mål:
Jo precis som i titeln säger så är målet att bygga en kropp som jag kan vara stolt över att visa utan kläder på stranden 2014. Inte riktigt bestämst så specifikt mera än att min kropp ska förvandlas. Jag har även kortsiktiga mål precis som alla andra, mitt första mål jag SKA klara av är att hålla igång med träningen och även få den att bli en rutin och någonting roligt. Sen så jobbar jag även mot att gå ner emot 90 sträcket på vågen till den 30e juni i sommar mest för att komma igång se skillnad och kanske få liten motivations boost (som uppenbarligen kan behövas)

Träningsupplägg:
Just nu har jag bara lite mindre planer i mitt huvud som bygger på att jag inte kommer ha tillgång till gym förs den 25e då pengarna äntligen kommer in ( ja pengarna försvann snabbt den här månaden). Spelar även fotboll sen 2 veckor tillbaka i korpen mest på skojj, men jag känner att jag verkligen inte orkar med i tempot så måste tagga igång konditionen så tänkte klämma in iaf två konditionspass i veckan och sedan försöka med 3 styrkepass så fort jag kan skaffa mig det där kortet.
Jag har liten fundering på det där med gympasset, har funderat på att testa köra stronglift som verkar väldigt basic men även ge bra resultat eller att köra på det som z_bumbi slängt upp som jag körde efter senaste gången som jag inte blev sp nöjd med, kanske inte gav det så lång td. För kände nästan ingenting i musklerna dagarna efter ett pass, och jag känner mig gärna ganska slutkörd dagen efter ett gympass. Kom med era åsikter. Kommer även att utnyttja min kompis med tekniktips och lite allmänt

Den där underbara maten:
Mat och snacks är något av det absolut bästa jag vet, om jag kunde skulle jag äta dygnet runt. Sen ska vi ju inte tala om den där förädiska alkoholen som inte alltid gör magen allt för gott kanske. Nej men käkar väl ganska mycket mat allmänt men nu senaste veckorna har jag börjat tänka mera på vad jag stoppar i mig, mycket sallad ca halva tallriken sen lite 50/50 och två knäckebrödsmackor på det för att hålla mig mätt under den långa skoldagen. Frukost är något jag inte minns senast jag käkade, funderar lite på någon shake/smoothie man kanske kan förbereda innan man lägger sig och sedan hälla i sig på väg till skolan för att orka fram till lunch (någon som har något smart tips?).Alkohol är ett stort "problem" i mitt liv, konsumerar väl relativt mycket, blir väl 24*33cl öl varje helg om man slår det på ett genomsnitt.

Ska inte skriva världens bibel här utan låta er erfarna komma med åsikter och tips/tankar kring det jag skrivit ner nu, känns även lite mer personligare och roligare att läsa en journal med lite bakgrund och text från början enligt mig. Har iaf tagit första steget, kom nyss in från en 2,4km löprunda på 16min och helt död (den tiden finns det mycket att jobba med). Och även skapat den här journalen för att få lite motivation och pushning för att fortsätta med min ovanldling.

Jag välkommnar alla åsikter så som hat som kärlek även svenskalärare är välkomna!

p.s bilder och pb kommer så fort jag fixat kamera och det där gyllene kortet

/ Jimmy

jimmiem
2013-05-16, 10:40
vet inte hur jag lyckades med en tripple post men admin får gärna ta bort denna,

Niwah
2013-05-16, 10:43
Bra att ta klivet att skapa en journal!

En fråga till dig bara: Varför dricker du så jävla mycket? 24x33 varje helg?! Du är ju stor så du kanske inte blir så full men ändå..
Man blir ju knappast charmigare av att dricka så mycket..

jimmiem
2013-05-16, 12:46
Bra att ta klivet att skapa en journal!

En fråga till dig bara: Varför dricker du så jävla mycket? 24x33 varje helg?! Du är ju stor så du kanske inte blir så full men ändå..
Man blir ju knappast charmigare av att dricka så mycket..

Som du säger krävs ganska mycket för att jag ska bli påverkad
Har väl varit osäker i mig själv och mycket stress o strul i vardagen så när helgen kommer slinker alkohol ner och får en att må bättre. Har på senare dagar insett att jag konsumerar för mycket då jag börjat längta efter alkoholen i sig istället för helgen så är dags att göra någonting åt det,

en fråga angående forumet, kan man inte gå in och redigera en inlägg man skapat?