handdator

Visa fullständig version : Kortare bulk/deff-perioder


Nisseg
2013-05-15, 20:45
Jag bulkade för första gången på riktigt nu under vintern i ca 6 månader och märkte resultat jag aldrig varit i närheten av tidigare. Nu är jag inne i en deff och har väl halva kvar (2-3 månader). Jag har däremot tänkt bli riktigt hård och kommer fortsätta tills resultatet är uppnått, oavsett tid. När jag är klar planerar jag att påbörja bulk igen, jag funderar däremot på att hålla bulken kortare och inte gå upp lika mycket i vikt för att sedan påbörja deff tidigare än förra gången. Förhoppningsvis kommer jag inte behöva deffa lika länge och på så vis har deff/bulk-perioderna blivit kortare och jag kan på det stora hela hålla en lägre allmännivå när det gäller kroppsfett.

Varför vill jag då göra detta? Ja, jag kände att jag blev lite onödigt tung i vintras och vill inte tillbaka dit. Hur ser ni andra på kortare bulk/deff-perioder som avlöser varandra (säg att man kör på 2-3 st bulk/deff-perioder under 1 år.)? För optimal muskeltillväxt, är det bättre att köra en lång bulk som efterföljs av en lång deff eller kan jag t.om. vinna på att köra kortare perioder?

LillisJ
2013-05-15, 20:47
Bulka saktare.