handdator

Visa fullständig version : Bokningssystem - Feedback


Larsson92
2013-05-15, 20:35
Hej!
Jag och min kollega kommer under sommaren bygga ett system för bokning, främst inriktat mot gympass men kommer även kunna använda det i andra branscher, så som: frisör, massör, salonger m.m.
Jag har själv tränat några år men sällan använt mig av gympass. Vi har följande frågor:

- Är det något ni saknar i nuvarande system som finns?
- Finns sms-påminnelser, mail-påminnelser?

Anledningen till att vi bygger ett, även om det finns flera stycken på marknaden, är för man ska kunna integrera den på samtliga hemsidor med diverse CMS-verktyg. Det ska även gå kolla samma system till olika kortterminaler och gymkort. Sen gillar vi inte designen som finns på de flesta.

Men som sagt: Finns det funktioner som ni saknar? Hur vill ni ha upplägget när ni bokar? Se hela veckan, en dag i taget eller en månad?

All "feedback" uppskattas! :)

mikaelj
2013-05-15, 20:37
Kolla hur FrontdeskHQ funkar.

Nalfaren
2013-05-16, 20:00
Intressant, själv utvecklade jag fullskaligt gymprogram runt 2002, som kördes fram till förra året hos ett gym. Skulle då byta ut till en ny version jag utvecklat i C#, men kom aldrig så långt pga designarbete. Men någon dag skall jag slutföra:

https://www.facebook.com/pages/OrpusCRM/165974510092402?id=165974510092402&sk=photos_stream

När det gäller bokningssystemet så hade jag följande funktioner klart/att lägga in:
- SMS, mailpåminnelser.
- Feedback där kunder enkelt kunde betygsätta kommentera ett pass de varit på.
- Bokningsinställingar som gymmet kunde ställa in va omfattande.
De kunde skapa löpande pass, pass på ett visst datum, välja ett par datum,
skapa privat pass som kräver lösenord vid bokning, skapa dolt pass för interna
grupper. Bokningsbart i terminal, internet eller reception etc, ställa in hur långt innan
ett pass är bokningsbart, avbokningsbart etc...
- Jag gjorde 1 vecka i taget, men man kan boka 2 veckor framåt.
- Schema utskrivbart eller mailbart.
- Uppdatera på facebook automatiskt via facebook app...

4623
2013-05-16, 20:06
Se hela veckan, en dag i taget eller en månad?


Ja

Jonithan
2013-05-16, 20:09
Gör ni en hypermodern design är ni i land. Då kommer ni tjäna pengar på det. Systemen som finns idag ser ut som hemsidorna gjorde i början av 2000-talet!

mikaelj
2013-05-16, 20:21
Intressant, själv utvecklade jag fullskaligt gymprogram runt 2002, som kördes fram till förra året hos ett gym. Skulle då byta ut till en ny version jag utvecklat i C#, men kom aldrig så långt pga designarbete. Men någon dag skall jag slutföra:

https://www.facebook.com/pages/OrpusCRM/165974510092402?id=165974510092402&sk=photos_stream

Stackars de som måste använda det systemet.

raZmus
2013-05-16, 20:21
Släpp det så det går bygga vidare på Nalfaren :)