handdator

Visa fullständig version : Smoothie i kylskåp över natten?


Sparven från Minsk
2013-05-15, 20:12
Någon som vet hur en smoothie på mjölk, banan, haregryn och whey står sig i kylskåp över natten?

Sväller havregrynen och bananen och gör den äkcklig/odrickbar eller bara att köra på? Mixar den hårt såklart!

Gober
2013-05-15, 20:16
Havren sväller och bananen blir missfärgad. Men det är ju inget fel på smaken för det. Kan kanske behövas lite mer vätska och en omrörning. Mixa havren först så den blir till mjöl, då blir det inte lika klumpigt om det ska stå ett tag.

Åsberg
2013-05-15, 20:16
Har provat att ha en liknande smoothie utan havregrynen och det fungerade utmärkt. Nu var det ju inte riktigt det du frågade efter men fick åtminstone med banan-delen. :)

Sparven från Minsk
2013-05-15, 20:21
Tack för svaren, ska testa :D

sterrrn
2013-05-15, 20:34
Funkar utmärkt, gjort smoothie på just den blandningen flertalet gånger.

Pretorian
2013-05-15, 20:36
Jag gör oftast stora smoothies på kvällen och en del sparar jag över natten. Inga problem morgonen efter enligt mig.

Sparven från Minsk
2013-05-16, 19:12
Nu var det testat!
Lite mer gryning än när den är nygjord men helt okej. Visst den tappade sin röda färg till mer brun då bananen ändrade färg men smaken var helt godkänd.
Ska testa igen men denna gång utan bananen och se hur det blir :D

iPad
2013-05-18, 09:49
Jag förbereder mina smoothies på kvällen, ställer dom i kylen och sen dricker jag dom 10-12timmar senare.

Mjölk, kvarg, vassleproten, banan, hallon, jordgubbar.
Ibland med olika nötter i och det håller sig väldigt bra över natten men det är väl bara testa en gång så ser du ju?

Peace!