handdator

Visa fullständig version : Ser ingen skillnad två veckor in i deffen!


qwertyabc
2013-05-15, 17:36
Tjena!
Har i två veckor vart inne i min första deff. Jag är 178 cd lång och är man. I början av deffen vägde jag 70kg. Nu efter två veckor väger jag 67 kg men ser ändå ingen skillnad på kroppen. Och nej, det är inte att jag inte märkt det för att jag hela tiden kollar för det är samma sak när jag jämför bilder i början av deffen och nu.
Jag vet att viktminskningen mycket har att göra med vätskor i kroppen men borde jag inte alls se någon skillnad? Har dessutom legat på ca 700+ kcal underskott vilket, som jag förstått det, är rätt så högt.

Tjockiz
2013-05-15, 17:38
Låter spontant som om du inte har särskilt mycket muskler att definiera fram på den kroppssammansättningen.

LillisJ
2013-05-15, 17:40
Det händer inte mycket på två veckor. Det tar sin tid...

Gober
2013-05-15, 17:41
2 veckor? Det är ingenting, beroende på hur utgångsläget är så kan det ta flera veckor innan man ser resultat. Däremot brukar man kunna mäta framstegen på midjemåttet.

qwertyabc
2013-05-15, 17:41
Låter spontant som om du inte har särskilt mycket muskler att definiera fram på den kroppssammansättningen.

Njae, för min ålder har jag hyfsat mycket muskler. Är 16 år och tar 60 kg bänk. Nej, jag vet, bröstmuskler är inte allt men det säger kanske någonting. Har gymmat i 1.5 år.

Spacedogg
2013-05-15, 17:46
Inte för att döma dig utan att ha sett bilder men skulle rekommendera en bulk om du väger 67 kilo på 178. Sikta mot 80 kilo med ett 300-500 kcal överskott och ett bra styrkeprogram, då kommer saker hända ska du få se.

Fartman
2013-05-15, 17:46
Låter spontant som om du inte har särskilt mycket muskler att definiera fram på den kroppssammansättningen.
+1, att man ens funderar över att deffa när man redan är så lätt är märkligt. När du väl märker skillnad kommer du förmodligen bara se mager ut.

qwertyabc
2013-05-15, 17:47
2 veckor? Det är ingenting, beroende på hur utgångsläget är så kan det ta flera veckor innan man ser resultat. Däremot brukar man kunna mäta framstegen på midjemåttet.

Hmm okej, jag ska köra på i 5 veckor till, kommer jag se något slutresultat då?

Gober
2013-05-15, 17:49
Hmm okej, jag ska köra på i 5 veckor till, kommer jag se något slutresultat då?

Ingen aning, vet inte hur du ser ut men klart det blir skillnad om du ligger på stort underskott i 5 veckor. Förstår dock inte varför du ska deffa om du bara väger 67kg på 178cm som utgångsläge. Om 67kg var målet hade det varit skillnad.

Men visst kör på du i fem veckor så har du kanske ett bra utgångsläge för en lång och fin bulk sen.

BobaFett
2013-05-15, 17:50
Tjena!
Har i två veckor vart inne i min första deff. Jag är 178 cd lång och är man. I början av deffen vägde jag 70kg. Nu efter två veckor väger jag 67 kg men ser ändå ingen skillnad på kroppen. Och nej, det är inte att jag inte märkt det för att jag hela tiden kollar för det är samma sak när jag jämför bilder i början av deffen och nu.
Jag vet att viktminskningen mycket har att göra med vätskor i kroppen men borde jag inte alls se någon skillnad? Har dessutom legat på ca 700+ kcal underskott vilket, som jag förstått det, är rätt så högt.

Det störsa misstaget folk gör innan de deffat nån gång i livet är att de överskattar hur mycket muskelmassa de faktiskt har och hur mycket man måste gå ner för att bli lite rippad. Jag själv vägde 95 kilo i "normal" form och nu ca:85 i deffad form. Med normal form menar jag ca 15-16% fett.

Om ditt mål är en muskulös kropp med lite fett så är en deff i nuläget det absolut sämsta du kan göra. Bättre att du äter och sakta går upp i vikt samtidigt som du tränar hårt och ser till att göra ökningar på gymmet.

Det kanske är tråkigt för dig att höra men väger du 67 kilo och ändå inte ser några muskler på 178 cm så har du helt enkelt för lite muskler.

Satsa på att väga 85 i normal form för att sen deffa ner dig till kanske 75 ;)

qwertyabc
2013-05-15, 17:51
Ingen aning, vet inte hur du ser ut men klart det blir skillnad om du ligger på stort underskott i 5 veckor. Förstår dock inte varför du ska deffa om du bara väger 67kg på 178cm som utgångsläge. Om 67kg var målet hade det varit skillnad.

Men visst kör på du i fem veckor så har du kanske ett bra utgångsläge för en lång och fin bulk sen.

Exakt det är det jag tänkt, kör en deff nu bara för att slippa sista magfettet på stranden i sommar. Sen bulkar jag höst och vinter och kör deff vår 2014.

Gober
2013-05-15, 17:56
Dessa trådar ploppar upp med jämna mellanrum och alla skriker om att de unga herrarna i fråga absolut inte ska deffa. Oftast håller jag med men låt pojkarna själva upptäcka att det inte är särskilt lönt att deffa utan muskler. Är man dessutom faktiskt smalfet så skadar det egentligen inte att plocka bort något kg innan man drar igång en bulk.

Värre är det väl med alla som fått för sig att redan från start vara i bra form alltid trots att de inte har några muskler i utgångsläget, efter 5 år är magrutorna där men fortfarande inga muskler, om man nu inte har en smal modellook som mål. Men alla dessa leangains killar som vill bli grova utan att bli lite runda om buken får nog tänka om eller börja med Celltech!

Bluzze
2013-05-15, 19:31
Tjena!
Har i två veckor vart inne i min första deff. Jag är 178 cd lång och är man. I början av deffen vägde jag 70kg. Nu efter två veckor väger jag 67 kg men ser ändå ingen skillnad på kroppen. Och nej, det är inte att jag inte märkt det för att jag hela tiden kollar för det är samma sak när jag jämför bilder i början av deffen och nu.
Jag vet att viktminskningen mycket har att göra med vätskor i kroppen men borde jag inte alls se någon skillnad? Har dessutom legat på ca 700+ kcal underskott vilket, som jag förstått det, är rätt så högt.

Inte så konstigt kanske, man brukar ligga med 3kg vätska i kroppen så du har kanske inte gått ner så mkt i fettmassa.

Om du väger 67 kg och är 1.78 lång, då kan du inte ha så mkt muskler att definera?

Jag är 1.80 och väger 82.5kg och då är jag kanske 7-8% kroppsfett ;) det syns duktigt ;)

Blindguard1
2013-05-15, 19:49
Du väger ju betydligt för lite för att deffa...

Eddielindqvist
2013-05-15, 20:01
Jag själv lärde mig detta på min förra (första) deff. Man har inte så mycket massa som man tror :)

Captainwide
2013-05-15, 20:02
http://www.shockya.com/news/wp-content/uploads/christian-bale-skinny.jpg

Slutresultat. :nono:

Pretorian
2013-05-16, 07:00
Men efter en bulk:
http://i2.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/590/draft_lens18657415module154024861photo_1318128441c hristian-bale-batman-beg