handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott som får mig att vilja äta?


difaren
2013-05-15, 15:23
Som topic lyder.. finns det något kosttillskott som får min kropp att vilja ha mycket mat?

Eller finns det i något vanligt kosttillskott som får en att bara bli lite extra hungrig?

Mollestam
2013-05-15, 16:35
Eller så äter du bara så mycket du kan, och med tiden så krävs det mer och mer för att du ska bli mätt?
Det enda "kosttillskottet" (lol) som jag har hört ökar aptiten är väl marijuana.

LillisJ
2013-05-15, 16:50
Testa fasta.

Heddaway
2013-05-15, 16:54
Om livet ändå vore så enkelt att det fanns ett kosttillskott för varenda problem..

anvihl
2013-05-15, 16:55
Inte vad jag vet. Ut och gå i väldigt lågt tempo eller bara vistas ute knalla runt lite brukar öka min aptit ordentligt. Om du äter väldigt "Rent" alltså bara kyckling,tonfisk,ris,havregryn etc börja ät mer energität mat

BobaFett
2013-05-15, 17:01
Pizza *drool*

Kan du inte dricka skiten då?

Det är nog lättare att få i sig flytande mat typ smoothies. Häll i lite grädde med.

Prova det här: 150 g frysta bär, nåt gott proteinpulver typ 40g, 100g grädde och fyll på med lite mjölk beroende på hur flytande du vill ha det och häll i 60g vällingpulver. Vällingpulver för att det är sjukt gott, nyttigt och mer kalorier.

Borde bli ca: 800 kalorier i en asgod drink.

Om du äter frukost, mellanmål, lunch och middag precis som du gör idag så kanske det skulle vara smart att ta den direkt efter din sista måltid innan mättnadskänslan kommer. Tar du den efter lunch så kanske du kommer att äta mindre på kvällen men i och med du ändå ska sova efter middagen så spelar det ingen roll om du är mätt efter.

Undvik varma drycker typ soppa som är mättande.

herrståtlig
2013-05-15, 17:10
många upplever ökad hunger av ursobol (ursolic acid). Personligen gör även jag det.

Depzon
2013-05-15, 17:41
Nån som provat "Black Hole"?

Gober
2013-05-15, 17:43
Ursbolic acid är det många som upplever att aptiten ökar av, kan dock inte säga om det är så eller inte då jag bara äter 700kcal om dagen och alltså är hungrig som fan oavsett ;-)

Edit, ståtligherre var före.

herrståtlig
2013-05-15, 19:09
Nån som provat "Black Hole"?

Ja, det var ett tag sen. Upplevde ingen ökad hunger av Black Hole. Summa sumarum: ett av de sämre köpen. Sedan får man komma ihåg att det är individuellt hur det verkar.

Sitckan
2013-05-15, 21:17
THC:naughty:

Kischen
2013-05-15, 21:40
Ja, det var ett tag sen. Upplevde ingen ökad hunger av Black Hole. Summa sumarum: ett av de sämre köpen. Sedan får man komma ihåg att det är individuellt hur det verkar.

Så individuellt är det inte, och då syftar jag inte på ett specifikt kosttillskott.

Människor är väldigt lika snarare, jävligt underligt vore annat.

Tjockiz
2013-05-15, 22:10
Föreställ dig en kebabpizza med sallad på, drypandes av välsmakande kebabsås... eller en fet, mjuk chokladkaka som får dina smaklökar att kaskad-komma gång på gång... eller varför inte en hel hönökaka med smält ost, så god att den får hjärnan att tro att du just konsumerat en oändlig energikälla?

Seriöst, kalorier = dopamin, vad är det för fel på dig?

herrståtlig
2013-05-16, 08:38
Så individuellt är det inte, och då syftar jag inte på ett specifikt kosttillskott.

Människor är väldigt lika snarare, jävligt underligt vore annat.

Förstår vad du menar men ändå inte. Det ÄR individuellt hur man svarar på ett kosttillskott. Väldigt underligt vore annat då vi alla är egna individer.

Rabiat
2013-05-16, 08:54
En kort stunds vansinnesrusningar borde väl göra att du kan äta mer än du gjort av med?

Gober
2013-05-16, 09:02
Oftast behövs inga tillskott, såg nu att det handlar om en ung kille som startat tråden och då känns det ännu mer olämpligt. Förmodligen handlar det bara om att välja rätt mat och äta sådant som inte mättar. Mackor tex, och slänga in lättdruckna kalorier, hälla lite olja i shaken osv.

Cerberus
2013-05-16, 11:32
mm, bröd..bra ide..har dålig aptit just nu.

difaren
2013-05-16, 12:52
Bröd.. Nej fyfan. Bara lingonGrova!!

Hursomhelst så ligger jag på överskott och äter allt jag kan komma åt men tillslut säger magen stopp.

Men som sagt så var det bara något jag undrade, inte något jag skulle köpa utan något mer spontant som jag bara kom på att fråga!

PureWhey
2013-05-16, 15:37
Föreställ dig en kebabpizza med sallad på, drypandes av välsmakande kebabsås... eller en fet, mjuk chokladkaka som får dina smaklökar att kaskad-komma gång på gång... eller varför inte en hel hönökaka med smält ost, så god att den får hjärnan att tro att du just konsumerat en oändlig energikälla?

Seriöst, kalorier = dopamin, vad är det för fel på dig?

Ja fyfan, toast och hönökakor med smält ost är mina värsta fiender under deff...

Gober
2013-05-16, 15:51
Vore intressant att se en dags kost redovisad, en ärlig sådan. Släng upp det så man får se vad du äter under en dag när det tar stopp.

coloz
2013-05-16, 16:06
WEED

maten smakar 1000 gånger bättre också, win.

Rabiat
2013-05-16, 18:12
WEED

maten smakar 1000 gånger bättre också, win.

Och du blir asdum! Win! Eller vänta nu...

Sniggel
2013-05-16, 18:45
Förstår vad du menar men ändå inte. Det ÄR individuellt hur man svarar på ett kosttillskott. Väldigt underligt vore annat då vi alla är egna individer.

+1
Många fysiologiska parametrar kan skilja sig väldigt mycket åt. T ex så har jag efter en lugn uppvärmning som pågått i 10 minuter en mjölksyrenivå som "de flesta" ger upp av pga obehag/illamående.
Vissa tål koffein väldigt bra och vissa vill bara sova efter att de fått i sig mer än 2 öl.
Så inte så konstigt om vissa kosttillskott har i princip utebliven effekt på vissa individer.

coloz
2013-05-16, 20:33
Och du blir asdum! Win! Eller vänta nu...

lol du borde läsa på lite mer om den härliga växten

Doggeh
2013-05-16, 20:40
lol du borde läsa på lite mer om den härliga växten

*facepalm*

OnT: GOMAD, dock inget kosttillskott.

coloz
2013-05-16, 20:53
*facepalm*

OnT: GOMAD, dock inget kosttillskott.

*facepalm* på dig själv. Läs på.

Rabiat
2013-05-16, 20:59
*facepalm* på dig själv. Läs på.

Jag är grymt påläst, och ALLA undersökningar har visat att cannabis har en negativ inverkan på både långtids-, arbets- och korttidsminne. Dvs, det gör dig dum. Riktigt dum.

difaren
2013-05-16, 21:21
Jag är grymt påläst, och ALLA undersökningar har visat att cannabis har en negativ inverkan på både långtids-, arbets- och korttidsminne. Dvs, det gör dig dum. Riktigt dum.

Sabbar synapserna i hjärnan dessutom!

coloz
2013-05-16, 21:22
Jag är grymt påläst, och ALLA undersökningar har visat att cannabis har en negativ inverkan på både långtids-, arbets- och korttidsminne. Dvs, det gör dig dum. Riktigt dum.

haha, det kan stämma att det har negativ inverkan på korttidsminnet, DOCK efter ett långtidsbruk där man röker stora mängder flera gånger i veckan.

Jag antar att du knappast talar från egna erfarenheter eller från folk du känner. INGEN av mina bekanta/vänner som röker är arbetslös eller icke-studerande. De studerar alla på mycket krävande universitetslinjer som knappast många gymnissar på detta forum klarar av.

Rabiat
2013-05-16, 21:34
haha, det kan stämma att det har negativ inverkan på korttidsminnet, DOCK efter ett långtidsbruk där man röker stora mängder flera gånger i veckan.

Jag antar att du knappast talar från egna erfarenheter eller från folk du känner. INGEN av mina bekanta/vänner som röker är arbetslös eller icke-studerande. De studerar alla på mycket krävande universitetslinjer som knappast många gymnissar på detta forum klarar av.

Faktiskt har det en dosberoende effekt på alla typer av minne på en gång, men förmågan blir inte kroniskt nedsatt av att du röker någon gång då och då. Långtidsminnet, eller snarare vissa funktioner av det, blir påverkat direkt, och det är märkbart även vid låg dos.

Jag har haft vänner och bekanta som läst till både kemister och civilingenjörer som någon gång då och då rökt gräs. Jag har också haft vänner och bekanta som rökt gräs och som det gått totalt åt helvete för. Jag skulle vilja påstå att ditt urval inte är representativt för befolkningen.

Hackenschmidt
2013-05-16, 21:57
WEED

maten smakar 1000 gånger bättre också, win.

Rekommendera cannabis till en 17(?)-åring känns ju inte så jävla klipskt.

difaren
2013-05-16, 22:32
Hursomhelst.. ni som skriver att weed är bra. Jag tänker då fan inte börja med den skiten faktiskt för att få ökad aptit! :)

Edit:HackenSchmidt hann före.

Rasmus Carlsson
2013-05-16, 22:43
Fast det finns faktiskt diverse apptit och digest produkter, har prövat en och fungerade riktigt bra. Tanken är typ att den rensar tarmar och andra utrymmen i magen där mycket rester blir kvarliggandes, man tar tabbarna innan måltiderna och jag kände mig konstant hungrig med detta. Blev dock väldigt risig i magen i början :d

Anabolic Designs Ravenous , heter den jag prövade.

Gissar att jag inte får länka vart den säljs men skicka pm om du vill.

difaren
2013-05-17, 00:17
Fast det finns faktiskt diverse apptit och digest produkter, har prövat en och fungerade riktigt bra. Tanken är typ att den rensar tarmar och andra utrymmen i magen där mycket rester blir kvarliggandes, man tar tabbarna innan måltiderna och jag kände mig konstant hungrig med detta. Blev dock väldigt risig i magen i början :d

Anabolic Designs Ravenous , heter den jag prövade.

Gissar att jag inte får länka vart den säljs men skicka pm om du vill.

Dra iväg ett Pm, det är lite intressant!

AronP
2013-05-17, 07:04
Tidigare nämnda black hole fungera till viss grad. Men framförallt handlar det om att välja rätt mat. Att äta många små mål istället för få stora är också att föredra (därför är pf helt idiotiskt).

no aim
2013-05-17, 07:58
b12