handdator

Visa fullständig version : Vad göra nu då?


Captainwide
2013-05-15, 14:33
Tjena, var idag ute och åt på en kinakrog på min lunchrast. Buffe! *drool*
Fick dock en episk migrän pga detta (utlöst av kryddig mat och mjukglass till kan jag tänka) och spydde senare på en skoltoalett. Stack hem och undrar nu vad som händer när man spyr. Alltså processerna i kroppen. Har hört att man kan få brist på vissa vitaminer,mineraler och protein osv och även att kalorierna går förlorade. Så vad ska jag äta för att få upp kroppens dagliga vitamin nivåer? *cry*

Reaper123
2013-05-15, 14:59
Så vad ska jag äta för att få upp kroppens dagliga vitamin nivåer? *cry*Äter du bra och varierat så tillgodoser du utan problem ditt RDI enligt SLV på i det närmaste alla mikronutrienter!

Den enda vitamin jag har svårt att komma upp RDI på är E och då äter jag inte på annat sätt än "normalt folk"...

Ris, pasta, potatis, broccoli (eller andra grösaksmixar), färska grönsaker/rotfrukter, fläsk- & nötkött, fisk, ost, ägg, mjölk, yoghurt osv.

Är du extra nojjig så kan du ta en "allt-i-ett"-tablett så ligger du + på allt, men knappast nödvändigt

King Grub
2013-05-15, 15:03
Om du inte har planer på att fortsätta vomera på daglig basis behöver du inte ägna saken några fler tankar.

Captainwide
2013-05-15, 15:14
Om du inte har planer på att fortsätta vomera på daglig basis behöver du inte ägna saken några fler tankar.

ÅH sån tur hihi! *hug* *kissass*

Optinoja, you know... *gah!*

Hackenschmidt
2013-05-15, 15:19
Får du ofta migrän av kinamat? Vanligt med mycket glutamat i kinamat. "Chinese Restaurant Syndrome".

Captainwide
2013-05-15, 17:58
Får du ofta migrän av kinamat? Vanligt med mycket glutamat i kinamat. "Chinese Restaurant Syndrome".

Kinamat, kryddad mat, kall mat (glass = epic stuck brainfreeze), choklad vissa gånger, och i extrema fall ost, mjölk och kvarg.