handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som ogillar nagelbitande individer


Nuthead
2013-05-15, 10:23
Jag hade för några dagar sedan två vänner över, vi kollade film och hade det allmänt trevligt. Tills att plötsligt bägge av mina vänner börja smaska på naglarna. Från både hållen var jag tvungen att utstå ett ihärdigt bitande. Ren tortyr. Efter några minuter erbjuder mig självfallet att hämta en nagelsax, men både fnissar och tackar artigt nej och tar ett uppehåll i bitande och ursäktar sig att det bara var en liten nagelbit de bara var tvungen att bita av. Efter några minuter återupptar gnagandet. Jag ger upp och kokar inombords och känner mig allmänt äcklad. Efter att mina kära vänner åkt hem hittar jag föga förvånande nagelbitar i min soffa och på golvet!*gah!*

AAAAAAAAARGHH! Fy fan vad vidrigt säger jag bara!! Seriöst, USCH USCH!

VI ser er allt. Ni suger på nageln, slickar på nageln, tuggar, smaskar och biter på era smutsiga naglar. I vissa fall äter ni naglar alternativt spottar ut nageln på golvet eller närliggande miljöer. Sluta bit på era naglar! Era tvångsbeteenden stör och äcklar andra! Klipp naglarna eller stäng in er på och toan och bit hur mycket ni vill där. *spy*

Tack,

Ps. även näspetare kan ta till sig av kritiken.

C h r i s
2013-05-15, 10:26
Riktigt äckligt är det. Sedan lär det ju vara lika hygieniskt som att stå och slicka på ett handtag i tunnelbanan.

Dreas
2013-05-15, 10:37
Jag biter på naglarna dagligen :booty:

hungry
2013-05-15, 10:38
*spy*

Romeo
2013-05-15, 10:45
Äh, okej. Jag kan hålla med till viss del, men det är ju lite skillnad på naglar och naglar.
Tånaglar är dock ganska smakrikt och luktar dessutom gott.
Och satan i gatan vad man mår bra över sig själv när man lyckas få tag i dem alltså.

Jag måste köra mer yoga...

hahavaffan
2013-05-15, 12:13
Äh, okej. Jag kan hålla med till viss del, men det är ju lite skillnad på naglar och naglar.
Tånaglar är dock ganska smakrikt och luktar dessutom gott.
Och satan i gatan vad man mår bra över sig själv när man lyckas få tag i dem alltså.

Jag måste köra mer yoga...http://i.imgur.com/gwVLi.gif

MasterChief
2013-05-15, 13:28
Kanske effektivt att påpeka följande till nagelätare:

Råd om vård Stockholms län, skriver så här:
Alla kan få springmask men det är vanligast hos barn. Ofta märker man att barnet har springmask genom att det kliar sig i stjärten. Klådan är intensiv, framför allt på kvällen och natten. Det beror på att masken ofta blir mer aktiv när barnet ligger stilla i sängvärmen.

Klådan orsakas av att springmask som lever i tarmen tar sig ner mot ändtarmsöppningen för att precis utanför öppningen lägga sina ägg, där de också kläcks. Maskarna är vita, trådtunna och centimeterlånga. Man kan se dem vid ändtarmsöppningen och ibland i avföringen.

För att slippa besvär...

Tänk på att...

...hålla naglarna kortklippta...

shut teh face
2013-05-15, 15:19
Kanske effektivt att påpeka följande till nagelätare:

Råd om vård Stockholms län, skriver så här:
Fyfan...

billmaier
2013-05-15, 15:25
jag biter på naglarna dagligen :booty:

+1