handdator

Visa fullständig version : 4 splitt eller 3 splitt


Probook
2013-05-14, 20:51
Mitt mål är att lägga på mig muskelmassa. Jag har tränat sedan augusti 2012 och vägde då 64 kg gick upp till 74 och i dagsläget ligger jag på 71 kg. Jag tränar mellan 8-12 reps.

Just nu tränar jag så här:

Rygg/biceps

marklyft 4set
stång rodd 3 set
stånde smal rodd 3 set
close grip pulldown 3 set
hantelcurl curl 3 set
stång curl 3 set
stång stånde curl 3 set

Bröst/triceps

bänkpress 3 set
hantelpress 3 set
cable cross over 3 set
lutande bänkpress 3 set
dips 3 set
liggande triceps sektion 3 set
pull down smalt 3 set

Ben

knäböj 4 set
benpress 3 set
benspark 3 set
annan sorts ben press 3 set
raka marklyft 3 set

axlar

rotarcuffar 3 set
axelpress med hantlar 3 set
militärpress 3 set
baksida axlar i maskin 3 set
baksida axlar i cable 3 set

Detta undrar jag fall det är ett bättre tränings schema ?

Pass 1 Bänkpress 4 set, Lutande bänpress 3 set , Militärpress 3 set , Dips 3 set , smal pull down 3 set

Pass 2 Knäböj 5 set , Benspark 3 set , Annan sorts benpress 3 set, Raka marklyft 3 set, Sittande vader 3 set, 2 magövingar 4 set totalt

Pass 3 Marklyft 4-5 set ,stående smalt rodd 3 set , baksida axlar i maskin 3 set , hantelcurl 3 set

Vila

Pass 4 Bänkpress 4 set, Lutande hantelpress 3 set, Hantelpress 2 set , Dips 3 set, Smalbänkpress 3 set

Pass 5 Hacksqouts 3 set, benpress 3 set , benspark 3 set , sittande lårcurl 3 set , stånde vader 3 set , 2 magövingar 4 set totalt

Pass 6 Stående rodd 3 set , close grip pulldown 3 set , baksida axlar i cable 3 set, stångcurl 3 set

Vila
Pass 1 (igen)

Jag gillar och byta scheman konstigt nog jag har kört 3 splitt innan på ett annat sätt. Bytte till det nuvarande i mitten av januari och har kört det tills nu. Jag kan tilldela till detta att jag ökar väldigt svagt i vikt kan bero på att jag tränar för ofta för bra äter jag.
Kan vara en del stav fel och en dålig meningsuppbyggnad hoppas ni förstår ändå!