handdator

Visa fullständig version : Stegra i deff?


Captainwide
2013-05-14, 19:39
Rätta mig om jag har fel.
Vid en högre fettprocent (ca 20 och uppåt) så kan man släppa ifrån mer fett utan muskelförlust, jämfört med en person som har cirka 15?% (eller?)

Därmed kan man alltså börja på ett underskott med säg 1000 kcal utan problem för att sedan dra ner till mindre och mindre underskott vid mindre och mindre fettprocent? Utan att riskera större muskelförlust? :smash:

Fuark
2013-05-14, 19:43
teoretiskt sett :)

Captainwide
2013-05-14, 19:44
Teori fleori... testa åt mig fuark! *hug* :hbang:

Sheogorath
2013-05-14, 19:45
Rätta mig om jag har fel.
Vid en högre fettprocent (ca 20 och uppåt) så kan man släppa ifrån mer fett utan muskelförlust, jämfört med en person som har cirka 15?% (eller?)

Därmed kan man alltså börja på ett underskott med säg 1000 kcal utan problem för att sedan dra ner till mindre och mindre underskott vid mindre och mindre fettprocent? Utan att riskera större muskelförlust? :smash:

Det är ju så man ska deffa för att deffa smart? Eftersom du inte kan hålla direkt koll på underskottet är det istället viktförändringen du får hålla koll på. D.v.s. du får sikta på en viktnedgångstakt som motsvarar det underskott du vill ha, och se till att du går ner långsammare och långsammare vartefter fettprocenten blir lägre.

Bluzze
2013-05-15, 19:44
Rätta mig om jag har fel.
Vid en högre fettprocent (ca 20 och uppåt) så kan man släppa ifrån mer fett utan muskelförlust, jämfört med en person som har cirka 15?% (eller?)

Därmed kan man alltså börja på ett underskott med säg 1000 kcal utan problem för att sedan dra ner till mindre och mindre underskott vid mindre och mindre fettprocent? Utan att riskera större muskelförlust? :smash:

Låter mycket vettigt.