handdator

Visa fullständig version : Hur håller alla byggare sån bra form under bulken?


diezel
2013-05-14, 18:47
Har funderat lite på, hur f*n kan alla byggare hålla sån "bra" form under bulken. De flesta har ju i princip sexpack under bulken?

Kollar man på alla kändare samt amatör bodybuilders och fitness killar och tjejer så håller alla ju en sjukt bra form vid bulken! Ådror och rutorna är framme.

Nån speciell fördelning av makronutrienter osv? Fattar inte :smash:

knuckles
2013-05-14, 18:56
För att de har hållit på länge

diezel
2013-05-14, 18:59
För att de har hållit på länge

Lust att utveckla ditt svar lite grann?

knuckles
2013-05-14, 19:00
De vet vad de håller på med, kost osv

diezel
2013-05-14, 19:04
De vet vad de håller på med, kost osv

*rolleyes*

Gober
2013-05-14, 19:04
Det blir lättare med "hjälpmedel" Kör man med hjälpmedel så kan du bygga muskler och vara hård samtidigt, dessutom ha ett enormt "tryck". Att bulka med bra form året runt för att bygga maximalt och öka rejält i styrka, är nästan omöjligt annars. En del rena atleter som redan byggt upp en rejäl muskelmassa har väl lättare att hålla relativt bra form under hela året då de ändå ligger nära sitt genetiska max och inte tjänar så mycket på att bulka upp sig rejält.

PS, bara mina åsikter, dont hate me :D

Latissimus Dorsi
2013-05-14, 19:05
Desto mer muskler man har, desto mindre fet ser man ut att vara vid högre kroppsfettprocet.

frekar3
2013-05-14, 20:04
Skulle tro att många av dessa "atleter" har krav på att kunna ställa upp på foto/modelljobb när som helst.
Vilket gör att dessa helt enkelt inte kan "go nuts" och grisbulka. :)

Sheogorath
2013-05-14, 20:06
Det blir lättare med "hjälpmedel" Kör man med hjälpmedel så kan du bygga muskler och vara hård samtidigt, dessutom ha ett enormt "tryck". Att bulka med bra form året runt för att bygga maximalt och öka rejält i styrka, är nästan omöjligt annars. En del rena atleter som redan byggt upp en rejäl muskelmassa har väl lättare att hålla relativt bra form under hela året då de ändå ligger nära sitt genetiska max och inte tjänar så mycket på att bulka upp sig rejält.

PS, bara mina åsikter, dont hate me :D

This.

raddum
2013-05-14, 20:32
Det blir lättare med "hjälpmedel" Kör man med hjälpmedel så kan du bygga muskler och vara hård samtidigt, dessutom ha ett enormt "tryck". Att bulka med bra form året runt för att bygga maximalt och öka rejält i styrka, är nästan omöjligt annars. En del rena atleter som redan byggt upp en rejäl muskelmassa har väl lättare att hålla relativt bra form under hela året då de ändå ligger nära sitt genetiska max och inte tjänar så mycket på att bulka upp sig rejält.

PS, bara mina åsikter, dont hate me :D

Många av proffsen som kanske använder hjälpmedel tycker jag brukar bli fetare än nattys. Bara en observation

King Grub
2013-05-14, 20:41
Många av proffsen som kanske använder hjälpmedel tycker jag brukar bli fetare än nattys. Bara en observation

Vattenballonger.

Gober
2013-05-14, 20:48
Många av proffsen som kanske använder hjälpmedel tycker jag brukar bli fetare än nattys. Bara en observation

Om du med fett menar sjukt mycket vätska så ja. Dessutom finns det nästan inga nattys om du pratar om de som är stora inom sporten.

Rabiat
2013-05-14, 20:57
Det är väl också så att har man typ 2-4% som utgångsläge kan man gå upp bra många kilo i fettvikt och ändå ligga relativt lågt i bf%.

raddum
2013-05-14, 21:00
Vattenballonger.

Om du med fett menar sjukt mycket vätska så ja. Dessutom finns det nästan inga nattys om du pratar om de som är stora inom sporten.

Jo det är klart, vatten ja.. :smash: Är medveten om det gober, jag talar om nattys som i folk jag har kontakt med eller som jag är övertygad om helt enkelt, men nej det finns inte många pro-nattys och bara för att någon säger att dom är natty, jaa. menmen,

BobaFett
2013-05-14, 23:03
Jag håller mig i rätt rippad form året runt men jag är rätt nära mitt genetiska max. Byggde upp mig under flera år med bulk/deff.

Jag "deffar" året runt fast med kaloribalans eller något litet överskott. Håller alltså koll på kalorierna. Kör en minideff 3-4 veckor vid behov. Brukar bli en gång per år.

Det gäller att komma i en riktigt bra form så att man vid en viktuppgång på 3-4 kilo fortfarande ser rippad ut. Sen får man bulka/deffa långsamt inom det intervallet.

AronP
2013-05-15, 06:23
Det är ju inte så att dom går upp så hiskeligt mkt, 20-40 lbs varav säkert 10-20 kommer när dom bara börjar fylla äta och dricka igen. Säg 30lbs då, är allt fett och dom väger 250lbs innan bulken så kommer dom hamna på ca 16%. Vid 10% är rutorna fortfarande kvar. Lägg därtill att det inte är rent fett dom lägger på sig så låter inte siffrorna så konstiga.

diezel
2013-05-15, 06:47
Jag håller mig i rätt rippad form året runt men jag är rätt nära mitt genetiska max. Byggde upp mig under flera år med bulk/deff.

Jag "deffar" året runt fast med kaloribalans eller något litet överskott. Håller alltså koll på kalorierna. Kör en minideff 3-4 veckor vid behov. Brukar bli en gång per år.

Det gäller att komma i en riktigt bra form så att man vid en viktuppgång på 3-4 kilo fortfarande ser rippad ut. Sen får man bulka/deffa långsamt inom det intervallet.

Låter grymt det!

Vad kör du för fördelning av makronutrienter per kg/kv?

Vid din "bulk", intressant att räkna lite.

Grymt annars, kötta på!