handdator

Visa fullständig version : Uppehåll i träning mitt under deff


kebabrulle
2013-05-14, 16:32
Hej, tränade senast i torsdag och blev sjuk under helgen. Nu idag får jag veta på att jag har öroninflammation och kommer gå på penicillin i 5 dagar. Plus att jag ska på kryssning i 2 dagar(konstant alkohol).

Hur lägger jag upp det här? Vill inte förlora några muskler :/

Zeq
2013-05-14, 16:44
Jag tror två dagars konstant alkohol är värre än att inte träna en hel vecka. Om kroppen är sliten kan det till och med vara fördelaktigt att ta en vilovecka.

För att svara på din fråga så kan du väl köra på balans/väldigt lågt underskott under veckan.

Simonfrisk
2013-05-14, 17:15
Det värsta är väl alkoholen, kryssningen.
Men dock läre man få roa sig, även fast man deffar liksom.
Håll dig till sprit (om det går bra för dig.) För jag känner att om jag dricker MYCKET öl, om jag festar, är det jävligt tungt på gymmet i ca 1 vecka efteråt, men dricker ja sprit, blir det ingen skillnad. (Varför vet ja inte, eller om det är placebo) men det känns mycket underligt, därför försöker jag ENDAST att hålla mig till sprit om det blir någon/några festligheter liksom.

Men upp till din tråd, så är ju alkoholen värst, dock är det bra att få vila 1v om du kört hårt en längre period, kroppen behöver ju det, men sen är det ju skillnad på att vila och att vara sjuk också dock, men tror du inte tappar mycket massa om du ens tappar något.

Ta aminosyror under dagen och natt protein + kvarg innan läggdags. (Det har fungerat galant för mig, för jag har precis kommit tillbaka efter 5 dagars uppehåll pågrund av körkort). :) Och jag tappa ingenting tror ja, åtminstone inte vad jag har märkt hitills. :)

Mvh.

kebabrulle
2013-05-14, 17:26
Tack boys, har möjlighet att köra lätt styrketräning imorn trots öroninflammationen enligt sjuksköterskan så blir det för att lätta ångesten lite :)

jasonmago
2013-05-14, 18:14
Värst vad alla gör det svårt? Har du en tävling att tajma? Om inte så åk på din kryssning och ha kul utan att tänka på deffen(du kanske inte behöver trycka typ 1kg godis dock). När du sedan kommer hem och blir frisk så hoppar du på deffen igen och det kanske i slutändan kommer ta 1 vecka längre, är det en katastrof inför en hel sommar? :)

skyclaw
2013-05-14, 19:35
Alkoholen slår ut pencillinets effekt. Kan vara värt att tänka på om pencillinkuren pågår under kryssningen. Menar inte på att du ska skippa alkoholen men det kan vara bra att vila upp sig någon dag extra när du kommit hem :)

nelson73
2013-05-15, 00:34
Alkoholen gör inte att antibiotika slutar fungera, kan vara värt att skippa alkohol under sjukdom ändå tycker jag...

skyclaw
2013-05-15, 09:02
Alkoholen slår ut pencillinets effekt. Kan vara värt att tänka på om pencillinkuren pågår under kryssningen. Menar inte på att du ska skippa alkoholen men det kan vara bra att vila upp sig någon dag extra när du kommit hem :)

Tar tillbaka mitt inlägg, en snabb googling senare visade sig detta enbart vara en gammal myt. Sup järnet :hbang:

Rabiat
2013-05-15, 09:03
värst vad alla gör det svårt? Har du en tävling att tajma? Om inte så åk på din kryssning och ha kul utan att tänka på deffen(du kanske inte behöver trycka typ 1kg godis dock). När du sedan kommer hem och blir frisk så hoppar du på deffen igen och det kanske i slutändan kommer ta 1 vecka längre, är det en katastrof inför en hel sommar? :)

+1

Bluzze
2013-05-15, 19:43
Stick to the plan! STICK TO THE PLAN!
Gör det du ska och sluta göra det du inte ska om du vill nå dina mål.

Jag brukar ha den inställningen, men ställer sig själv alltid, "VILL JAG DETTA" ? "Om JA, hur mycket vill jag?"

En pencilin kur gör inte att du inte kan hålla dig till planen ;) Man kan väl ha kul utan alkohol eller hur var det nu? :P

Lycka till med ditt val