handdator

Visa fullständig version : Axelsmärta


Krk
2013-05-14, 16:03
Hej! Under februari månad blev en senan i rotatorkuffen inflammerad( infraspinatus). Jag valde därefter att undvika i princip all träning som innefattade axelrörelser som en säkerhetsåtgärd. Efter runt 1.5 månader började jag dumt nog att träna hårt återigen men kände inte direkt några problem med axeln. Efter en stund av träning märkte jag dock av att axelsmärta och gick till läkaren för at få min till dess mystiska smärta diagnotiserad, enligt läkaren var det en inflammation i senan.

Jag valde då återigen att sluta med övningar som innefattade axelrörelser ( i princip alla överkroppsövningar) i över 9 veckor som överskred läkarens ordination av 5 veckors vila. Jag har nu börjat träna rätt så lungt men har dock börjat öka vikterna.Problemet är att jag fortfarande kan känna att besvär finns men detta i princip endast efter bänkpress. Min fråga till er är då om läkarens diagnos verkligen stämmer då det känns som något utöver en simpel inflammation samt vad mitt nästa steg bör vara? Älskar leg-day men nu har det blivit för mycket *gah!*

För att klargöra: tränar ett väldigt krävande program som innefattar tunga luft och är 18 år.