handdator

Visa fullständig version : Alkohol på deffen??


the OnE
2004-02-26, 13:37
Jag har en fråga angående min deff?? är det rent uppåt väggarna att supa på sin deff?? Backyard Babies spelar imorrn o ja har inte supit sen sommarn så man blir ju lite sugen... nu undrar ja påverkar detta min deff mycket??? hur o är det något ja bör göra den dagen ja ska dricka??:confused:

King Grub
2004-02-26, 13:43
Men är det en engångsföreteelse: BIG DEAL!

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?s=&action=showresults&searchid=126064&sortby=lastpost&sortorder=descending

mangs
2004-02-26, 14:23
Det är nog ingen fara på taket om det bara är en gång. Se till att äta ordentligt bara och drick en del vatten för att återställa vätskebalansen,

ta en träningsfri dag och :cheers: +:eating: och sedan kan du stå och :hbang: med gott samvete. ;)

the OnE
2004-02-26, 14:27
näa festade ni/du senast grub??

Viveqa
2004-02-26, 14:29
För ett speciellt tillfälle eller ibland-självklart kan du dricka nån gång...

Deffa på alkohol därimot är ingen höjdare
:D
då kroppen inte förbränner något annat än spriten du har i kroppen

King Grub
2004-02-26, 14:32
Originally posted by the OnE
näa festade ni/du senast grub??

Jag har aldrig druckit alkohol. Om det är det du menar med "festa".

Olsson
2004-02-26, 15:58
för att citera från en gamal tråd

"Det är dåliga vanor som gör en tjock, inte enstaka godsaker, precis som det är goda vanor som bränner fett, inte enstaka intag av nyttig mat och joggingpass."

Zaglyon
2004-02-26, 17:08
Originally posted by King Grub


Jag har aldrig druckit alkohol. Om det är det du menar med "festa".

då har du missat något ;)

King Grub
2004-02-26, 17:10
Originally posted by Zaglyon


då har du missat något ;)

Det tror jag säkert. Inget som är värt ett ruttet lingon att ha, dock.

[ZipX]
2004-02-26, 18:43
the one... har vi en kalmarbo här lr?

Legz Luthor
2004-02-27, 10:02
på ätardagen ingår det ju naturligtvis ett par rediga groggar och kebeb eller pizza efter krogen.

the OnE
2004-02-28, 13:07
Jajjemen kalmarit här sörru... själv da?? lr om ja ska va ärlig så bor ja på öland:D stolt ölänning!!!

Fartman
2004-02-28, 20:44
Originally posted by King Grub


Det tror jag säkert. Inget som är värt ett ruttet lingon att ha, dock.

tja, om man bortser från att "supa"(som är sjuhelsikes överskattat) så tycker jag då att du missat något då det gäller pilsner, det är faktiskt mycket gott..

Garnax
2004-02-29, 12:27
Grubben jag hoppas att du inte menar att du inte tar en öl till den grillade steken på sommarn! Den ölen till den steken är juh självaste essensen av sommaren tillsammans med solen och
ledigheten.

Eller att sätta sig med ett par riktigt goda vänner på en trevligare/renare pub och snacka lite skit över några bira.


Toksupandet har dock även det en plats i mitt hjärta då man
kan ha grymt kul om man är med rätt folk med rätt stämning.
Men jag har skärnt ner rätt hårt på det under vintern.
Men det lär komma igång igen när värmen kommer.
Någon gång i månaden måste man ha en redig fylla med en
efterfest till 7-8 på morgonen.

Dock har jag börjat blivigt bakis senaste halvåret, något jag aldrig vart tidigare.

//Garnax

King Grub
2004-02-29, 13:12
Ingen alkohol, nej. ;)

z_bumbi
2004-02-29, 13:32
Iofs har väl redan spelningen varit men om man går på keto ska man nog undvika alkohol i större mängder, då många går ganska lågt med kolhydraterna i en "vanlig" diet också så kan det ju vara smart att tänka på det i alla fall.