handdator

Visa fullständig version : Utveckling/resultat av SL 5x5


flowster
2013-05-12, 22:27
Vet att det finns en dedikerad tråd till SL 5x5, men då den mest handlar om själva schemat osv tänkte jag att denna tråden jag skapar nu kan få leva kvar ett tag. Hoppas det går bra.

Tänkte höra mig lite för vad ni fått för resultat och hur er utveckling har sett ut efter att ni kört SL 5x5. Mest intressant kanske det är för er som börjat som nybörjare.

- Tidigare träning (hur länge hade ni tränat innan, och vad?)
- Vad tog ni i basövningarna innan ni började med schemat?
- Vad tog ni efter?
- Hur länge körde ni SL 5x5?

Hade även varit grymt om någon har en före/efter bild efter SL 5x5.

I övrigt, vad var era generella åsikter efter att ni använt er av schemat?

Rabiat
2013-05-12, 22:41
Den dedikerade tråden är till för allt som har med SL5x5 att göra. Dina frågor dyker upp flera gånger där.

Ekkhe18
2013-05-13, 10:26
Tidigare körde jag ett nybörjarschema som z_bumbi har lagt ut här på kolozzeum och ett annat nybörjar schema som jag har tränat i cirka 1 år,
sedan gick jag över till SL5x5 i augusti och håller fortfarande på med detta program.

Jag personligen tycker att det har varit det roligaste programmet jag har prövat, och jag har gått fram otroligt bra i speciellt i knäböj. Där min 1RM har gått ifrån 65kg till 130kg, och det är jag otroligt nöjd över fast jag vet att jag har mycket kvar för att kunna säga att jag har starka ben, men jag är inte bitter för det :d

i dem andra övningar så höll jag inte så mycket koll vad jag tog innan,körde inte rodd eller press innan men jag tror på ett cirkus det såg ut såhär.

Bänk: 5x70kg -> 5x87,5kg
Mark: 5x100kg -> 5x140kg
Knäböj:5x55kg -> 5x110kg