handdator

Visa fullständig version : Planerat kostschema vs fritt inom dina macros. Vad föredrar du och var varför?


trapz star
2013-05-11, 19:37
Topic säger vad det handlar om, själv har jag testat båda vid uppbyggnad. Båda har ju stora för och nackdelar. Personligen ligger jag på 3700kcal 150-200g p 100-130g f och resten K (kolhydrater brukar landa på 400-500). Tycker det kan kännas stressigt ibland att ligga helt fritt dvs äta spontant och försöka få in allt efter macros. Händer allt för ofta att timmarna går fort sen står man där trött och vill sova och har en 1000kcal kvar. Men och andra sidan blir det ju lätt enformigt med ett schema, jag beundrar er som kan äta nästan samma mat varje dag för det verkar så enkelt och planerat. Själv tröttnar jag på ägg,tonfisk,shakers om jag äter det 3 dagar i rad. Hur gör ni vid bulk/deff?

al3ks
2013-05-11, 19:42
Fritt inom macros. Dels för att jag bor hemma och inte alltid bestämmer vad det blir för mat, dels för att jag ledsnar snabbt på olika maträtter om jag kör enformigt.

trapz star
2013-05-11, 20:20
Tittar man på förebilder och läser på simply shredded så verkar alla nästan gå på diet. Men då kan man ju fråga sig om dom kör det dagligen eller runt tävlingar? Finns det verkligen folk som kan äta 4 ägg, gröt och en shake varje dag som frukost vecka in månad ut? Jag skulle tröttnat efter 1 vecka

gohardorgohome
2013-05-11, 20:26
Tittar man på förebilder och läser på simply shredded så verkar alla nästan gå på diet. Men då kan man ju fråga sig om dom kör det dagligen eller runt tävlingar? Finns det verkligen folk som kan äta 4 ägg, gröt och en shake varje dag som frukost vecka in månad ut? Jag skulle tröttnat efter 1 vecka

Självklart gör det de. Här får du en länk till en kille som äter ungefär exakt samma saker varje dag ut och har gjort i månader, till och med år.

https://www.flashback.org/t1692813