handdator

Visa fullständig version : Är du ofta grinig?


Skön
2013-05-09, 22:01
Sluta upp med det!

Nemen visst kan man vara lite grinig emellanåt men vad har man egentligen för rätt att ta ut det på en "oskyldig" människa. Jag tänker t.ex på en situation där någon kanske får vänta väldigt lång tid på sin hamburgare på något snabbmatshak eller egentligen vad som. Personalen springer ju arslet av sig för att hinna och så har man sen mage att gnälla när någon gör sitt yttersta.

Tycker det är för tok för mycket folk som inte har överseende med liknande situationer. Det är väl en fråga om personalomkostnader osv. i detta fall. Men om vi tänker lite generellt; vad gör oss/dig grinig?

Jag vet egentligen inte vad man ska diskutera här men vore liiite kul om någon blir grinig på att jag startar en halvt onödig tråd. Igen.

Olegh
2013-05-09, 22:05
Nästan alltid, men jag döljer det ganska bra.

Elgreco
2013-05-09, 22:07
Speciellt nu när jag deffar! Men döljer väl det till viss dell. Allt från folk som kör som sniglar, till personer som står i vägen i mat affärer... Inte lätt o va hungrig!

alikiss
2013-05-09, 22:15
Jag vet egentligen inte vad man ska diskutera här men vore liiite kul om någon blir grinig på att jag startar en halvt onödig tråd. Igen.*cupid* *hug*

Skön
2013-05-09, 22:17
*cupid* *hug*

This one's for you:)

Måsse
2013-05-09, 22:24
Ja. Men jag är tonåring och har säkert nån typ av diagnos.. :D Dock bara grinig mot nära och kära och på internet. Kanske lite dryg mot vänner också, på deff. Men nu är deffen över och jag är människa igen :).

alikiss
2013-05-09, 22:25
This one's for you:)Vet inte om du tolkade mig korrekt eller om du kanske vet tillräckligt. Men det är egentligen skitsamma vilket :D

Olegh
2013-05-09, 22:26
Vad gör mig grinig? På sistone har jag retat mig ordentligt på krossade glasflaskor. Det _kan_ ju vara rena olyckor, men jag kan inte låta bli att föreställa mig någon dum idiot som slänger den i marken med berått mod.

Skön
2013-05-09, 22:29
Vet inte om du tolkade mig korrekt eller om du kanske vet tillräckligt. Men det är egentligen skitsamma vilket :D

Var för din trådstart för nog fan får du jobba på snabbare med min burgare din slökorv.

Blaine
2013-05-09, 22:30
Nej, jag är inte så trångsynt.

Scratch89
2013-05-09, 22:30
Väldigt sällan grinig. Folk brukar tycka att jag är FÖR glad.

Skön
2013-05-09, 22:33
Vad gör mig grinig? På sistone har jag retat mig ordentligt på krossade glasflaskor. Det _kan_ ju vara rena olyckor, men jag kan inte låta bli att föreställa mig någon dum idiot som slänger den i marken med berått mod.

Någon som vart arg för att den inte gick att panta eller någon ung förmåga som inte fattar bättre. Eller någon äldre iofs.

Är nog rätt ofta också grinig men konserverar det inom mig.

alikiss
2013-05-09, 22:42
Vad gör mig grinig? På sistone har jag retat mig ordentligt på krossade glasflaskor. Det _kan_ ju vara rena olyckor, men jag kan inte låta bli att föreställa mig någon dum idiot som slänger den i marken med berått mod.Finns gott om idioter. I bra många fall av idiotiska påhitt är ju alkohol involverat.

Ristretto
2013-05-09, 22:44
Jag kan ha ett rätt värdelöst humör, inget jag är stolt över. Jobbar på det. Jämfört med när jag var 16-17 har jag gjort enorma framsteg om jag får säga det själv.

awesomooo
2013-05-09, 22:46
Jag är grinig och sur varje dag. Jag döljer det bra men dock inte för mina föräldrar och min syster, börjar nästan tycka synd om dom för dom får sånt sad face och ska alltid fråga om jag mår bra via telefon eller om jag är hemma hos dom :laugh: Jag har iofs rätt kort stubin och blir grinig väldigt lätt, kan exempelvis bli grinig om jag är med kompisar och vi bestämmer oss för att käka pizza istället för Donken, oj vad bortskämd jag låter nu :laugh:

Sniggel
2013-05-09, 23:19
Vad gör mig grinig? På sistone har jag retat mig ordentligt på krossade glasflaskor. Det _kan_ ju vara rena olyckor, men jag kan inte låta bli att föreställa mig någon dum idiot som slänger den i marken med berått mod.

Jag har gjort det en gång under måttlig alkoholpåverkan som ett spontant infall för att jag var egotrippad vid tillfället (lol det här blir kul).
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för detta. Riktigt korkat av mig...

4623
2013-05-09, 23:24
Tyvärr :(

Olegh
2013-05-10, 00:26
Jag har gjort det en gång under måttlig alkoholpåverkan som ett spontant infall för att jag var egotrippad vid tillfället (lol det här blir kul).
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för detta. Riktigt korkat av mig...

Gör inte om det bara! Får du ofta sådana infall ska du nog sluta dricka helt.


Så onödigt liksom.

eternallord
2013-05-10, 03:02
Jag är grinig och sur varje dag. Jag döljer det bra men dock inte för mina föräldrar och min syster, börjar nästan tycka synd om dom för dom får sånt sad face och ska alltid fråga om jag mår bra via telefon eller om jag är hemma hos dom :laugh: Jag har iofs rätt kort stubin och blir grinig väldigt lätt, kan exempelvis bli grinig om jag är med kompisar och vi bestämmer oss för att käka pizza istället för Donken, oj vad bortskämd jag låter nu :laugh:

Är du nöjd med din personlighet då? Jag klarar inte av att vara kring människor som "äter" energi och gnäller.

Romeo
2013-05-10, 03:13
Blir så jävla förbannad på griniga jävlar. Usch fan!

Duran
2013-05-10, 07:46
Jag är grinig varje dag, det brukar slå till på eftermiddagen. Jag har en sån irritationskänsla i kroppen att minsta grejen som går fel gör det lätt att explodera. Jag försöker tänka positivt och ignorera irritationskänslan men det går inte. Har läst att det kan ha med PTSD att göra, att man har en konstant förhöjd vaksamhetsnivå som kan kännas som irritation men jag vet inte om det är därför för min del. Jag försöker att inte ta ut det på andra men lever man inpå mig drabbas man tyvärr. Det är ett stort problem i mitt liv, jag har haft svårt att arbeta pga det.

Rikard Jansson
2013-05-10, 07:50
Nä, det suger att vara grinig.

Carnes
2013-05-10, 07:52
Nej.

awesomooo
2013-05-10, 09:02
Är du nöjd med din personlighet då? Jag klarar inte av att vara kring människor som "äter" energi och gnäller.

Fast jag gnäller inte speciellt mycket för sånna personer tycker även jag är jobbiga.

mela
2013-05-10, 09:23
Jag blir grinig ganska så lätt, när jag är hungrig har jag märkt. Kan vara skitsaker;
Folk som kör ut på vägen framför mig och inte accelererar så att jag måste bromsa.
Folk som går på bredden genom in/utgångar på buss&tågstationer när man har bråttom till en buss eller ett tåg.
Eller folk som bara allmänt är ivägen.

Ristretto
2013-05-10, 09:31
Eller folk som bara allmänt är ivägen.

This.

Allan
2013-05-10, 09:48
Bara på Kolo

al3ks
2013-05-10, 09:56
Jag blir grinig ganska så lätt, när jag är hungrig har jag märkt. Kan vara skitsaker;
Folk som kör ut på vägen framför mig och inte accelererar så att jag måste bromsa.
Folk som går på bredden genom in/utgångar på buss&tågstationer när man har bråttom till en buss eller ett tåg.
Eller folk som bara allmänt är ivägen.

Stort +1 på allt det du nämnde.

Jag är grinig rätt ofta. Tror dock det beror på min evighetsdeff

Sandra81
2013-05-10, 10:00
Väldigt väldigt sällan.. har ett tålamod som sträcker otroligt långt. Jag brukar tänka. "allting tar sin tid"

jenni
2013-05-10, 10:39
När jag inte får sova så blir jag en liten hyena 😜

Nixon
2013-05-10, 10:50
Nej, inte grinig. Mest bara bitter.

hidden
2013-05-10, 10:57
Bara under kcalrestriktion...

mattilainen
2013-05-10, 11:31
jag är väldigt sällan grinig. Arg kan jag bli, men det är korta stunder på saker som förtjänar det men grinig? Nej..

leBrownJames
2013-05-10, 12:43
80% av min vakna tid skulle jag nog säga att jag är grinig.