handdator

Visa fullständig version : Gillar att skrämma folk? Dela med dig utav dina historier!


Exdiaq
2013-05-09, 18:20
Satt och slösa tid på ett forum som inte får nämnas vid namn i ett underforum som heter "Urban Exploration" när jag såg detta inlägg.

Jag har själv haft ett rätt stort intresse för UE, och hade för några år sedan en upplevelse när ett annat UE-gäng dök upp på samma ställe. Ett gäng grabbar runt 18-års åldern.

Vi gömde oss och låg bara och titta, och i efterhand ångrar man sig att man inte jävlades. Det var inget vanligt UE-objekt utan känt som ett "spökställe", vilket man också fattade att dessa killar visste.

Så nu i går valde jag att åka ut till ett spökhus där jag vet många ungdomar besöker, efter ett par timmars väntan så tänkte jag åka hem mitt i natten. När jag plötsligt ser ljuskäglor. Jag befinner mig mitt emot husets entré, och hör sedan lite folk närmar sig för att sedan se att det är en tjej tillsammans med två killar. Killarna var nog runt 18-20 medan tjejen mycket yngre, säkert bara 14-15, självklart hade tjejen högklackat och svårt att gå.

Tyvärr hade jag inte förberett något, utan det vara bara en impuls jag fick och drog iväg. Så inga bus hade jag förberett alls i huset eller så.

I alla fall, ungdomarna vandrar in i huset. De går omkring, jag hör lite skrik och oväsen. Tror de skrämmer upp varandra lite och skojar. Ser att de börjar gå upp mot övervåningen, jag ser då min chans. De har lämnat ytterdörren helt öppen, så jag smyger fram och drar igen dörren med rätt mycket kraft. Tjejen skriker till som fan, och jag hör killarna snacka om "vad fan var det där?". De tar sig ner och märker att dörren är stängd, de öppnar dörren och kollar ut. De smyger ett varv runt huset och ser lite rädda ut, de är helt tysta nu.

De går in i husen igen, fortfarande helt tysta. De går upp igen och jag smyger fram för att slå igen dörren igen, men kommer på att jag kanske ska försöka blockera dörren så den inte går att få upp. Ser då till min förtjusning en planka som passar utmärkt att spänna fast mellan marken och handtaget på dörren. Jag väljer nu dock istället att putta igen dörren sakta, dock vill dörren inte gå igen sista biten utan man måste trycka till. Så jag sätter plankan ner i marken sen slår till dörren hårt så den går igen samtidigt som jag drar ner plankan under handtaget så det sitter fast. Tjejen skriker igen och jag smyger iväg och gömmer mig.

De kommer ner och börjar rycka i dörren. Och tjejen skriker mer och mer. Jag kastar en sten genom en ruta och alla skriker högt som fan. De får panik och dörren skakar som bara den, till slut får de upp dörren och de springer för livet. Tjejen har dock problem och ramlar i sina högklackade skor. Hon gråter. Killarna fortsätter springa. Hon sliter av sig skorna och springer barfota. De försvinner bort och allt blir tyst.

Jag väntar en runt en kvart-tjugo minuter men ingen kommer tillbaka. Jag går då fram och tar tjejens skor, och går in i huset där jag placerar skorna stiligt i en gammal hylla i ett av rummen. Innan jag börjar vandra hemåt.

Fler bus kommer göras, och tips tas gärna emot.

Har ni själva gjort något liknande, jävlats eller skrämts?

Dela era idéer och upplevelser.

Jag gillar att skrämma folk. Gör det knappt nu längre men när jag var liten gillade jag att skrämma farsan, för det mesta genom att smyga på honom.

Har ni någon berättelse att dela med er utav?

Rikard Jansson
2013-05-09, 18:23
Jag skrämde min flickvän för några veckor sen, inte på något roligt sätt dock. Satte mig på huk alldeles framför dörren till badrummet och hoppade upp och skrek allt jag orkade. Hon blev väldigt skrämd, och arg :D

Pingu
2013-05-09, 18:41
Har skrämt för många ... Flickvänner, jobbet, på stan möjligheter finns överallt !
I julas så låg jag och barnen under julgranen på moröbacke centrum och skrämde folk dom gick förbi:)

Mago
2013-05-09, 18:46
Haha, kul!

En kompis försökte ge mig en hjärtattack en gång.
Jag jobbade natt på ett ställe vid ett industriområde i utkanten av stan och hade parkerat bilen på en lite skum parkering under motorvägen. Bilen var rätt gammal och skruttig och låset fungerade sisådär efter ett inbrott i den. Vännen i fråga visste när jag skulle sluta jobba och hade kört ut ett tag innan och lyckats ta sig in i bilen med sin egen nyckel. Så där låg han i baksätet och väntade..
Det var inte under sommaren, så det var riktigt mörkt ute. Jag gick intet ont anande bort till bilen efter mitt arbetspass och låste upp och klev in. Nånting var lite annorlunda. Jag tror att han hade flyttat sätet lite och jag hann tänka "Är det nån jävel som har brutit sig in i bilen igen??" då han flög upp bakom mig och grep tag om mina axlar och skrek!
Den jäveln.. :D

shadowfire
2013-05-09, 18:51
Kom o tänka på denna

slUC2KMyj2Q

shadowfire
2013-05-09, 18:58
brassarna vet var skåpet ska stå!

7N5OhNplEd4
MxbZgB5UNO8

pwnyou
2013-05-09, 19:02
Kan vara kul om man gör det på rätt sätt, men för det mesta är det lagom egoistiskt och oetiskt.

Exdiaq
2013-05-09, 19:18
yp2EpKM93io
CSr4B1RaSZI

Sniggel
2013-05-09, 20:03
brassarna vet var skåpet ska stå!

7N5OhNplEd4
MxbZgB5UNO8

Är det bara jag som har svårt för att förstå det roliga i dessa extrema "skämt".

MackeJuve
2013-05-09, 20:15
Är det bara jag som har svårt för att förstå det roliga i dessa extrema "skämt".

Säkerligen inte, jag tycker det är helt extremt roligt. Kul att folk blir helt vettskrämda över en liten flicka, kul att se deras ansiktsuttryck o.s.v.

Sniggel
2013-05-09, 20:19
Även om det kanske är kul så ser man ju även vad traumatiskt det är, samt vilka risker som föreligger när man sätter människor i så pressade situationer under så lång tid.
Då tänker jag även på flickans säkerhet.

Här är en annan som kan vara extremt traumatiskt och som jag kan tänka mig att deltagarna t om kan bli rädda för att åka taxi i framtiden. Det är inte säkert att allting "blir ok" bara för att man berättar att det är ett skämt efteråt.

S4CAB9_0tu8

Men nu är jag väl en buzzkill antar jag :P

MackeJuve
2013-05-09, 20:25
Äh man behöver inte vara så "korrekt" hela tiden tycker jag :) Får bara hoppas att de inte skulle lagt upp det om någon blivit skadad.

mangemani
2013-05-09, 20:29
ett utav mina ex skrämde jag skiten ur, så pass så hon började grina.
hon var väldigt känslig för skräckisar och kunde enbart se de med någon, hon var även rädd för att vara i mörker efter en skräckis(allt detta fick jag reda på efter hon hade förklarat och gråtit ut).
det var fredag, vi var ensamma i hennes lägenhet, hade tagit med mig 2 filmer, en komedi och en skräckis och vi skulle ha en film mys kväll.
när skräckisen nästan var slut så sa jag att jag skulle på toa, men högg tag min arm och sa att jag inte skulle lämna henne, fast jag sa att jag var tvungen.
skräckisen tog slut och där satt hon i soffan och väntade på mig.
hon ropade några gånger man jag svarade inte utan istället gjorde jag lite skrämmande ljud från någonstans i lägenheten.
tog ett tag men till slut så hörde jag henne smyga sakta genom lägenheten mot det stället där jag stod gömd, kan tillägga att det var vinter och kolsvart ute och även om hon tände lyset så var det mörkt på vissa ställen, speciellt i en garderob som jag stod i.
hon öppnade garderoben och ut for jag med ett skrämmande ljud.
först lät det som hon skrattade, men sedan såg jag att tårarna bara forsade.
försökte trösta men till ingen nytta.
när hon lugnat ned sig så förklarade hon allt och jag skämdes nå jävulskt, hade jag vetat så hade jag aldrig gjort något liknande. bad om ursäkt typ 1000 gånger den kvällen.

Sniggel
2013-05-09, 20:37
Äh man behöver inte vara så "korrekt" hela tiden tycker jag :) Får bara hoppas att de inte skulle lagt upp det om någon blivit skadad.

Jag har svårt att se att ingen blir skadad av t ex taxi-pranket. Och om någon blir det, skulle det vara ok så länge man inte lägger upp det? Skadan är ju redan gjord. Man får ju tänka lite i förväg.
Klart man kan skrämmas men jag tycker att det saknas en känsla för vad som är rimligt ibland. Så viktigt är det inte att roa folk att man kan riskera att påverka en människa negativt för resten av livet.

pwnyou
2013-05-09, 20:53
Jag tror att de genetiska impulser som gör att man vill skrämma folk - det vill säga, man njuter av att ha kontroll över andra, att trycka ner folk och se dem försvagade och skadade - är samma impulser som mördare och våldtäcktsmän har överflöd av.

begt
2013-05-09, 20:58
Har sysslat med just detta ett antal gånger :D

När jag var 15-16 år var jag ute och sprang en kväll såg jag ett par nattorienterare. Gömde mig bakom en tall och när en av dem kom nära jag skrek jag muhahaha-- och skrämde vettet ur honom. Kutade snabbt därifrån, och försvann i mörkret, innan han hann göra något.

Som liten gömde jag mig ofta i garderober och liknande för att skrämma morsan :)

Carnes
2013-05-12, 12:55
Jag vart sönderprankad förra sommaren av min kompis aka hyresvärd aka partner in crime(inte bokstavligen), vi kan kalla honom Dave. Dave är en 50 årig Engelsman, han spenderar sina dagar med kvinnor, droger och alkohol. Han har en redig hacka på banken som han skrapade ihop via olagliga grejer i England. Vi träffades för X antal år sen genom en familjevän och vi har hållt kontakt sen dess.

Dave hade precis rustat upp en ny lägenhet som jag fick äran att inviga förra sommaren, allt var sjukt fräsht osv. Jag kom in i lägenheten, strippade av mig och tog en dusch. När jag kommer ut ur duschen (helnaken, handduken är i ett annat rum) så står det 3 poliser i vardagsrummet. 2 har automatvapen, 1 har en puffra. Vi kallar honom för Thai 1, dom andra thai 2 och 3.

För sakens skull skriver jag stereotyp asiatspråk
Thai 1: CHING CHONG!!!
Thai 2 och 3: CHING!!!! CHONG CHANG NAOW!
Dom håller nu upp puffrorna mot mig och pekar mot marken.
Jag sätter mig på knä och lägger händerna bakom huvudet, Carnes JR är 100% blottad..
Thai 1 går nu fram och ger mig en tryckspark på bröstet så jag faller bakåt. Mina hipflexors är tighta så mitt svank blir enormt och Carnes JR står i vädret.

Thai 2 och 3 börjar viffta med en rätt stor påse med vitt pulver (ca 10-15g kanske?) och börjar skrika igen

Thai 2 och 3:KOKIN! KOKIN! CHING WANG SHONG PONG!!!! DRAGZ!!! DRAGZ!
Thai 1: Aaaa.. ching chong.. OK
Dom rotar runt i min väska och slänger mig ett par boxershorts och pekar på Carnes JR. Jag förstår att jag ska ta på mig dom. Jag har även inte lyckats klämma ut ett enda ord under hela det här scenariot, bara olika typer av stön osv.



Dom ställer mig upp, tar på mig en ögonbindel och ett par öronproppar och vi börjar knalla.. Jag hör att vi är ute på gatan och sen hoppar vi in i en bil (fick sedan reda på att det var en svart van, ni vet, som man ser i actionfilmer när man kidnappar någon..)
Vi åker i kanske 10(?) minuter, det enda jag hör är att dom pratar och skrattar..

Bilen stannar och dom sliter ur mig våldsamt.. Vi går i kanske 1 minut och sen sätter dom mig på en stol, dom drar även på mig handklovar (bakom ryggen, runt stolen).. Jag börjar nu gråta som en liten flicka och klämmer ur mig ''Why?.. why?''

Jag sitter på stolen i typ 10 miunter och jag får någon bitchslap på låren då och då, inget märkvärdigt egentligen, men det gjorde extra ont för jag var så jävla rädd.

Plötsligt åker ögonbindeln av och vi befinner oss i en källre, det är bäcksvart. Dom tar ur öronplopparna och boom ljuset tänds.

Där står Dave och typ 30 randompersoner och skriker ''WOOOOOOOOAH!''..

Dave glider fram, pussar mig på kiden och säger ''Welcome back you fucking twat, I got you pretty good didn't I bruv? No hard feels aye?''

Sen glider thai 1,2 och 3 fram och kramar mig, klämmer ur sig ''sååårriii!! sååårii!'' och skrattar som fan..

Den kvällen var sjukt roligt, men fyfan vad hemskt det var.

I sommar ska jag hämnas, vet ej hur.... Förslag?