handdator

Visa fullständig version : Kosten efter träningen. Träna vid lunch men äta på kvällen.


Påvägneråt
2013-05-09, 10:36
Tja.

Jag ska försöka få detta så kortfattat och enkelt som möjligt.

Perodisk fasta mellan ca 23.00 till 15.00 (oftast mellan 15-18 timmar fasta)

Styrketräning mellan klockan 12.00 till 15.00 (bryter alltså fastan med träning samt bcaa innan och efter träningen)

Jobbar oftast kväll mellan klockan 15.00 - 21.00 (ibland till 22.00)

Jag vill helst INTE äta så mkt på jobbet. (stressig miljö, "äcklig" miljö) Därför vill jag helst äta när jag kommit hem på kvällen.

Frågan är nu. Hur "lite/mycket" behöver man äta direkt efter man tränat för att resultaten inte ska bli allt för lidande. Och vad ska man satsa på att få i sig? Protein? kolhydrater? fett?

Skulle ex det funka med :

klockan 15.00 > 10g bcaa
klockan 16.30 > 50g kasein protein + 50g havregryn med 1 dl lättmjölk.

Räcker det?

(jobbar som undersköterska, inga tunga lyft eller liknande. Men går en hel del)

Och så självklart ett rejält mål med mat på kvällen!

Hur hade ni gjort?

Lipservice
2013-05-09, 11:00
Jag skulle postat i Periodisk Fasta tråden för ett snabbare svar.

Påvägneråt
2013-05-09, 11:06
Jag skulle postat i Periodisk Fasta tråden för ett snabbare svar.

Sagt och gjort! Tack så mkt!

tjing
2013-05-09, 11:11
Kräng ett paket keso/kvarg efter träning och sedan kan du låta maten vara tills du äter på kvällen. Om inte hungern sätter käppar i hjulen vill säga.

Påvägneråt
2013-05-09, 11:15
Kräng ett paket keso/kvarg efter träning och sedan kan du låta maten vara tills du äter på kvällen. Om inte hungern sätter käppar i hjulen vill säga.

Tillsammans med havregrynsgröten och proteinet eller bara kvarg?
250g eller 500g? Ica basics kör jag på ibland! perfekt mellanmål, med fun light i såklart!

Har inte mkt hunger när jag är på jobbet. som sagt så är det ingen fräsch miljö att äta i och ja...jag är ganska "kräsen" :P

tjing
2013-05-09, 11:18