handdator

Visa fullständig version : Slutspörten, Ketodiet?


Nevto
2013-05-07, 16:56
Hallå alla kolozzeumare!
Jag är 17 år, 174 cm och väger just nu 64 kg.

Jag har dietat sen i Januari, gått ner från 77-64. har kört på 2g protein per kg, ungefär 50 gram fett och resten kolhydrater. Men nu vill jag testa en ketodiet som ''avslut'' på denna långa period av deff, hade tänkt mig ungefär 2 veckor. Jag har märkt att ganska många väljer att köra ketodiet på slutet av dieten:smash:
Men har det någon betydelse eller är det eventuellt någon annan anlednig som får folk att göra det här?

Jag hade tänkt att äta ungefär så här:

400g kyckling file
2 dl kelda mellangrädde 27%
200g broccoli
en Avokado
Äggröra - 4 ägg blandat med ca 0.5 dl Matlagnings grädde 15%

Det här blir ca 131g protein, 34 g kolhydrater och 113g fett det landar på en 1674 kalorier (räknar med shapeup)
+ stekfett
Tror ni det här blir ett bra avslut? kommer variera med kyckling och nötfärs.

Med de här två veckorna så är jag ute efter att skala ner ca 1-2 kilo mer innan jag börjar ''bulka'' igen!

alination92
2013-05-07, 17:18
Börja bulka direkt istället

Nevto
2013-05-07, 17:26
Joo, jag har också funderat på det. men jag hade helst velat få bort lite mer fett på magen, det är räätt mycket fett kvar där nere! :(
Sen så tänker jag så här att om jag får ner min BF% ytterligare lite så kan jag bulka väldigt långsamt å hålla kvar en ''bra'' form under sommaren. för så som jag är nu så är jag inte riktigt nöjd

vicarious
2013-05-07, 18:15
Ser inte meningen med att gå från ditt nuvarande upplägg till keto. Varför vill du göra det? Fortsätt med kolhydraterna men kanske dra ned på totala antalet kalorier bara.

Nevto
2013-05-07, 18:44
Jo för att det känns som om att nått en platå, och att vikten inte rör på sig längre. hade en ''refeed'' i lördags för att försöka få igång metabolismen men det står fortfarande still om inte så har vikten gått upp en del.

Så jag ville prova om ketodieten kanske är det som får det att rulla på de sista 2 veckorna *flex*
Jag har även sett massa andra som drar ner på kolhydraterna på slutet av deffen, vet inte varför men värt ett försök?

vicarious
2013-05-07, 23:20
Du måste sänka energiintaget allt eftersom du går ned i vikt. Jag tror inte ketodiet är lösningen på ditt problem utan bara mindre energi helt enkelt. Men vill du testa så kör på. Bli inte lurad om du tappar vikt snabbt i början bara, det blir ofta så när man utesluter kolhydrat p.g.a mindre glykogen och bunden vätska i kroppen.

Nevto
2013-05-08, 16:13
Du måste sänka energiintaget allt eftersom du går ned i vikt. Jag tror inte ketodiet är lösningen på ditt problem utan bara mindre energi helt enkelt. Men vill du testa så kör på. Bli inte lurad om du tappar vikt snabbt i början bara, det blir ofta så när man utesluter kolhydrat p.g.a mindre glykogen och bunden vätska i kroppen.
Okej, jag fortsätter nog så som jag gjort då med lite mindre käk :)

Men tror ni att det räcker med att gå ner 1 kilo till för att kunna se de översta två absen? jag kan skymta dom lite i spegeln med opti ljus och jag tycker man kan se svaga hintar av dom på bilden. Kan dock inte se dom utan spegel och optiljus!
Jag börjar bli lite väl spinkig känner jag och om jag fortsätter med deffen så är det enbart för att kunna se mina abs (första gången) men jag vill helst inte gå ner mer än 1-1.5 kilo. SÅ min fråga är om ni tror att det räcker med 1 kilo eller ska jag ge upp idén om ett två pack denna sommaren?

vicarious
2013-05-08, 16:15
Okej, jag fortsätter nog så som jag gjort då med lite mindre käk :)

Men tror ni att det räcker med att gå ner 1 kilo till för att kunna se de översta två absen? jag kan skymta dom lite i spegeln med opti ljus och jag tycker man kan se svaga hintar av dom på bilden. Kan dock inte se dom utan spegel och optiljus!
Jag börjar bli lite väl spinkig känner jag och om jag fortsätter med deffen så är det enbart för att kunna se mina abs (första gången) men jag vill helst inte gå ner mer än 1-1.5 kilo. SÅ min fråga är om ni tror att det räcker med 1 kilo eller ska jag ge upp idén om ett två pack denna sommaren?

Svårt att svara på. Mitt tips till dig är att inte bry sig så mycket om vad siffrorna på vågen visar. Gå efter spegelbilden istället.

Bluzze
2013-05-08, 22:13
Börja bulka direkt istället

This!

Nevto
2013-05-09, 22:38
Jo jag ska börja bulka på måndag, fk this shit!

Nevto
2013-05-09, 22:55
Eller kanske inte

Jag stumblade precis på Leangains, jag kör redan PF så istället för att börja min bulk så kanske jag borde köra på leangains ett tag?

Jag har dock kreatin på väg till mig å hade tänkt börja med det i samband med bulken, jag har hört nånstans att det är onödigt att ta kreatin när man ligger på underskott pga att man inte kan utnyttja det till fullo. stämmer detta? :)

Om jag förstått det rätt så ska jag ligga på kcal överskott på träningsdagar och på icke träningsdagar underskott?
Era åsikter angående leangains hade varit uppskattat!

MaxHBG
2013-05-09, 22:55
bulka direkt istället.

Nevto
2013-05-09, 23:24
Jovisst, men åsikter angående Leangains? går ju även att applicera under bulk.