handdator

Visa fullständig version : Nånting trasigt i armbågen


JB12K
2013-05-07, 08:24
Sedan ett par veckor har jag ont i armbågen. Men den smärtar bara i vissa lägen. Tex bicepscurl är helt omöjlig med supinerat grepp, det gör lite ont i starten (rak arm) och lite ont i slutet (helt böjd arm),
Men där i mitten (45 grader) gör det helvetes ont i utsidan av armbågen även på nästan ingen vikt alls. Jag tycker också att den låser sig "knäpper" lite mer än vanligt.

Typ alla andra övningar funkar hur bra som helst. Tex curl med hammargrepp som inte gör ont alls konstigt nog.

Om jag inte kan köra bicepscurl är inte det hela världen, men det är jobbigt att inte kunna bära saker då man ju oftast håller armen i den vinkeln som gör så ont :(

Nån som vet vad det är för fel på min armbåge, det känns ju som ett ganska specifikt problem men jag har inte hittat något när jag sökt själv.

JB12K
2013-05-21, 08:31
Det har börjat bli bättre :), men gör fortfarande lite ont men inte lika illa. Har inte kört armar alls men väl bröst, axlar och rygg för det har inte gjort ont.

envisgryn
2013-05-21, 09:31
Hur vore det att uppsöka en läkare istf att fråga här ?

JB12K
2013-05-22, 08:04
Mycket jobb, svårt att komma ifrån just nu. Sen är det väl lång väntetid också antar jag...