handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott?


Didde
2004-02-25, 22:08
Hej allesammans

Har ett litet problem
Är en ganska smal prick 193cm 77kg...skulle vilja gå upp ett par kg helst muskler.

Har börjat träna nu efter ett tags uppehåll...mest styrketräning. Men problemet ligger i vad jag ska välja för tillskott? Har läst en del trådar om protein å så. Undar nu om man helt ska skippa gainer å blanda sin egen...hur man nu gör det på bästa sätt?

Vilket märke ska man välja då...e ju så att jag har en kollega som har 30% på Twinlab...eller e de fortfarade så att något annat märke e billigare/bättre ändå?

Thomas

Mindek
2004-02-25, 22:17
Är du bekväm köper du en färdigblandad gainer, och med 30% rabatt så är Twinlabs Super Mass Fuel hyfsat prisvärd.

Är du prismedveten köper du ett proteinpulver och äter nåt med högt GI till. GI-tabell (http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=302) . Du kan blanda glykos eller maltodextrin med prottepulvret, men jag vet inte hur det kommer smaka...

Innan du börjar med tillskott bör du dock sätta dig ner och fundera hur du sköter din kost i övrigt. Bara för att du käkar tillskott kan du inte slarva med den vanliga maten!

Didde
2004-02-25, 22:27
Jo men köper jag Super gainer måste jag väl köpa med nåt proteinpulver oxå...e väl inte så hög i en gainer?

Har du nåt tips om vilket proteinpulver man bör köpa å vart man kan hitta glukos å liknande?

Thomas

Mindek
2004-02-25, 22:32
Håll dig borta från Super Gainers Fuel med snåla 15% protein. Super Mass innehåller 30%, vilket med en 130g-portion gainer blir 40g som är tillräckligt mycket.

Eftersom du är här på Kolozzeum så rekommenderar jag givetvis Exells protein :hbang:

Glykos och maltodextrin kan man köpa i bryggeributiker till bra pris, eller i vanliga livsmedelsbutiker något dyrare (glykos i alla fall).

Didde
2004-02-25, 22:41
Så du tycker de räcker med super mass fuel?

Är det något mer man "bör" köpa när man ändå ska handla?

Mindek
2004-02-25, 22:47
Det räcker nog bra om du inte tränat så mycket... Är det inga fraktkostnader så ser jag ingen anledning att köpa nåt mer.