handdator

Visa fullständig version : Smalbänk med ez stång, bra eller anus?


The Animal
2013-05-06, 16:30
Ser väldigt många i mitt gym köra Smalbänk med ez stången istället för rak stång. Tänkte prova det eftersom det ser ut att vara bättre än rak stång.

Vad tror ni om det? Det kan väl knappast försämra aktiveringen i triceps om man kör Smalbänk med ez stång, eller?

svenbanan
2013-05-06, 16:36
Jag tror aldrig jag sett nån göra det. Men varför inte. Borde ju bli ett något mer neutralt grepp och kanske lite skönare för handlederna. I övrigt vette det tusan varför man skulle vilja ha det...

pezrulezhaakon
2013-05-06, 16:38
The Animal

Stången spelar ju ingen roll för de aktiva musklerna. En smaksak.

Loke
2013-05-06, 16:57
Tror vissa gör det för att de bänkar onödigt smalt. Man kan ju diskutera vad som är definitionen på smalbänk, men så jättestor skillnad är det inte att bänka med händerna alldeles mot revbenen och att ha dem någon handbredd längre ut.

mycketbrännvin
2013-05-06, 16:58
Det blir ju svårt utan ställning? Jag har sett många som gör extensions och avslutar med malbänk med ez. Att plocka stången från golvet och göra pressar känns värdelöst

Beemel
2013-05-06, 17:09
Är bra och anus naturliga motsatser?

mycketbrännvin
2013-05-06, 17:15
Är bra och anus naturliga motsatser?

för mig är det samma sak, like the backdoor

Fartman
2013-05-06, 17:15
Anus, ez-stängerna har oftast så ruttna lager att det sliter mer på handlederna.

Fartman
2013-05-06, 17:18
Tror vissa gör det för att de bänkar onödigt smalt. Man kan ju diskutera vad som är definitionen på smalbänk, men så jättestor skillnad är det inte att bänka med händerna alldeles mot revbenen och att ha dem någon handbredd längre ut.

+1, jag får då knappast lika bra kontraktion i triccarna i toppläget med det där ultrasmala greppet som ett grepp precis brevid det blanka. Att jag dessutom kan hantera mycket mer vikt och det sliter mindre på handlederna gör att jag inte kan rekommendera det smalare greppet som man ofta ser.

arthax
2013-05-06, 17:21
Är bra och anus naturliga motsatser?

Nej, båda är bra :naughty:

AVman
2013-05-06, 17:43
Jag skulle säga att det är jätte dumt, sätt det vid flera gånger och alltid är det nybörjare.
mina argument:
du har ingen ställning
aldrig smalbänka smalare än din axelbred

arthax
2013-05-06, 17:58
för mig är det samma sak, like the backdoor

Skrev jag med, men det var tydligen lite för ekivokt för sällskapet här :d

GVA
2013-05-06, 18:33
När jag kör skull crushers med ez stång brukar jag super setta det med small bänk och fortfarande Ez stång fett skönt att pumpa ut tryckarna så

Beemel
2013-05-06, 20:30
Skrev jag med, men det var tydligen lite för ekivokt för sällskapet här :d

Nej då, jag gillar't :-)
Det var lite min poäng. Dessutom hatar jag sådanna meningslösa "talesätt"